Katsastin pitkästä aikaa vikakoodeja Carlylla, kun eilen huomasin hetken ajan matka-ajossa hienoista nykimistä, joka tosin poistui hetken päästä eikä palannut. Voisiko olla yhteydessä DPF polttoon... En tiedä.
Joka tapauksessa seuraavanlaisia koodeja löytyi, joita en saanut clearattua pois. Tai siis Carly antoi toki clearata nuo mutta kun teki uuden tarkistuksen, niin ne olivat siellä heti takaisin.
INFO 480AB5 (not serious)
Description: Transfer case long-term protection from LMV requested
INFO 482656 (not serious)
Description: Slip angle estimator - internal degradation due to sbs
INFO 277F00 (not serious)
Description: DDE control unit interval (recovery suppressed): recovery occurred
Etenkin tuo ensimmäinen errori huolettaa vaikka tuossa lukeekin (Not serious). Liittyy siis ilmeisesti jakolaatikkoon?
En ole huomannut auton käytöksessä mitään selkeää muutosta puolen vuoden sisällä, jonka ajan olen siis omistanut kyseisen kärryn.
En tiedä liittyykö mitenkään asiaan, vai onko vain kyseisen vaihteiston "ominaisuus", mutta etenkin pienillä vaihteilla tuntuu etenkin kylmätä nykäsevän kun vaihtaa isommalle. Myös jarrutuksissa tuntuu selkeä "moottori-jarrutuksen" tunne, kun auto vaihtaa kakkoselle ja ykköselle.
Pitääkö olla huolissaan?
Auto on siis 2016 F30 320D X-Drive. Kilometrejä reilu 130t.
Joka tapauksessa seuraavanlaisia koodeja löytyi, joita en saanut clearattua pois. Tai siis Carly antoi toki clearata nuo mutta kun teki uuden tarkistuksen, niin ne olivat siellä heti takaisin.
INFO 480AB5 (not serious)
Description: Transfer case long-term protection from LMV requested
INFO 482656 (not serious)
Description: Slip angle estimator - internal degradation due to sbs
INFO 277F00 (not serious)
Description: DDE control unit interval (recovery suppressed): recovery occurred
Etenkin tuo ensimmäinen errori huolettaa vaikka tuossa lukeekin (Not serious). Liittyy siis ilmeisesti jakolaatikkoon?
En ole huomannut auton käytöksessä mitään selkeää muutosta puolen vuoden sisällä, jonka ajan olen siis omistanut kyseisen kärryn.
En tiedä liittyykö mitenkään asiaan, vai onko vain kyseisen vaihteiston "ominaisuus", mutta etenkin pienillä vaihteilla tuntuu etenkin kylmätä nykäsevän kun vaihtaa isommalle. Myös jarrutuksissa tuntuu selkeä "moottori-jarrutuksen" tunne, kun auto vaihtaa kakkoselle ja ykköselle.
Pitääkö olla huolissaan?
Auto on siis 2016 F30 320D X-Drive. Kilometrejä reilu 130t.
Comment