Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turbo e28 bemarii!!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juice81
    Newbiemmer
    • Jan 2004
    • 14
    • Imatra

    Turbo e28 bemarii!!?

    Mite iso projekti...kannattako ruveta tekee, paljokohan tulis maksamaa...tuleeko riitaa katsastusmiehen kanssa!? Paljon kysymyksii,vähän kokemusta...turboista.! :roll: Onko kukaan laittanu föönii kyseiseen autoon/moottoriin(m20b20)!? Vai pitäsköhä suoraa vaihtaa isompi kone? Kumpi vaihtoehto kalliimpi/vaikeempi/kannattavampi!? Tai jos vaa tyytys virittelee tota myllyy, mut mitäs sille tekis, onko hevoset kui vaikeest saatavis? :roll:
    BMW 520i -84
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Re: Turbo e28 bemarii!!?

    Originally posted by juice81
    Mite iso projekti...kannattako ruveta tekee, paljokohan tulis maksamaa...tuleeko riitaa katsastusmiehen kanssa!? Paljon kysymyksii,vähän kokemusta...turboista.! :roll: Onko kukaan laittanu föönii kyseiseen autoon/moottoriin(m20b20)!? Vai pitäsköhä suoraa vaihtaa isompi kone? Kumpi vaihtoehto kalliimpi/vaikeempi/kannattavampi!? Tai jos vaa tyytys virittelee tota myllyy, mut mitäs sille tekis, onko hevoset kui vaikeest saatavis? :roll:
    Itse tekisin "Muggot", eli M106 kone ja alusta M535:sesta. :shock:

    Comment

    • mukko
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 5965
      • Uleåborg

      #3
      Re: Turbo e28 bemarii!!?

      Originally posted by Kyytsis
      Originally posted by juice81
      Mite iso projekti...kannattako ruveta tekee, paljokohan tulis maksamaa...tuleeko riitaa katsastusmiehen kanssa!? Paljon kysymyksii,vähän kokemusta...turboista.! :roll: Onko kukaan laittanu föönii kyseiseen autoon/moottoriin(m20b20)!? Vai pitäsköhä suoraa vaihtaa isompi kone? Kumpi vaihtoehto kalliimpi/vaikeempi/kannattavampi!? Tai jos vaa tyytys virittelee tota myllyy, mut mitäs sille tekis, onko hevoset kui vaikeest saatavis? :roll:
      Itse tekisin "Muggot", eli M106 kone ja alusta M535:sesta. :shock:
      Jep, kaikista helpoimmalla pääsee jos ja kun kanta-autona olisi 535i (tai auto joka vastaa 535i / M535:sta, omani oli tv 518i -> 535iA johon tehojen puutteessa tiputettu M106Tbo ja manulaari kun automaagi ei tehoja oikeen pystyny käsittelen) johon pystyy suoraan tipauttamaan 745i:n koneen, eli juuri tuon M106 Tbo koneen. Kestää vinguttaa paineita korkeammalle ilman avaamistakin, eli hukkaporttimodi + lastu + sopivasti virtaava putkisto sekä vapaavirtaussuodin ja puhutaan +350hp potkuista 0,9bar ahdoilla kirkkaasti.) Prosentteja kun ei tule kuin koneesta, tai ei välttämättä siitäkään, tehot (252hp = 218 + 20%) pysyvät rajoissa ja muutenhan painon jne suhteen kone on sama.

      Omaa konetta (silloin kuin sen omistin) koeajettiin jopa 1,5bar ahdoilla mutta siitä luovuttiin sen takia että olisi vaatinut selkesti lisäsuuttimet imusarjaan sekä huomattavasti leveämpää kumia kuin 235 :wink: Tuntuivat ne meinaan sulavan alle vaikka miten olisi ajanut. 0,9bar oli vielä ihan just ja just käytettävissä vakio boksilla sekä bensapaineen säätimellä.

      Eli E28 535i + E23 745i:n M106 Tbo kone + säädettävä hukkaportti + lisäsuuttimet + joko suoraan http://www.viinikellari.com/745/chip.htm lastu / säädättää lastun jollain dynossa vimosen päällä / ohjelmoitava ruisku (kaikista paras vaihtoehto) + sopiva ränni pakopuolelle (3,5" riitti kivasti ja kahdella simonssin välivaimentajalla kuulosti ihan mukavalta ....se murina.. ) + ilman saanti kuntoon ennen cooleria joka on pakko lisätä tuohon pakettiin vielä. niin joo, listasta unohtui vielä ahtopaineiden mukaan säätyvä bensanpaineen säädin. <-- tuolla pääsee pitkälle 8)

      Tietty alusta, sisusta ja vielä ulkokuori kuntoon ja taas on yksi loistava E28 liikenteessä.

      VAIKKA mä sen omani pois vaihdoin, olen itselleni luvannut että kunhan on talli mihin saan moisen projektin tuupattua tekoon ilman kiireitä niin voipi olla että tulee valmistuman vielä yksi suomen nopeimmista E28 Tbo härveleistä.. :oops:
      -- Official member of BTCF-Sauna Team --

      Save the World, Fuck The Fuel Economy
      Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

      Comment

      • Kyytsis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 3472
        • Helsinki

        #4
        Re: Turbo e28 bemarii!!?

        Originally posted by muggo
        VAIKKA mä sen omani pois vaihdoin, olen itselleni luvannut että kunhan on talli mihin saan moisen projektin tuupattua tekoon ilman kiireitä niin voipi olla että tulee valmistuman vielä yksi suomen nopeimmista E28 Tbo härveleistä.. :oops:
        Samat suunnitelmat. Mua hieman hirvittää lainsäädännön kehitys, eli saako tommoista enää muutaman vuoden päästä edes tehdä. Asiasta mummoon, luitko Total BMW:n Alpina Speciaalissa jutun siitä B7S:stä?

        Sellainen, kiitos. :wink:

        Comment

        • mukko
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 5965
          • Uleåborg

          #5
          Re: Turbo e28 bemarii!!?

          .........
          Last edited by mukko; 30-10-2007, 17:01.
          -- Official member of BTCF-Sauna Team --

          Save the World, Fuck The Fuel Economy
          Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

          Comment

          • Kyytsis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 3472
            • Helsinki

            #6
            Re: Turbo e28 bemarii!!?

            Originally posted by muggo
            Luin, kuolasin, kuivasin TBMW:n, luin lisää, kuolasin, kuivasin jne tätä jatkui pitkä aika sillä kuolan alta on vaikea lukea ja paperia meni muutama rulla
            I hear U. Pitäisi laminoida se lehti, että kestäisi pidempään :lol:

            Comment

            • Jouskari
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2002
              • 442
              • Tampere

              #7
              onkos se joku TotalBMW:n vanha numero vai vielä myynnissä?

              ja mitä topikkiin tulee, niin E34:ssa on ollut jonkun verran noita Mosselmanin turbosarjoja. Mikä jottei semmoisen saisi E28:kin laitettua? Ehkä joku tietää/jaksaa valaista tuon vauvakutosen turbotuksesta paremmin. Useimmat mistä olen lukenut on tehty 2,5 litraisen koneen pohjalta.
              Nuo aiemmin mainitut ovat kuitenkin kirkkaasti paras vaihtoehto. (heti sen ALPINA B7:n koneen jälkeen) :juo
              Ylinopeudesta alinopeuteen: -myyty harrasteautot. tilalla tuli harraste traktorit-

              Comment

              • Kyytsis
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 3472
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by Jouskari
                onkos se joku TotalBMW:n vanha numero vai vielä myynnissä?

                ja mitä topikkiin tulee, niin E34:ssa on ollut jonkun verran noita Mosselmanin turbosarjoja. Mikä jottei semmoisen saisi E28:kin laitettua? Ehkä joku tietää/jaksaa valaista tuon vauvakutosen turbotuksesta paremmin. Useimmat mistä olen lukenut on tehty 2,5 litraisen koneen pohjalta.
                Nuo aiemmin mainitut ovat kuitenkin kirkkaasti paras vaihtoehto. (heti sen ALPINA B7:n koneen jälkeen) :juo
                Joo, hieman vanhempi, viime syksyltä. Jos olisi skanneri niin se lehti voisi vahingossa tippua sinne.

                Tommosta mosselmanin sarjaa voisi ajatella ensiapuna, mutta kyllä toi M106 tbo olisi varmaan teho/euro suhteeltaan aika ylivoimainen.

                Comment

                • LoudPipe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 1434

                  #9
                  Mitäs eroa M106 ja M102 koneilla on, muuta kun koko ja ruisku? Eli siis jos iskutilavuus jätetään huomioitta onko molemmat padat yhtä hyviä lähtökohtia? Milä olisi tuollaisen konversion hinta-arvio moottorin osalta? Rupes meinaan hieman himottamaan :wink:

                  Comment

                  • mukko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 5965
                    • Uleåborg

                    #10
                    Originally posted by LoudPipe
                    Mitäs eroa M106 ja M102 koneilla on, muuta kun koko ja ruisku? Eli siis jos iskutilavuus jätetään huomioitta onko molemmat padat yhtä hyviä lähtökohtia? Milä olisi tuollaisen konversion hinta-arvio moottorin osalta? Rupes meinaan hieman himottamaan :wink:
                    Eipä taida muuta eroa olla kuin iskutilavuus. Tiedä sitten onko kannessa kovinkin ratkaisevia eroja.

                    Tuskimpa noita M106 Tbo koneita kuitenkin puussa kasvaa joten helpoimmalla taitaa päästä kun uittaa Saksasta kokonaisen auton:

                    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                    Save the World, Fuck The Fuel Economy
                    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                    Comment

                    • LoudPipe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 1434

                      #11
                      Ei paha. Tämä kyllä pidetään mielessä!

                      Comment

                      • mukko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2003
                        • 5965
                        • Uleåborg

                        #12
                        Originally posted by LoudPipe
                        Ei paha. Tämä kyllä pidetään mielessä!
                        Ja saahan tuosta varaosiakin aika läjän. Siis E23 745i:stä. Esim takapenkki on jotain luksusta kun vertaa E28:iin se sopii todella pienellä sovittamisella, kuhan nakkaa vaan :wink:
                        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                        Save the World, Fuck The Fuel Economy
                        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                        Comment

                        • Kyytsis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 3472
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by muggo
                          Originally posted by LoudPipe
                          Ei paha. Tämä kyllä pidetään mielessä!
                          Ja saahan tuosta varaosiakin aika läjän. Siis E23 745i:stä. Esim takapenkki on jotain luksusta kun vertaa E28:iin se sopii todella pienellä sovittamisella, kuhan nakkaa vaan :wink:
                          Jostain takaraivon tuntumasta vihlaisee kun ajattelee että purkaisi ja kannibalisoisi e23:n, mutta sitten taas jossain huomattavasti alempana ajatus e28 noilla osilla kummasti kumoaa ensimmäisen tunteen... :lol:

                          Comment

                          • LoudPipe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 1434

                            #14
                            Kyllä tossa on niin halpoja hevosia tarjolla että melkeen voin sanoa tuon olevan heti seuraavana to-do -listalla kunhan nykyisen auton saa sen näköseksi että sillä kehtaa ajella. Ei ketään kiinnostais E23 Alpina B6 koneella? :wink:

                            Comment

                            • Jaghaath
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 1273
                              • Helsinki

                              #15
                              Eikös jossain threadissa just ollu juttua noista M102 ja M106 eroista?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎