Announcement

Collapse
No announcement yet.

F30 320dA Efficient dynamics (?) ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jjumii
    Newbiemmer
    • Nov 2020
    • 7
    • Helsinki

    #16
    Huono akku ei nyt ilmeisesti ollutkaan pääsyynä kummallisuuksiin. Etsintä siis jatkuu vielä.

    Ilmeisesti vaihteisto ainakin entinen, ääntää peruuttaessa. Kuulemma tyyppivika näissä..? Hyvin alkanut tämän auton omistajuus.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10923
      • Joensuu

      #17
      Originally posted by Jjumii View Post
      Huono akku ei nyt ilmeisesti ollutkaan pääsyynä kummallisuuksiin. Etsintä siis jatkuu vielä.

      Ilmeisesti vaihteisto ainakin entinen, ääntää peruuttaessa. Kuulemma tyyppivika näissä..? Hyvin alkanut tämän auton omistajuus.
      Kerrottiinko autolle se akun vaihto? Näissä kun ei riitä, että sinne heittää vaan sen uuden akun.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Jjumii
        Newbiemmer
        • Nov 2020
        • 7
        • Helsinki

        #18
        Uskoisin että on kerrottu. Oletin ainakin näin. :think

        Kytkisin ehkä tuon efficient dynamicsin feelun mahdollisesti vialliseen laatikkoon.

        Laatikko siis ääntää pakilla ja (ehkä) hieman myös eteenpäin kulkiessa. Ääni pakilla muistuttaa ulinaa. Laakkoselle menossa tutkittavaksi, huollon ukon alusta arvio oli aika riipaiseva. Saas nähdä.
        Last edited by Jjumii; 24-11-2020, 12:27.

        Comment

        • barriquerot
          Newbiemmer
          • Mar 2016
          • 22
          • Finland

          #19
          Originally posted by Dualfun View Post
          Vikakoodit lukemalla se selviää jos siellä olisi joku vika kuten heikkokuntoinen akku tms.

          Mitä itse koodaukseen tulee, ehjässä autossa joka on normaalissa käytössä en koe mitään syytä koodata pois jarruenergian talteenottoa. Mä ainakin arvostan jokaista bensapisaraa. Start/Stop sitten onkin asia erikseen.
          Jarrutusenergian talteenotto pitää akun n. 85% latingissa. Kun pluskelillä sammutat auton ja seuraavaksi käynnistät tai yrität käynnistää autoa niin voipi olla että akussa ei ole enää riittäväti virtaa kun lämpötila on laskenut.

          Toki jos käyttää jotain kiinteää akkulaturia kokoajan niin ei väliä.

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5332
            • S:t Karins

            #20
            Originally posted by barriquerot View Post
            Jarrutusenergian talteenotto pitää akun n. 85% latingissa. Kun pluskelillä sammutat auton ja seuraavaksi käynnistät tai yrität käynnistää autoa niin voipi olla että akussa ei ole enää riittäväti virtaa kun lämpötila on laskenut.

            Toki jos käyttää jotain kiinteää akkulaturia kokoajan niin ei väliä.
            Jos 85% ladattu akku ei starttaa autoa aamulla pitää kyllä akku vaihtaa uuteen?
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎