Hei. Ongelmana olisi siis valvetronic ja se että alkaa lämpinänä käymään todella huonosti ja aiheuttaa sytytys katkoksia 3 ja 4 pytyssä. Viime vuoden alkupuolella alkoi valvetronic ongelmat ilmoittamalla että no movement identified, tätä ei näkynyt vikakoodin lukijalla ennen kuin asensin jb4 autoon. Silloin jostakin luin että auton flashi voisi auttaa asiaan joten autoon laitoin mhd stage 0 sekä jb4 beffin. Ongelma hävisi ja auto toimi normaalisti vuoden.
Nyt kuitenkin 2 kuukautta sitten auto alkoi käymään huonosti ja katsoin jb4 kautta vikakoodit, valvetronic control phase v linebreak, valvetronic sensor short circuit or open circuit, valvetronic implausible signal, mixture too rich sekä 3,4 pytyssä sytytys katkosta ja bensa katkos. Auto alkaa käymään huonosti tyhjäkäynnillä, kun saavuttaa noin 100 asteen lämmöt. Vaihdoin viime viikon aikana autoon valvetronicin moottorin sekä varmuudeksi suuttimet ja matalapaine pumpuksi walbro 450. Valvetronicin akseli liikkui vapaasti vaihdon aikana eikä ollut mitään näkyvää kulumaa.
Nyt kumminkin vaihdon jälkeen ilmoittaa koodia valvetronic sensor short circuit or open circuit. En ole ajanut autoa vielä lämpimäksi asti ja yritän saada ista+ toimimaan kannettavalla, että voisin yrittää opettaa valvetronicin rajat uusiksi. Ihmetyttää vain miksi ilmottaisi sensori vikaa, eikä rajojen puuttumisesta. Valvetronicille menevän johtosarjan olen käyttänyt irti ja tarkastanut mittarilla ettei johtoja ole poikki.
Mistä siis lähtisi vielä etsimään vikaa jos istalla ei opetus onnistu? En löytänyt mistään tietoa onko näissä jokin sulake tai rele valvetronicille? Takapenkkien takana olevat sulakkeet olen tarkastanut sekä akun lähellä olevat pari sulaketta.
Nyt kuitenkin 2 kuukautta sitten auto alkoi käymään huonosti ja katsoin jb4 kautta vikakoodit, valvetronic control phase v linebreak, valvetronic sensor short circuit or open circuit, valvetronic implausible signal, mixture too rich sekä 3,4 pytyssä sytytys katkosta ja bensa katkos. Auto alkaa käymään huonosti tyhjäkäynnillä, kun saavuttaa noin 100 asteen lämmöt. Vaihdoin viime viikon aikana autoon valvetronicin moottorin sekä varmuudeksi suuttimet ja matalapaine pumpuksi walbro 450. Valvetronicin akseli liikkui vapaasti vaihdon aikana eikä ollut mitään näkyvää kulumaa.
Nyt kumminkin vaihdon jälkeen ilmoittaa koodia valvetronic sensor short circuit or open circuit. En ole ajanut autoa vielä lämpimäksi asti ja yritän saada ista+ toimimaan kannettavalla, että voisin yrittää opettaa valvetronicin rajat uusiksi. Ihmetyttää vain miksi ilmottaisi sensori vikaa, eikä rajojen puuttumisesta. Valvetronicille menevän johtosarjan olen käyttänyt irti ja tarkastanut mittarilla ettei johtoja ole poikki.
Mistä siis lähtisi vielä etsimään vikaa jos istalla ei opetus onnistu? En löytänyt mistään tietoa onko näissä jokin sulake tai rele valvetronicille? Takapenkkien takana olevat sulakkeet olen tarkastanut sekä akun lähellä olevat pari sulaketta.
Comment