Announcement

Collapse
No announcement yet.

300 sarja 6. sukupolvi F30 2012/2013

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J-Boy
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2011
    • 405
    • Länsi-rannikko

    Originally posted by touring39 View Post
    Jokos SS on koodattu pois? Rupes itseäkin kiinnostamaan, kun nykyisessä autossa on tuo Belsebubin keksimä varuste.
    Ei ole vielä. Auto on heinäkuun alusta lähinnä odottanut talven tuloa.. Mitä nyt ajoin 50km webaston laiton yhteydessä. Suunnitelmissa on laittaa talven aikana BMW Performance Power kit ja siinä samalla varmaan koodautan SS:n pois päältä.

    Isoin fiilisero mun mielestä F31 vs. E91 on ovien sulkeminen. Tässä uudessa ne napsahtaa pirun napakasti ja jämptisti kiinni. Ei vanhakaan mitenkään kolissut, mut oli vaan jotenkin muuten semisti epämääräinen sulkemistunnelma tähän verrattuna..

    Siellä se odottaa..

    [/QUOTE]
    F31 320xDA
    M-B Sprinter 319

    Ex: E82 135i, E91LCI 330xd, VW T5 2.5TDI 4Motion, X1 Xdrive20D, Citröen Ax 1.1i

    Comment

    • touring39
      BTCF Member
      • May 2005
      • 3901
      • Kaarina

      Löysin intternetin syövereistä tommosen tehtaan tiedotteen, eli kyl kai sen SS:n pitäis rutinoitta saada kodattua:

      SI B12 15 12

      INFORMATION
      The Automatic Start/Stop (MSA) system is a further BMW Efficient Dynamics measure aimed at meeting BMW's commitment to reducing CO2 emissions and enhancing fuel economy.

      BMW, always a leader in innovative technology, will be the first automobile manufacturer to bring MSA technology to all new models.

      Automatic Start/Stop systems will become prevalent in the future, as manufacturers strive to meet increasingly stringent emissions and fuel economy requirements.

      By automatically switching the engine off when the car is stationary, MSA can improve fuel economy and reduce emissions.

      New F-vehicles now incorporate the second generation of MSA (MSA II), which has been further developed to operate in combination with an automatic transmission and the BN2020 electrical system.

      A detailed description of the MSA Automatic Start/Stop function can be found in the ICP Technician library under Technical Training course ST1112.

      SITUATION
      Some drivers have expressed the desire to deactivate this function in certain situations. This can be done manually via the Automatic Start/Stop function button with the LED switched on, indicating that the start/stop function is deactivated.

      However, by default, the Automatic Start/Stop function is reactivated each time the engine is started.

      At the request of an owner, it is possible to modify this default logic to "Last user mode."

      With this logic, the current MSA's activated or deactivated setting is stored and used on the next trip.


      Note: All new BMW M models have the "Last user mode" as the default setting from production.
      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

      Ex:
      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        Ei suostuneet Laakkosella koskemaan tuohon SS:ään.
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • JH.
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 790
          • PKS

          <avautuminen>

          Välillä sitä kyllä miettii että mistä me asiakkaat noille Laakkosen (tiskillä työskenteleville) pässeille oikein maksetaan.

          Ohjelmistopäivitysten sisällöistä ym. kun kyselee niin huomaa, että:
          a) Ei kiinnosta
          b) Eivät tajua ohjelmistopäivityksistä mitään

          Vaihdelaatikon softaa (E90) yritin itse jokin aika sitten päivityttää. Raha ei kelvannut, vaan mitään asiasta ymmärtämätön mies tiskin takana selitti että on niin epäluotettavaa päivittäminen, että voi olla että koko auto ei toimi ja mitään takuita ei anneta. Voihan sitä sitten samoilla takuuehdoilla päivityttää vaikka harrastelijallakin...

          Pyysin myös katsomaan mitä päivityksiä vaihdelaatikkoon on tullut. Tämäkin oli kuulemma mahdotonta. Tehdas yrittää parhaansa, suunnittelee merkkihuoltamojen käyttöön hienot päivityssysteemit, versionhallinnat ja service bulletinit ym. mistä näkee kaiken oleellisen tiedon kun vain jaksaa katsoa. Sitten koko homma ryssitään Laakkosen tiskillä.

          Onko jollain merkillä asiantunteva merkkihuolto? Pitäisikö sitä Lexusta kokeilla...

          </avautuminen>
          MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
          Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
          BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

          Käyttis i4 eDrive40
          Kesällä E36 M3
          Radalla E36 325i track day tool

          Comment

          • J-Boy
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2011
            • 405
            • Länsi-rannikko

            Originally posted by bemu2000 View Post
            Ei suostuneet Laakkosella koskemaan tuohon SS:ään.
            Mulle taas Espoon Laakkosella nimenomaan sanottiin, et tuut sit koodaamaan SS:n pois, jos haluat.. Varmaan laakkosellakin on ihan eteen sattuneesta miehestä kiinni millista palvelua saa. Vaikkei sen niin pitäisi mennä..
            F31 320xDA
            M-B Sprinter 319

            Ex: E82 135i, E91LCI 330xd, VW T5 2.5TDI 4Motion, X1 Xdrive20D, Citröen Ax 1.1i

            Comment

            • b mutteri kasa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 1462
              • Area 03

              Originally posted by JH. View Post
              <avautuminen>

              Välillä sitä kyllä miettii että mistä me asiakkaat noille Laakkosen (tiskillä työskenteleville) pässeille oikein maksetaan.

              Ohjelmistopäivitysten sisällöistä ym. kun kyselee niin huomaa, että:
              a) Ei kiinnosta
              b) Eivät tajua ohjelmistopäivityksistä mitään

              Vaihdelaatikon softaa (E90) yritin itse jokin aika sitten päivityttää. Raha ei kelvannut, vaan mitään asiasta ymmärtämätön mies tiskin takana selitti että on niin epäluotettavaa päivittäminen, että voi olla että koko auto ei toimi ja mitään takuita ei anneta. Voihan sitä sitten samoilla takuuehdoilla päivityttää vaikka harrastelijallakin...

              Pyysin myös katsomaan mitä päivityksiä vaihdelaatikkoon on tullut. Tämäkin oli kuulemma mahdotonta. Tehdas yrittää parhaansa, suunnittelee merkkihuoltamojen käyttöön hienot päivityssysteemit, versionhallinnat ja service bulletinit ym. mistä näkee kaiken oleellisen tiedon kun vain jaksaa katsoa. Sitten koko homma ryssitään Laakkosen tiskillä.

              Onko jollain merkillä asiantunteva merkkihuolto? Pitäisikö sitä Lexusta kokeilla...

              </avautuminen>
              Joo samaa huomannut.Sen takia teen itse aika paljon jo huoltoja ym. koska a) ensinnäkin asiakaspalvelu ihan perseestä BMW:llä,ihan sama kiikuttaako sinne 26k€ mehukioskin tai 80k€ kioskin,niin samaa palvelua (siis ei palvelua,tai huonoa palvelua) b)hinnat lähteneet ihan lapasesta,ei mitään pelisilmää,voisko asiakkaalle hieman antaa rahoille vastinetta (esim.huollossa vois vähän yhdistää tekemisiä -> hieman pienempi lasku lue:tuntiveloitusta vähämmän) Kyllä esim:370€ öljyhuollosta,1350€ vesipumpun vaihdosta,600€ vanos-solenoidien vaihdosta on liikaa,siihen nähden mikä työ on.Varsinkin kun öljyhuollon yhteydessä tehtiin tuo solenoidien vaihto(yhteensä 970€) Ne olis vaihtanut samaan aikaan,kun öljy valuu ulos,varmaan tehtiinkin niin,mutta asiakas (minä tyhmänä lampaana) maksoin siitäkin erikseen työn osuuden (ja luonnollisesti osat)

              Ja mitään laatuun mennään,niin sigun auto jää harrastepeliksi,mutta seuraava käyttis on Audi,MB akselilta...tuskin sielläkään merkkihuollon asiakaspalvelu on parempaa,mutta uudet mallit laadukkaamman oloisia,kun ylihinnoitellut,pienimukiset bemarit.

              Niin ja tälläisen ajattelin tilailla,1vin:n version http://www.bavariantechnic.com/buy.aspx

              EDIT: </avautumista Vol 2.0>
              BMW F11 530 dA VOLL
              Carbon-schwarz Metallic

              BMW E30 325i Sport

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                Originally posted by J-Boy View Post
                Mulle taas Espoon Laakkosella nimenomaan sanottiin, et tuut sit koodaamaan SS:n pois, jos haluat.. Varmaan laakkosellakin on ihan eteen sattuneesta miehestä kiinni millista palvelua saa. Vaikkei sen niin pitäisi mennä..

                Minulle sanoivat Jyväskylässä että se on laitonta muuttaa, kun päästötaso on laskettu sen mukaan että SS on automaattisesti toiminnassa. Toisaalta kun sen saa joka tapauksessa napista itse pois päältä, niin mitä väliä
                Last edited by bemu2000; 03-10-2013, 00:19.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • J-Boy
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2011
                  • 405
                  • Länsi-rannikko

                  Originally posted by touring39 View Post
                  At the request of an owner, it is possible to modify this default logic to "Last user mode."

                  With this logic, the current MSA's activated or deactivated setting is stored and used on the next trip.
                  .
                  Jos tuon BMW:n (oliko ihan virallista) tekstin mukaan mennään, niin ei sitä edes laiteta pois toiminnasta. Auto vaan koodataan muistamaan, oliko SS napista päällä vai pois, kun moottori edellisen kerran sammutettiin..

                  Mulla ei ole mitään ongelmia ollut bemarin palvelun kanssa. Onneks on vehkeet pelannu hyvin, toivottavasti ei tulevaisuudessakaan tarvi siellä ihmeemmin käydä kuin huolloissa..
                  F31 320xDA
                  M-B Sprinter 319

                  Ex: E82 135i, E91LCI 330xd, VW T5 2.5TDI 4Motion, X1 Xdrive20D, Citröen Ax 1.1i

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    Tässä vielä kirjalliset ohjeet printattavaksi ns. "asiakaspalvelijoille":

                    Tämä on mahdollista.
                    Tästä on olemassa measure 51033329-04
                    Näistä tulee tehdä aina PuMA case jotta voimme kontrolloida mihin autoihin toiminto on muutettu.
                    Tämä sen takia jos asiakas myy auton eikä palauta autoa alkuperäiseen tilaan, tällöin uusi asiakas voi kokea tämän ongelmaksi/viaksi.
                    Best regards
                    BMW Group
                    Northern Europe
                    Xxxx Xxxxxx
                    B1-NE-A4
                    Technical Support
                    Northern Europe
                    Vetenskapsvägen 10
                    Box 794
                    SE - 191 27 Sollentuna
                    Sverige
                    Tel: +46 (0)8-470 60 75
                    Mobile: +46 (0)-733 470 675
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    • Ceeray
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1399
                      • Kuopio

                      Uuugh..

                      Joutu taipuu pyytään tarjousta F31 mallista. F34 kiehtois enemmän , mutta ei riitä enää kyllä paalu millään saamaan siitä sellasta sopivaa..


                      320xia olisi kiikarissa, mutta onko kellään kokemuksia
                      -variable sport steering
                      -sport vaihteisto
                      -harman kardon vs hifi? nykysessä logic7 joka kyllä nannaa..

                      Hudin haluan joka tapauksessa, vaikka navia en ottaisikaan. Sen voipi retrofitata jos tarttee, hudi hankalampi.

                      sit niitä valo yms paketteja viljellään kyllä, pitäs ton hintasessa kiesissä perusjutut olla kyllä vakiona jo.

                      Melkein kympin varusteet tulee helposti, 2.5k€ pelkistä nahkajakkaroista, mutta oman kokemuksen mukaan ne nahkajakkarat nostaa auton fiilistä kyllä aika kovasti.
                      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                      Comment

                      • JNIJNI
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1485

                        Originally posted by Ceeray View Post
                        Uuugh..
                        Ymmärrän tuskan.
                        Mutta pitääkö tuota uuta kotimaasta hankkia? Odottele rauhassa ostajaa (oikea hinta?) ja hae nuo kaikki lisukkeet jostain muualta
                        G21 LCI 330e xDrive 2022
                        E93 M3

                        Comment

                        • J-Boy
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2011
                          • 405
                          • Länsi-rannikko

                          Originally posted by Ceeray View Post
                          320xia olisi kiikarissa, mutta onko kellään kokemuksia
                          Katsotaan, jos olis apuja.. Tullut nyt viikko ajeltua tuolla omalla F31:llä, mihin latasin aika kasan varusteita..

                          Originally posted by Ceeray View Post
                          -variable sport steering
                          Kannattaa ottaa. Ei hirveesti muistaakseni kustanna. Helpottaa parkkipyöritystä paljon. Pyörien kääntö keskeltä ääriasentoon on aika lailla kerran ratti ympäri. Perusmaantieajoon ei juurikaan vaikuta. Nopeassa pienessä ajossa näppärä.

                          Originally posted by Ceeray View Post
                          -sport vaihteisto
                          Jos tykkäät läpsytellä läpysköjä. Mä tykkään. Ohittamaan lähtiessä vaan vasemmalta miinusta 2-3 pykälää ja sit oikeesta takas ja vaihdelaatikko menee nopeesti takaisin D-asentoon. Eikä tarvi koskea keppiin ollenkaan.

                          Originally posted by Ceeray View Post
                          -harman kardon vs hifi? nykysessä logic7 joka kyllä nannaa..
                          Ääni HK:lle. Soi kivasti ja tarv. kovinkin. En oo tosin tätä F3x perushifiä kuunnellutkaan. Vanhassa E9i:ssä oli perus hi-fi ja soi sekin ihan jees. Tämä parempi tosin.

                          Originally posted by Ceeray View Post
                          -Hudin haluan joka tapauksessa, vaikka navia en ottaisikaan. Sen voipi retrofitata jos tarttee, hudi hankalampi.
                          Muistathan, et HUD:ia ei näe kunnolla, jos käyttää polarisoituja arskoja. Mun mielestä aika turha itselle, ajan paljon vakkarilla ja silloin ei tarvi paljon nopeuksia katsoa. Ja laajennetulla mittaristolla navin pikkuohjeet tulee sinne mittariston alaosaan.. Enkä sit ottanutkaan..

                          Originally posted by Ceeray View Post
                          -sit niitä valo yms paketteja viljellään kyllä, pitäs ton hintasessa kiesissä perusjutut olla kyllä vakiona jo.
                          Jos jotain valojuttuja haluaa ja budjetti antaa myöden, niin ISO SUOSITUS adaptiivisille valoille ja kaukovaloassistentille!! Suurin ylläri omassa autossa oli se kuinka hyvin toimii. Vanhassa E91:ssä kaukovaloassari oli ihan paska. Tässä F31:ssä se tekee vastaantulevalle autolle mustan aukon pitkien valokeilaan, mitä liikuttelee tilanteen mukaan. Ja jonkun perässä ajaessa ei sammuta pitkiä, vaan siirtää ne vaan sivuille. Toimii paremmin kuin hyvin. Ihan sikahyvä! Jos ajat paljon pimeitä maanteitä, melkeinpä ehdoton sanoisin!

                          Originally posted by Ceeray View Post
                          Melkein kympin varusteet tulee helposti, 2.5k€ pelkistä nahkajakkaroista, mutta oman kokemuksen mukaan ne nahkajakkarat nostaa auton fiilistä kyllä aika kovasti.
                          Ota M-Sport -paketti, ei nahat maksa enää kuin 1,8k€

                          Ja sit, jos jotain vielä niin iso suositus myös aktiiviselle vakkarille. Vähentää ruuhka-aikoina maantiellä stressiä ihan sikana tilanteissa kun ei kannata lähteä ohittamaan ja jonon nopeus vaihtelee 70-90km/h. Toimii just niin hyvin, kun siltä voi odottaa.

                          Niin ja arjen luksusta saat, kun otat sen pikkupaketin, mikä pitää sisällään lämmitettävän ratin. Must-have kylmällä..
                          Last edited by J-Boy; 18-10-2013, 23:02.
                          F31 320xDA
                          M-B Sprinter 319

                          Ex: E82 135i, E91LCI 330xd, VW T5 2.5TDI 4Motion, X1 Xdrive20D, Citröen Ax 1.1i

                          Comment

                          • J-Boy
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2011
                            • 405
                            • Länsi-rannikko

                            Originally posted by JNIJNI View Post
                            Ymmärrän tuskan.
                            Mutta pitääkö tuota uuta kotimaasta hankkia? Odottele rauhassa ostajaa (oikea hinta?) ja hae nuo kaikki lisukkeet jostain muualta
                            Nythän pitäis alkaa Saksasta löytymään takavetoisia aika kivasti.
                            F31 320xDA
                            M-B Sprinter 319

                            Ex: E82 135i, E91LCI 330xd, VW T5 2.5TDI 4Motion, X1 Xdrive20D, Citröen Ax 1.1i

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              Originally posted by Ceeray View Post
                              Uuugh..

                              Joutu taipuu pyytään tarjousta F31 mallista. F34 kiehtois enemmän , mutta ei riitä enää kyllä paalu millään saamaan siitä sellasta sopivaa..


                              320xia olisi kiikarissa, mutta onko kellään kokemuksia
                              -variable sport steering
                              -sport vaihteisto
                              -harman kardon vs hifi? nykysessä logic7 joka kyllä nannaa..

                              Hudin haluan joka tapauksessa, vaikka navia en ottaisikaan. Sen voipi retrofitata jos tarttee, hudi hankalampi.

                              sit niitä valo yms paketteja viljellään kyllä, pitäs ton hintasessa kiesissä perusjutut olla kyllä vakiona jo.

                              Melkein kympin varusteet tulee helposti, 2.5k€ pelkistä nahkajakkaroista, mutta oman kokemuksen mukaan ne nahkajakkarat nostaa auton fiilistä kyllä aika kovasti.

                              Itse lähtisin siitä, että M-Sport paketti ekana ruksiin ja sen jälkeen muuta palikkaan niin pitkälle kun riittää valuuttaa. M-sportin vakion kangas-alcantara sisusta on kiva ja itse ottaisin sen kyllä ennemmin kuin täysnahkaisen...
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • JNIJNI
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 1485

                                Originally posted by bemu2000 View Post
                                M-sportin vakion kangas-alcantara sisusta on kiva ja itse ottaisin sen kyllä ennemmin kuin täysnahkaisen...
                                Siis onko tuo vain "kiva" vai oikeasti mukava käytössä? Itsellä ei ole kuin koeistumiskokemusta kangas-alcantarasta Fxx:ssä.

                                E9x:ssä vastaava nahka on ollut loistava.
                                G21 LCI 330e xDrive 2022
                                E93 M3

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎