Announcement

Collapse
No announcement yet.

F30 puhallin lakkasi toimimasta kokonaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teeaa
    Bimmer Rookie
    • Feb 2011
    • 120
    • tampere

    F30 puhallin lakkasi toimimasta kokonaan

    Otsikko kertonee kaiken. Raikkarin vaihdon jälkeen puhallin meni mykäksi. Ei toimi millään nopeudella. Sulakkeet ehjät, vikakoodeissa näyttäis oikosulun olevan tunnistetun. Poistin mutta tulee uudelleen.
    Siili hajalla?Click image for larger version

Name:	IMG_20220721_160200.jpg
Views:	1
Size:	262.4 KB
ID:	4859435
    Edit; liittimet näyttäis olevan ok.
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10923
    • Joensuu

    #2
    Paha tuon perusteella varmaksi sanoa, koodi viittaisi puhallinmoottoriin. Ennen vaihtoa tosin testaisin sen ettei tule turhaan vaihdettua.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • teeaa
      Bimmer Rookie
      • Feb 2011
      • 120
      • tampere

      #3
      Katsoin vielä virtakynän kanssa nuo sulakkeet läpi eikä mitään vikaa siellä. Mun taidot autosähköjen kanssa aika rajoittuneet joten taitaa olla reissu pajalle tulossa.

      Comment

      • repsa
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1355
        • Lempäälä

        #4
        Pyöriminen jostain syystä estynyt. Ota raittari irti ja kokeile pyöriikö ropeli, luulen että ei.
        Puhallin pöydälle ja katsoo mikä siellä estää pyörimisen.

        Tuo f30 raittari on vähän hankalassa paikassa ja hankala asentaa, että eiköhä siinä ole vaan tapahtunut joku pieni lapsus.
        5c jetta 1.2TSI 140/220
        530e m-sport alpinweiss3 vakio
        a4 cabi 220/300
        vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

        Comment

        • teeaa
          Bimmer Rookie
          • Feb 2011
          • 120
          • tampere

          #5
          Tuo tuli mieleen kanssa. Otin sen verran pohjaa auki että pääsin käsiksi ropelliin. Pyöri ihan herkästi.

          Comment

          • teeaa
            Bimmer Rookie
            • Feb 2011
            • 120
            • tampere

            #6
            Maaginen parantuminen tapahtui. Otin tuulettimen moottorin irti, liitin irti, taas kaikki paikalleen ja nyt toimii.
            Eli joku kosketushäikkä varmaan jossain.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10923
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by teeaa View Post
              Maaginen parantuminen tapahtui. Otin tuulettimen moottorin irti, liitin irti, taas kaikki paikalleen ja nyt toimii.
              Eli joku kosketushäikkä varmaan jossain.
              Ihan tyypillistä kuolevalle sähkömoottorille, pysähtyy väärään kohtaan, niin ei lähde enää liikkeelle. Pieni pyöräytys/kopautus ja taas mennään.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎