F31 mistä hävisi aivan kaikki (myös varoitus) äänet, kuvan mukaisesti vahvari, mittaristo, ja asd ovat testerin ulottumattomissa, idrivessä ei näy ajotietokoneen tietoja, headunit(harman kardon) on ainakin jossainmäärin hengissä kun radiokanavat löytyy, ja ottaa cd:n sisään ja alkaa sitä pyörittämään. Takakontin sulakerasiassa kaikki kaavion perusteella mielestäni tähän liittyvät sulakkeet ovat ehjiä. Headunit käytetty irti ja vilauteltu lampulla valoa most-väylään ja mitään ei vastaa takaisin päin. (pitäisikö?) Onko näissä olemassa mitään tyypillistä hajoavaa paikkaa? Akun vikakoodista ei kannata nyt välittää, vaihdetaan kun seuraavan kerran pääsen auton ääreen.(alustavasti 15. päivä ensi kuuta)
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Äänet hävisivät ja vähän muutakin -14 f31 (ratkennut)
Collapse
X
-
Äänet hävisivät ja vähän muutakin -14 f31 (ratkennut)
Last edited by JiiVee92; 03-07-2021, 20:38.EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.Tags: None
-
-
Rinki kiertää järjestyksessä HUH -> AMP -> KOMBI -> HUH ->. Ota vahvistimesta MOST-liitin irti ja tarkasta tuleeko liittimeen signaali (valo) headunitilta. Seuraavaksi vastaava toimenpide mittarille.
Veikkaus että vahvistimessa on jotakin häikkää, kun mittaristo ja headunit ilmeisesti toimivat kuitenkin jollakin tavalla. Olethan kuitenkin tarkastanut sulakkeen 159 takakontin lattian alta? ASD ja vahvistin ovat molemmat tuon sulakkeen takana. Lisäksi sulake 123 on vahvistimelle samassa paikassa.BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
-
-
Tuo oikeanlainen most looppi että voin ohittaa vahvistimen ja kokeilla että saako mittaristoon yhteyden? Ja jos mittaristoon saa yhteyden, niin vahvistin tarkempaan syyniin?
Fuse and relay location. Fuse box diagram. Identifying and legend fuse box BMW 3 series (2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019).
Tuon perusteella katsoin kontista sulakkeet 2, 6, 10, 11 ja 33. Sulakkeen 10 irroituksella sammui idrive näyttö.EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
-
Ok, katsotaan sitten 15. päivä ensikuuta kun pääsen ongelma auton ääreen seuraavan kerran.EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
-
Mulla mykistyi parkkitutkat, ja radio kokonaisuudessaan ja idrive pysyi mustana ja mykkänä. Volumenapilla buuttaus pimensi aavistuksen näyttöä et jotain tapahtui mutta siinä se. En alkanut enempää tutkimaan kun lisätakuu voimassa ja merkkikorjaamo vaihtoi headunitin. Vikakoodit oli mittaristolle ja headunitille. Ja Harman kardon plus pro navi oli kyseessä.
Comment
-
-
Ja nyt muistaessani vähän jotain päivitystä. Sulake 123 oli palanut, sen vaihdolla ei ollut kuitenkaan mitään merkitystä, eikä palanut uudelleen, headunitilta tulee valo vahvistimelle, looppi oli vääränlainen, eli vahvistimen ohitus jäi kokeilematta, peilillä katselin vahvistimen kuituliittimeen ja otin siihen liittyvät sulakkeet irti ja laitoin takaisin, pitäisikö tässä vaiheessa vahvistimen yrittää kertoa mitään most-väylään? Valoa ei siis vahvistimesta tullut. Myöskään sulakkeiden paikalleen laittaminen ei aiheuttanut mitään "räps" ääntä tai kipinää, ja mitä olen aftermarket poppikoneiden kanssa tekemisissä ollut niin yleensä sulakkeen paikoilleen laitto räpsäyttää. Akku vaihtui kuten piti, ja koodautui, joten akun vikakoodi hävisi, ja samoin most-väylän katkoksen vikakoodi, mutta mittaristo, vahvistin ja asd ovat edelleen punaisena istassa. Seuraava toimintasuunnitelma on aikataulujen taas sopiessa ottaa vahvistin paremmalle hollille, että pääsee mittaamaan vahvistimelle tulevat jännitesyötöt istasta löytyvän pinoutin perusteella. Ja onko se asd mikä on siinä vahvistimen kiinnikeraudan takaosassa pystyssä? Ja jos en saa sitä most-looppia sihdattua kohdalleen ja viritettyä kiinni,(ja juuri rupesin miettimään että miksi en kokeillut jo nyt) niin mittaristo irti, ja katsoa, että tuleeko valoa sinne, ja jos ei tule, sekä vahvistimella jännitesyötöt ok, niin sitten vahvistimen jonkinmoinen sökähtäminen aika varma diagnoosi? Kuka näitä korjaa jos päädyn vahvistin kaput diagnoosiin? Uusi on kuitenkin aika hapokkaan hintainen.EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
-
Niinhän se on, katsotaan sitten kun seuraavan kerran taas pääsen auton ääreen.EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
-
Hmm, jos se vahvarin sulake oli palanut niin sittenhän laite on ollut pois väylästä mikä olisi kyllä syypää tuolle lähtötilanteelle. Siksi voisi myös ensin most väylän resetointia. :think Jos ei auta niin sitten hyppyä kuten ptikkala ehdottaa.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Kerrottakoon tähän nyt muistaessani, että tämän keissin ratkaisu oli kuulemma sellainen, että vahvari oli saannut vettä siinämäärin, että oli vissiin sitten ihan korjauskelvoton. Sitä en tiedä, että mistä vesi oli tiensä auton sisälle löytänytEX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
Comment