Originally posted by TJJ
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
300 sarja 6. sukupolvi F30 2012/2013
Collapse
X
-
Last edited by Ishvan; 26-01-2013, 22:24.-21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport
-
-
Originally posted by Ishvan View PostMinkä? 500-sarjalainen varusteilla ja kunnon moottorilla on päälle satatonnia. Pitää merkkiä vaihtaa jos meinaat tuon haaveen paljon paremmasta toteutttaa ( eikä se silti varmasti parempi olisi jos otetaan huomioon ominaisuudet ja varusteet ). Ja nyt puhutaan uusista, käytetyt erikseen. E39 nauttii sinun silmissäsi selvästi niin sanottua "jumalauton" asemaa. En kiistä, hieno autohan se on, mutta eivät ne uudet BMW:t sen huonompia ole.
Olisi nyt edes yksi uusi BMW hiljaisempi tai edes yhtä hiljainen kuin E39, niin se jumal-auton status voisi alkaa rapistumaan. F01 varmasti onkin, mutta 7-sarjanko se nykyään vaatii?
Comment
-
-
En kyllä tajua miksi tämä keskustelu menee vitoseen vertaamiseksi. Ne on eri autoja.
Vitonen on rumempi, isompi ja kömpelömpi (erityisesti vanhemmat kuin f10 häviää ulkonäössä, jos unohdetaan klassikkopisteet), kuluttaa enemmän ja on tietysti kalliimpi. Bonuksena se on hiljaisempi. Mahtavaa. Kun vaihdoin kolmeysiin f30:n koeajelun jälkeen, niin tuntui kuin olisi astunut vähintään kaksi kertaa yhtä painavaan autoon. Sekä hyvässä että pahassa.
Eli oikeastaan: 20 tuhatta halvemmalla saa auton joka on lähes joka osa-alueella parempi kuin 5-sarja! Melkoinen diili! Tai sitten verrataan autoja luokan sisällä, ettei tarvitse todeta että myös moni samanhintainen matkailuauto on tilavampi kuin 5-sarja.ajossa 328iA M sport '13
ex. e39 535iA '01 facelift (2007-2012), e34 525i '91 (1999-2007) ja e30 324td '86 (-1999)
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View Post
Olisi nyt edes yksi uusi BMW hiljaisempi tai edes yhtä hiljainen kuin E39, niin se jumal-auton status voisi alkaa rapistumaan. F01 varmasti onkin, mutta 7-sarjanko se nykyään vaatii?
Ainakin meillä tuo uudempi on se hiljaisempi ja kesällä siinä oli 2" isommat renkaatki.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Mulla on ilmeisesti kuulossa vikaa kun en koe uusia bemuja erityisen meluisiksi kilpailijoihin verrattuna. Autoissani on tosin aina vähintään 19" kesärengastus, joka Suomen teillä on joka tapauksessa melun kannalta katastrofi. Se nyt vaan on niin, että melu vähenee auton koon kasvaessa, edustusautot on selvästi hiljaisempia kuin nämä kulimallit. Tästä huolimatta minä en halua ajaa millään laivalla, joten turha sitä on märehtiä.Last edited by burtsi; 27-01-2013, 09:34.
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostTämä tuntuu uskomattomalta.Ei kai tuo sinun E39 ole joku "silent edition" versio ?
F10 lisävaimennuksilla ovissa ja bensakoneella varmaankin olisi vähintään samanlainen ja luultavasti hiljaisempi, E60:stä ei ole enää muistikuvaa. F30 tuntuisi vaativan ovien lisäksi myös pohjan ja tulipellin käsittelyn enkä tiedä riittäisikö vielä sekään, luultavasti vaatisi vielä alustaan pyöräkaariin lisävaimennusta. Kynnys tehdä kaikki tuo uudelle/uudehkolle autolle on tietysti korkea.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostSe on "TJJ romanttisesti ylihuollettu" -edition johon taannoin on vaihdettu kaikki ovi- ja takaluukun tiivisteet (niillä on suuri vaikutus), pyöränlaakerit (kuuluva vaikutus takana), nostokohtien tulpat (tietyt suhinat väheni) ja Dynamat/Dynaliner ovissa ja kontissa. Ei kuitenkaan ole tuplalaseja. Joten jos vertaa E39:iä jossa edelliset kohdat ovat yhä kuluneilla alkuperäisillä osilla (ja vaimennukset puuttuvat), niin kokemukset melusta ovat varmaan hyvin erilaiset.
F10 lisävaimennuksilla ovissa ja bensakoneella varmaankin olisi vähintään samanlainen ja luultavasti hiljaisempi, E60:stä ei ole enää muistikuvaa. F30 tuntuisi vaativan ovien lisäksi myös pohjan ja tulipellin käsittelyn enkä tiedä riittäisikö vielä sekään, luultavasti vaatisi vielä alustaan pyöräkaariin lisävaimennusta. Kynnys tehdä kaikki tuo uudelle/uudehkolle autolle on tietysti korkea.
Pakko kai hakea jostain tuusulan jobbareilta E39 koeajoon ja suorittaa vertailua, niin mukavaa tää väittely on F30 miehet mukaan E39 koeajo kierrokselle?330e M-Sport -20 --- 118i M-Sport -20 ---
EX:530e M-Sport -18, F34 M-Sport, F30 Alpine White HandWashOnly F30, Audi A3 2.0 TDI Quattro -09, BMW 325iA Touring E91 -06, BMW 318iA Touring E46 -01, BMW 316i E46 -99
Comment
-
-
Ei kannata vaivautua paitsi viihdemielessä. Mä kävin kattelemassa noita E39:jä jo viime kesänä halvan työmatkakulkineen toivossa. 7 autoa läpikäytyäni menetin toivoni ja ostin parin tonnin E34:sen. Hintaluokkakin oli 5-10K€. Olihan kamalassa kunnossa noi maailman parhaat autot. Yksikään ei kulkenut kolisematta, yhdessäkään ei kaikki varusteet toiminut, maalipinnaltaan ihan jätettä jne.. lista on loputon. Enkä kyllä huomannut mitään ihmeellistä hiljaisuutta noissa.2020 G20 320i xdrive
Comment
-
-
Originally posted by ANSSI View Postblaa-blaa
Muista hakea siihen koeajoon 1996 vuosimallin E39 520i (mielellään vielä Suomi-auto jotta varustetaso asettuu kohdalleen) jolla on ajettu vähintään 350tkm, alustaan on vaihdettu tarvikeosia ja varmista, että molempien etuovien tiivisteet ovat riekaleina. Jos haluat vielä optimoida ajokokemuksen, vaadi alle 15" renkaat. Voit sitten tulla tänne kehumaan kuinka F30 olikin parempi ja hiljaisempi.
Comment
-
-
Originally posted by Heksula View PostOlihan kamalassa kunnossa noi maailman parhaat autot. Yksikään ei kulkenut kolisematta, yhdessäkään ei kaikki varusteet toiminut, maalipinnaltaan ihan jätettä jne.. lista on loputon. Enkä kyllä huomannut mitään ihmeellistä hiljaisuutta noissa.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMinulla on 1000km ajetut 17" nastarenkaat alla, noista uusista ei ole tietoa paljon niillä oli ajettu, nastat niissäkin oli. E39 on minun silmään korimalliltaan edelleenkin hyvin hieno, mutta enpä ole F30:n korimalliakaan rumaksi haukkunut. Toki myös myönnän, että E39 vakioalustalla, vanhanmallin umpioilla, keltaisilla vilkuilla, vanhanmallin munuaisilla ja 15" peltivanteilla on melkoisen ankea näky. Tuo ongelma on kuitenkin helppo korjata.
Muista hakea siihen koeajoon 1996 vuosimallin E39 520i (mielellään vielä Suomi-auto jotta varustetaso asettuu kohdalleen) jolla on ajettu vähintään 350tkm, alustaan on vaihdettu tarvikeosia ja varmista, että molempien etuovien tiivisteet ovat riekaleina. Jos haluat vielä optimoida ajokokemuksen, vaadi alle 15" renkaat. Voit sitten tulla tänne kehumaan kuinka F30 olikin parempi ja hiljaisempi.
Ja joo en ollu tosissaan menossa kolmeysiä koeajamaan koska en usko sen mun maailmaa muuttavan mihinkään suuntaa
Ja pakko kai mun on ruveta uskomaan että sä oikeasti olet sitä mieltä, että kolmeysi nyt vaan on tällä hetkellä paras auto mitä markkinoilta saa( mahdollisesti joku uusi seiska vois olla parempi ja hiljaisempi mutta et usko sitkään ennen kuin olet sen itse kokenut). Tällaista periks antaattomuutta mä arvostan!
Eikä mitään henkilökohtaista, mä luovutan330e M-Sport -20 --- 118i M-Sport -20 ---
EX:530e M-Sport -18, F34 M-Sport, F30 Alpine White HandWashOnly F30, Audi A3 2.0 TDI Quattro -09, BMW 325iA Touring E91 -06, BMW 318iA Touring E46 -01, BMW 316i E46 -99
Comment
-
-
Originally posted by ANSSI View PostEli vain sun kolmeysi on parempi kun F30? No sopisko sen renkaita tulla potkimaan joku päivä no joopa joo turha tätä provoilua varmaan on jatkaa puolin ja toisin, toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä ja E39 varmaan voidaan verrastaa isoäitiin?
Kannattaa nyt kuitenkin huomata, että en ole haukkunut F30:n ajettavuutta (xDrive-mallin osalta, takavetoinen on kokeilematta) kuten en myöskään sen ulkonäköä. Eli siinä tökkii vain 320i:n moottori (328i voi olla jo ihan eri juttu), liian kovat moottorin äänet (voi olla, että 328:ia ei tarvitse niin huudattaa), liian kovat rengasäänet (Nokian renkaat alla, en tiedä miten ne suhtautuu Continentaleihin, rengaskoko 18" vs. minun 17") aktiiviohjauksen puute (sport-ohjaus paikkaa asiaa pysäköidessä mutta ei muuten) ja osittain halvat ratkaisut jotka minunlaista autosta ikuisuuden kiinnipitävää voivat alkaa haittaamaan muutaman vuoden kuluttua.
Ja nämä harmittaa ihan vain sen takia koska F30 edelleenkin olisi lähes täydellinen auto E39:n jälkeen. Eikä mielipide ole siinä muuttunut vaan saatanpa yhä ostaa F30:n (ja 100kg Dynamat-tuotteita). Mutta "sattumalta" äskettäin virinneen xDrive-ihastuksen takia tuo juttu taitaa siirtyä koska sillä varustetut käytetyt ovat vielä liian uusia = kalliita.
Comment
-
Comment