F30 Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• JaTR
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    18" tavallinen rengas on mukavampi kuin auton mukana tulevat runflatit. Jopa 19" tavallinen voi olla pehmeämpi kuin 17" runflat....
    Tekniikan Maailman premium-farkkujen testissä Bemari kärsi mielestäni rajusti 225/45/18 renkaista. Olikohan ne vielä Runflatit. Audissa oli alla 16" vanteet ja testissä kehuttiin ajo-ominaisuuksia ja testin mukaan se oli vielä hiljaisempi kuin Bemari.

Koeajoin A4:n ja f30:n 17" normaaleilla nastarenkailla ja voisin vaikka mennä takuuseen, että Bemari on hiljaisempi. Myöskään uraherkkyyttä en Bemarissa havainnut.

Onhan tuossa TM:n testissä se pikkuisen outoa, että testataan nelivetoisia ja kaksivetoisia farkkuja samassa testissä. Tosin Bemarilla ei tainnut olla saatavilla vielä nelivetoista farkkua tuohon aikaan.

En tiedä onko se vain kuvitteluani, mutta jotenkin tuntuu, että Volkswagen Groupin autot pärjäävät aina kumman hyvin TM:n testeissä? :think

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    Originally posted by JaTR View Post
    Olin ajamassa muutaman kerran F30 sedania eri liikkeissä ja joka kerta autossa oli rengastuksena 225/50/17 (talvi- ja kesärenkaina). Liikkeiden sisätiloissa näytillä olevissa autoissa oli taas usein 18" vanteet.

Siitä tämä pelkoni 18 tuuman vanteita kohtaan. Harmillista etten ole päässyt kokeilemaan autoa 18 tuuman vanteilla. :think

18" tavallinen rengas on mukavampi kuin auton mukana tulevat runflatit. Jopa 19" tavallinen voi olla pehmeämpi kuin 17" runflat....

Leave a comment:

• JaTR
    replied
    Olin ajamassa muutaman kerran F30 sedania eri liikkeissä ja joka kerta autossa oli rengastuksena 225/50/17 (talvi- ja kesärenkaina). Liikkeiden sisätiloissa näytillä olevissa autoissa oli taas usein 18" vanteet.

Siitä tämä pelkoni 18 tuuman vanteita kohtaan. Harmillista etten ole päässyt kokeilemaan autoa 18 tuuman vanteilla. :think

Leave a comment:

• spjarv
    replied
    Mitä vanteita ja renkaita olette laittaneet omaan f30/f31:een.

Itse aion laittaa talvirenkaat auton mukana tuleviin 16" vanteisiin. Kesävanteita olen jo vähän katsellut. Sen verran arvostan mukavuutta, että vannekoko tulee todennäköisesti olemaan 17".

Kyllähän 18" vanteet olisivat näyttävämmät, mutta tuleeko autosta liian kova omaan makuuni ja lisääntyykö rengasmelu liikaa. :think
    18" m sportin (403) kesävanteet ja 18" sportline (397) talvivanteet, OEM:ää siis. Koeajettu on nyt 17, 18 ja 19" kesärenkailla, kaikki run-flat ja 17" talvirenkailla. Liikaa kovuutta en ole havainnut ja en ole mikään teräsperse. Ihan käyttiskokoja kaikki.

Omaan rengastuskokoon vaikutti olennaisesti se, että OEM 19" vanteet olivat mielestäni rumempia ja nuo kaksi vannetta jotka otin olivat mallistosta eniten omaan makuuni. Jos joskus tulee vaihdettua, niin en edes miettisi tuota mukavuusaspektia kesärenkaissa ennen kuin ylitetään 19".

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    Nyt kai alkaa tätä mallia olla sen verran liikenteessä, että voin herätellä tätä keskustelua.

Mitä vanteita ja renkaita olette laittaneet omaan f30/f31:een.

Itse aion laittaa talvirenkaat auton mukana tuleviin 16" vanteisiin. Kesävanteita olen jo vähän katsellut. Sen verran arvostan mukavuutta, että vannekoko tulee todennäköisesti olemaan 17".

Kyllähän 18" vanteet olisivat näyttävämmät, mutta tuleeko autosta liian kova omaan makuuni ja lisääntyykö rengasmelu liikaa. :think

18" rengas F30:ssä on samankorkuinen kuin E90:n 17 tuumainen, eli ei todellakaan tule mikään kova. 20" rengas voi alkaa tuntua hiukan kovalta. Ajotuntuma BMW:llä on tarkoituksella tehty urheilulliseksi ja hiukan kovaksi, niin eikai sitä tarvitse löysillä renkailla yrittää pilata?

Leave a comment:

Working...
X