Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ei pysy kunnolla kaynnissa e28

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Staffel
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 165
    • Turku

    Ei pysy kunnolla kaynnissa e28

    eli kylmalla ilmall pitaa koko ajan kaasu pikkasen pumppailla kun muuten ei pysy kaynnissa... jopa 5 minuutin ajon jalkeen viela valoissa voi auto tarista ja sammua itestaan. onko vika jossain tyhjakaynnissa vai mita tehda? jos kone taysin lammin niin pysyy hienosti kaynnissa
    518i -84
    850i '92
  • new_beemer
    Bimmer Rookie
    • Aug 2003
    • 127
    • Kotka / Joensuu

    #2
    Nouseeko lämmöt kunnolla? Termostaatti saattaa olla vääränlainen / rikki ja lämmöt ei siksi nouse. Tyttöystävän Mazdassa oli sama vika.
    -Juho (Carsu @ #btcf)
    E28 520i (Oo=[][]=oO)

    Comment

    • Scitso
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 2816
      • Kuusankoski

      #3
      ryyppy ei taija mennä päälle. Toinen vaihtoehto että seokset on pahasti pielessä ja kone tukehtuu tämän vuoksi.
      E34 525i Touring -96 "Iris"
      E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
      E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
      E46 328ia Sedan -98 "HOI"
      E61 530d Touring -04

      ex. E39 520ia Touring -98
      ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
      ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
      ex. E28 520i -82

      Comment

      • Kyytsis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 3472
        • Helsinki

        #4
        "Lisäilmaluisti" juuttunut kiinni, eli kone ei kylmänä saa tarpeeksi ilmaa.

        Luisti löytyy imusarjan alta, sinne menee kaksi ilmaletkua ja kaksi vesiletkua. Vesilämmittää venttiiliä ja sulkee sen kun kone lämpenee. Nyt se lienee koko ajan kiinni ja siksi ei kylmänä tyhjäkäynti nouse.

        Tuo on huoltovapaa osa, eli etsi jostain käytetty ehjä... Myös e12 sähkötoimisella voi korvata.

        Comment

        • Kyytsis
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 3472
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Scitso
          ryyppy ei taija mennä päälle. Toinen vaihtoehto että seokset on pahasti pielessä ja kone tukehtuu tämän vuoksi.
          L-jetissä ei ole ryyppyä. L:ssä on se kylmäkäynnistyssuutin, mutta sekin toimii vain maks.30 sek ja ruiskuttaa bensaa imusarjaan. LE-jetissä ei sitten ole sitäkään, vaan lisärikastus suoraan pääsuuttimilta.

          Comment

          • Staffel
            Bimmer Rookie
            • Dec 2004
            • 165
            • Turku

            #6
            lammot nousee normaalisti ja muutenkin kulkee hyvin kunhan saa kaasua. mista nakis vahan kuvia moiseen tilanteeseen? ja onko toi "luisi" virallinen vai mika on oikea nimitys?
            kiitos paljon
            850i '92

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              #7
              Originally posted by Kyytsis
              "Lisäilmaluisti" juuttunut kiinni, eli kone ei kylmänä saa tarpeeksi ilmaa.

              Luisti löytyy imusarjan alta, sinne menee kaksi ilmaletkua ja kaksi vesiletkua. Vesilämmittää venttiiliä ja sulkee sen kun kone lämpenee. Nyt se lienee koko ajan kiinni ja siksi ei kylmänä tyhjäkäynti nouse.

              Tuo on huoltovapaa osa, eli etsi jostain käytetty ehjä... Myös e12 sähkötoimisella voi korvata.
              Mutta E28-518i:ssähän on juuri tuollainen sähkötoiminen lisäilmaluisti ja se on kyllä siinä imusarjan päällä.

              Vika toki saattaa olla tuossa, mutta ennemmin epäilisin jotain vuotoa jossain noista alipaineletkuista. Tarkistapas ensin kaikki, ettei ole halki tms. ja ala siten vasta vaihtelemaan tuota lisäilmaluistia.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • Kyytsis
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 3472
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by T3
                Mutta E28-518i:ssähän on juuri tuollainen sähkötoiminen lisäilmaluisti ja se on kyllä siinä imusarjan päällä.
                Que? Enpä muista mitään tuollaista omassa m10 nähneeni. Kai se on silti uskottava...

                Tosiaan alipaineletkuistahan se kannattaa aloittaa. Hyvä kikka on ruiskia niille johdoille starttipilottia koneen käydessä, niin huomaa kun se imaisee...

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎