Announcement

Collapse
No announcement yet.

LCI vs PRE-LCI mallit - kysymyksiä, pohdintaa ja aivopieruja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • repsa
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1355
    • Lempäälä

    LCI vs PRE-LCI mallit - kysymyksiä, pohdintaa ja aivopieruja

    koitin käyttää hakua, mutta enpä siinä nyt oikein menestynyt.

    Mitä eroja on, kun lähtee miettimään tälläistä F3x sarjan autoa - alkupään mallia ja loppupään mallia.



    tuolta ylhäällä olevasta linkistä voi kaivaa jotain, mutta ei nyt sellaista detskua mitä moni kaipaa.
    Esim vikaherkkyydet jne. Sähköjärjestelmän yleiset erot yms.

    Tiedän omasta kokemuksesta F30 330e LCI mallin kanssa jo sanoa, että:
    -takavalot ovat eri
    -iDrive on eri
    -LCI:ssä on ainakin adaptiiviset ledit
    -2.0 bensakone on B48 sarjaa, eikä N20 sarjaa (=parempi)
    --uudemmassa paremmin hallinnassa voiman ulosotto - ei ollenkaan niin paljon pääse lukemaan netistä moottorivaurioista edes karmeiden virien yhteydessä, eikä puola tai suutin ongelmistakaan.

    en tiedä mitenkä valoretrofitit menee näissä, onko plug & play. Monessa muussa mallissa ei ole ollut, niin luulen että ei ole näissäkään.

    esim 335 ja 340 mallit taas vaihtuu juuri tuossa vaiheessa kun tulee LCI, uudemmat ovat noita 340 malleja.
    Mutta näiden moottoreiden eroista en tiedäkään tarpeeksi, eikä varmaan moni muukaan. 35 mallit ovat N55 koneella, ja 40 mallit B58 koneella.
    Onko tuo N55 kuinka synkkä vrt B58 ?

    Miten 4-sarjalaisissa tämä LCI vaihdos näkyy ? onko katon mekanismit samat ja muu toiminnallisuus ? Jos siis harkitsee myyvänsä oman auton pois, ja vaihtavansa sen avokikkareeseen, niin kannattaako hinnanero maksaa 435 ja 440 mallin välillä ?


    Edit Korjattu typo b38 b48
    Last edited by repsa; 12-01-2023, 10:36.
    5c jetta 1.2TSI 140/220
    530e m-sport alpinweiss3 vakio
    a4 cabi 220/300
    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
  • Galaxy1223
    Bimmer Rookie
    • Jul 2009
    • 116
    • Suomi

    #2
    2L kone on B48. B38 on se 1,5L.

    Kovin paljoa kokemusta ei ole, mutta vaihdelaatikkoon on tullut jotain päivitystä ainakin softapuolelle. Omassa pre-lci autossa sport modessa vakkarilla kierrokset jää tylsästi junnaamaan turhan korkealle eli ~2500rpm tienoille. Ajamassani LCI:ssä osasi vastaavassa tilanteessa vaihtaa suuremmalle vaihteelle. Tällöin sport modea voi käyttää matka-ajossakin kun vakkarilla on taloudellinen vaihde sisäsässä.

    Comment

    • KaaD
      Newbiemmer
      • Jan 2019
      • 5
      • Savonlinna

      #3
      F34:n ja nyt F34 LCI:n omistaneena nuo em. erot ovat suurimmat.
      Valot taitavat olla kaikissa LCI:ssä ledit, kun pre-LCI:ssä oli Xenonit ja hehkulamppuvilkut edessä.

      Perstuntumalla B48 vaikuttaisi hieman pirteämmältä, vaikka paperilla eroa ei paljoa ole. Tyhjäkäyntiääni on parempi, ei raksuta samalla lailla kuin N20.

      Ärsyttävin piirre LCI:ssä on vieläkin alemmilla kierroksilla roikottava laatikko. Pitää usein kääntää keppi Sportille, jotta ei jurnuta 1000 rpm mittarissa.
      F34 320i Xdrive M-Sport LCI
      Ex. F34 320i Xdrive, F20 116i, Audi RS Q3 (hairahdus...)

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7328
        • Oulu

        #4
        Originally posted by repsa View Post
        Mutta näiden moottoreiden eroista en tiedäkään tarpeeksi, eikä varmaan moni muukaan. 35 mallit ovat N55 koneella, ja 40 mallit B58 koneella.
        Onko tuo N55 kuinka synkkä vrt B58 ?
        Ei kai N55 voi erityisen synkäksi sanoa, mutta varmasti B58 pidetään yleisesti parempana ja siitä on saanee helpommin ja luotettavammin paljon tehoa vireillä ulos jos. Ja luultavasti halvemmallakin. N55 PWG- ja EWG-versiot on eroja myös jos noita virejä miettii.

        Tarkemmista eroista löytyy paljon keskustelua ja videoita YouTubesta. B58 on (tehokkaampi?) vesi-ilma-välijäähdytin. B58 on mekaaninen vesipumppu, kun taas N55 on sähköinen vesipumppu joka maksaa vähän enemmän eikä ole ikuinen. HPFP on kans muistaakseni B58 yksikertaisempi ja fiksumpi.

        EDIT: Joten LCI:n muutoksia lyhyesti: https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/...unut-bmw-340i/
        Last edited by Petri.Kekkonen; 17-01-2023, 13:13.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • kobluna
          Bimmer Rookie
          • Oct 2018
          • 124
          • Espoo

          #5
          Originally posted by KaaD View Post
          Ärsyttävin piirre LCI:ssä on vieläkin alemmilla kierroksilla roikottava laatikko. Pitää usein kääntää keppi Sportille, jotta ei jurnuta 1000 rpm mittarissa.
          Itsellä pre-LCI 320i ja minusta sekin kyllä jurnuttaa alhaisilla kierroksilla. Siksipä asensin xHP:n ja nostin vaihtopisteitä 10%. Nyt kierrokset on täydelliset eli noin 1500rpm normi ajossa. Kaupanpäälle näyttää vaihteen D-asennolla, voi ajaa sport ajomoodilla, mutta D-vaihtopisteillä ja sport+ on todella nopeat vaihdot. xHP on kalliihko, mutta voin kyllä suositella lämpimästi.


          Moottorissa oli myös Bootmod3 viritys noin 50tkm, mutta nyt se on poistettu. Alkoi hirvittää, että särjen kuitenkin moottorin juuri, kun alkaa olla auton vaihto ajankohtainen Ei sen puoleen, kilometrejä on kertynyt 220tkm ja ainoa vika koko aikana on toisen takavalon sulanut valopohja. Tyyppivika, kun on niin ohut maajohto siinä. Onneksi siihen oli halpa korjaussarja, jonka sai itse juotella kasaan

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7486
            • Jyväshyvä

            #6
            Etuvalot muuttuu uudemman malliseksi vasta joskus 2018 vuosimallissa (7/2017?), vanhemmissa on pre-lci valot.
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6704
              • PK-seutu

              #7
              Originally posted by MajorDrake View Post
              Etuvalot muuttuu uudemman malliseksi vasta joskus 2018 vuosimallissa (7/2017?), vanhemmissa on pre-lci valot.
              Jos kolmossarjasta puhutaan niin muuttuuhan se jo LCI:n myötä 2015 lopussa kun tulee LED umpiot :think

              EDIT: taisikin olla kyse nelosista. Niihin tuleekin 2017 aikana vasta LCI
              S65, S85, H1, N63TU, HA0

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎