Noniin, nyt on sit itselläkin tullut hankittua elämäni ensimmäinen Bemari
(2013, 330d,f30 Xdrive) ja muutenhan nämä muutamat päivät yhteistä taivalta ovatkin ihan mukavasti menneet...kunnes, tänä aamuna kun olikin jo aikas reilusti pakkasta (-17) niin auto ilmoitti että "BATTERY Increased battery discharge when stationary" ja tottakai sulki tiettyjä sähköisiä toimintoja pois päältä.
No tämä päivä nyt päästiin vielä kulkemaan ja kävin illasta tallillakin akkua latailemassa ja sulattelemassa ja laturi näyttikin että aikas täynnä pitäis olla mutta auton mielestä edelleen varaus on liian alhainen.
Noh, kotipihaan kun pääsin, ajattelin että haen varastosta ylläpitolaturin ja laitan yön yli lataukseen mutta huomasin että auto oli jäänyt hieman liian kauaksi seinäpistokkeesta joten yritin siirtää autoa hivenen lähemmäs mutta eipä se sit niin vaan enää onnistunutkaan.
Ensimmäisenä tauluun ilmestyi ilmoitus "STEERING. Continue the journey at a moderate speed. Have the problem checked by Service" ja ratti veti ihan tolkuttoman jäykäksi.
Heti sen perään kun yritin laittaa vaihdetta päälle, tuli ilmoitus "Secure vehicle against rolling away. Leaving vehicle: ensure vehicle cannot roll away.
Driving: fasten seatbelt and closde all doors"
Tuon ilmoituksen myötä mikään vaihde ei suostu enää menemään päälle.
Heti pian näiden perään tulikin vielä ilmoitus "BATTERY. Battery charge very low. Recharge by driving or using external charger. Functions requiring power supply, such as communication , entertainment, air conditioning are switched off"
Että sellasta...:think
Mahtaakos nämä kaikki oireet nyt johtua tästä pakkasesta, jota tällä kirjoitushetkellä on -23, vai akun iästä (navan päältä luin 12/13, eli vanha on) vai näiden yhteisvaikutuksesta...Pakkanenko panee omiaan vanhalle akulle??
(2013, 330d,f30 Xdrive) ja muutenhan nämä muutamat päivät yhteistä taivalta ovatkin ihan mukavasti menneet...kunnes, tänä aamuna kun olikin jo aikas reilusti pakkasta (-17) niin auto ilmoitti että "BATTERY Increased battery discharge when stationary" ja tottakai sulki tiettyjä sähköisiä toimintoja pois päältä.
No tämä päivä nyt päästiin vielä kulkemaan ja kävin illasta tallillakin akkua latailemassa ja sulattelemassa ja laturi näyttikin että aikas täynnä pitäis olla mutta auton mielestä edelleen varaus on liian alhainen.
Noh, kotipihaan kun pääsin, ajattelin että haen varastosta ylläpitolaturin ja laitan yön yli lataukseen mutta huomasin että auto oli jäänyt hieman liian kauaksi seinäpistokkeesta joten yritin siirtää autoa hivenen lähemmäs mutta eipä se sit niin vaan enää onnistunutkaan.
Ensimmäisenä tauluun ilmestyi ilmoitus "STEERING. Continue the journey at a moderate speed. Have the problem checked by Service" ja ratti veti ihan tolkuttoman jäykäksi.
Heti sen perään kun yritin laittaa vaihdetta päälle, tuli ilmoitus "Secure vehicle against rolling away. Leaving vehicle: ensure vehicle cannot roll away.
Driving: fasten seatbelt and closde all doors"
Tuon ilmoituksen myötä mikään vaihde ei suostu enää menemään päälle.
Heti pian näiden perään tulikin vielä ilmoitus "BATTERY. Battery charge very low. Recharge by driving or using external charger. Functions requiring power supply, such as communication , entertainment, air conditioning are switched off"
Että sellasta...:think
Mahtaakos nämä kaikki oireet nyt johtua tästä pakkasesta, jota tällä kirjoitushetkellä on -23, vai akun iästä (navan päältä luin 12/13, eli vanha on) vai näiden yhteisvaikutuksesta...Pakkanenko panee omiaan vanhalle akulle??
Comment