Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vinkkejä G21 ostoon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kangas82
    Newbiemmer
    • Mar 2025
    • 3
    • Nurmijärvi

    Vinkkejä G21 ostoon

    Arvon foorumilaiset:
    Aikomuksenani hankkia skoda vuosien jälkeen tuollainen G21 320D XDrive farmari automaatti. Tuollaisia karvan alle 100k ajettuja oon katsellut vuosimalleina 20-22.
    Mitkä on mielestänne sellaisia asioita joihin olisi koeajolla/kauppaa tehdessä syytä kiinnittää huomiota? Mitkä voi olla ns. kalliita tai hankalia vikoja?
    Adblue kristallisoitumis jutuista olen jonkun verran lueskellutkin.
    Laittakaahan vinkkejä ja kommentteja. Kiitos!
  • 314da
    Bimmer Fanatic
    • May 2015
    • 286
    • J

    #2
    Originally posted by Kangas82 View Post
    Arvon foorumilaiset:
    Aikomuksenani hankkia skoda vuosien jälkeen tuollainen G21 320D XDrive farmari automaatti. Tuollaisia karvan alle 100k ajettuja oon katsellut vuosimalleina 20-22.
    Mitkä on mielestänne sellaisia asioita joihin olisi koeajolla/kauppaa tehdessä syytä kiinnittää huomiota? Mitkä voi olla ns. kalliita tai hankalia vikoja?
    Adblue kristallisoitumis jutuista olen jonkun verran lueskellutkin.
    Laittakaahan vinkkejä ja kommentteja. Kiitos!
    Huollot kannatta katsoa ettei ole vedetty pitkäksi, näissähän on lyhennetty 25 tkm huoltoväli ja mielellään huollot merkitty sähköiseen huoltokirjaan. Msport varusteinen kannattaa ostaa jos sopiva löytyy, nostaa auton yleisen olemuksen astetta paremmaksi. Hyviä autoja nuo on vahva suositus eteenkin tuolle voimalinjalle!

    Comment

    • Kangas82
      Newbiemmer
      • Mar 2025
      • 3
      • Nurmijärvi

      #3
      Originally posted by 314da View Post

      Huollot kannatta katsoa ettei ole vedetty pitkäksi, näissähän on lyhennetty 25 tkm huoltoväli ja mielellään huollot merkitty sähköiseen huoltokirjaan. Msport varusteinen kannattaa ostaa jos sopiva löytyy, nostaa auton yleisen olemuksen astetta paremmaksi. Hyviä autoja nuo on vahva suositus eteenkin tuolle voimalinjalle!
      Juu kiitti vinkeistä. Tarkoittaako huoltojen pitkäksi veto niinkuin "tonneja pitkäksi"?
      Sähköinen huoltokirja taitaa olla noissa 2020 eteenpäin kaikissa?
      Mitäs mieltä kilometreistä? Uskaltaako ostaa 140tkm ajetun jos on säännöllisesti huollettu?
      Entä missä kilometreissä ketjulle tehdään jotain tai mikä on laatikon öljynvaihdon vaihtoväli?

      Comment

      • ritariässä
        BTCF Member
        • Jan 2006
        • 3626
        • Raisio

        #4
        Katsoo onko max 20tkm välein vaihdettu öljyt, jos vedetty se perinteinen 25-30tkm, sitten ei saa BTCF approval leimaa
        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

        Comment

        • 314da
          Bimmer Fanatic
          • May 2015
          • 286
          • J

          #5
          Originally posted by Kangas82 View Post

          Juu kiitti vinkeistä. Tarkoittaako huoltojen pitkäksi veto niinkuin "tonneja pitkäksi"?
          Sähköinen huoltokirja taitaa olla noissa 2020 eteenpäin kaikissa?
          Mitäs mieltä kilometreistä? Uskaltaako ostaa 140tkm ajetun jos on säännöllisesti huollettu?
          Entä missä kilometreissä ketjulle tehdään jotain tai mikä on laatikon öljynvaihdon vaihtoväli?
          Sähköinen huoltokirja noissa on tarkista, että siellä huollot on oikeasti merkitty, öljynvaihdot on tosiaan max 25 tkm. 140 tkm ajetun uskaltaa ostaa jos hyvin huollettu. Laatikolle ei ole vaihtoväliä BMW:n antamana mutta ZF suosittelee muistaakseni 6v tai 80-100 tkm, hyvä nuo öljyt on vaihtaa ainakin kerran auton elinaikana (pohjan kanssa ja zf öljyillä). Noin uusissa tuskin ketjulle tarvitsee tehdä mitään auton elinaikana.
          Tuo öljynvaihto max 25 tkm on minusta ihan ok jos ajettu paljon matkaa mutta jos on pätkäajoa niin sitten se on kyllä sitten vähän liikaa. Lyhyellä alle 20 tkm öljynvaihtovälillä ajettuja autoja on vaikea löytää pitäisi melkein löytää joku harrastajan vanha auto ja jos sellainen löytyy niin kannatta vaikka vähän extraa maksaakin.

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5433
            • S:t Karins

            #6
            Jos auto on vanha liisari niin sillä on vedetty aina se 30 th km/öljynvaihto. Ja minimissään tosiaan sen 30 th km siksi että liisariyhtiöt ei salli huoltoja ennen kuin auto ne vaatii. Ja esim. minulla tulee nyt seuraanaksi öljynvaihdon väliksi jo 40 th km koska autolla on ajettu niin paljon sähköllä (30 - 60% kilometreistä).
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • 314da
              Bimmer Fanatic
              • May 2015
              • 286
              • J

              #7
              Originally posted by Tommix View Post
              Jos auto on vanha liisari niin sillä on vedetty aina se 30 th km/öljynvaihto. Ja minimissään tosiaan sen 30 th km siksi että liisariyhtiöt ei salli huoltoja ennen kuin auto ne vaatii. Ja esim. minulla tulee nyt seuraanaksi öljynvaihdon väliksi jo 40 th km koska autolla on ajettu niin paljon sähköllä (30 - 60% kilometreistä).
              Tuon ikäiset dieselit on liisareina huollettu yleensä 25tkm välein kun niissä on jo tuo lyhennetty huoltoväli, tuli muistaakseni 2019 loppuvuodesta noihin. Auto alkaa yleensä pyytämään huoltoon kun 23-24 tkm on ajettu.

              Omat ostokriteerini olisi: Hyvin huollettu, siististi pidetty, Msport ja jos vielä olisi BPS-takuulla oleva auto niin siinähän se.
              Last edited by 314da; 10-03-2025, 12:01.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎