Mite iso projekti...kannattako ruveta tekee, paljokohan tulis maksamaa...tuleeko riitaa katsastusmiehen kanssa!? Paljon kysymyksii,vähän kokemusta...turboista.! :roll: Onko kukaan laittanu föönii kyseiseen autoon/moottoriin(m20b20)!? Vai pitäsköhä suoraa vaihtaa isompi kone? Kumpi vaihtoehto kalliimpi/vaikeempi/kannattavampi!? Tai jos vaa tyytys virittelee tota myllyy, mut mitäs sille tekis, onko hevoset kui vaikeest saatavis? :roll:
Turbo e28 bemarii!!?
Collapse
X
-
Re: Turbo e28 bemarii!!?
Itse tekisin "Muggot", eli M106 kone ja alusta M535:sesta. :shock:Originally posted by juice81Mite iso projekti...kannattako ruveta tekee, paljokohan tulis maksamaa...tuleeko riitaa katsastusmiehen kanssa!? Paljon kysymyksii,vähän kokemusta...turboista.! :roll: Onko kukaan laittanu föönii kyseiseen autoon/moottoriin(m20b20)!? Vai pitäsköhä suoraa vaihtaa isompi kone? Kumpi vaihtoehto kalliimpi/vaikeempi/kannattavampi!? Tai jos vaa tyytys virittelee tota myllyy, mut mitäs sille tekis, onko hevoset kui vaikeest saatavis? :roll:
-
Re: Turbo e28 bemarii!!?
Jep, kaikista helpoimmalla pääsee jos ja kun kanta-autona olisi 535i (tai auto joka vastaa 535i / M535:sta, omani oli tv 518i -> 535iA johon tehojen puutteessa tiputettu M106Tbo ja manulaari kun automaagi ei tehoja oikeen pystyny käsittelen) johon pystyy suoraan tipauttamaan 745i:n koneen, eli juuri tuon M106 Tbo koneen. Kestää vinguttaa paineita korkeammalle ilman avaamistakin, eli hukkaporttimodi + lastu + sopivasti virtaava putkisto sekä vapaavirtaussuodin ja puhutaan +350hp potkuista 0,9bar ahdoilla kirkkaasti.) Prosentteja kun ei tule kuin koneesta, tai ei välttämättä siitäkään, tehot (252hp = 218 + 20%) pysyvät rajoissa ja muutenhan painon jne suhteen kone on sama.Originally posted by KyytsisItse tekisin "Muggot", eli M106 kone ja alusta M535:sesta. :shock:Originally posted by juice81Mite iso projekti...kannattako ruveta tekee, paljokohan tulis maksamaa...tuleeko riitaa katsastusmiehen kanssa!? Paljon kysymyksii,vähän kokemusta...turboista.! :roll: Onko kukaan laittanu föönii kyseiseen autoon/moottoriin(m20b20)!? Vai pitäsköhä suoraa vaihtaa isompi kone? Kumpi vaihtoehto kalliimpi/vaikeempi/kannattavampi!? Tai jos vaa tyytys virittelee tota myllyy, mut mitäs sille tekis, onko hevoset kui vaikeest saatavis? :roll:
Omaa konetta (silloin kuin sen omistin) koeajettiin jopa 1,5bar ahdoilla mutta siitä luovuttiin sen takia että olisi vaatinut selkesti lisäsuuttimet imusarjaan sekä huomattavasti leveämpää kumia kuin 235 :wink: Tuntuivat ne meinaan sulavan alle vaikka miten olisi ajanut. 0,9bar oli vielä ihan just ja just käytettävissä vakio boksilla sekä bensapaineen säätimellä.
Eli E28 535i + E23 745i:n M106 Tbo kone + säädettävä hukkaportti + lisäsuuttimet + joko suoraan http://www.viinikellari.com/745/chip.htm lastu / säädättää lastun jollain dynossa vimosen päällä / ohjelmoitava ruisku (kaikista paras vaihtoehto) + sopiva ränni pakopuolelle (3,5" riitti kivasti ja kahdella simonssin välivaimentajalla kuulosti ihan mukavalta
....se murina..
) + ilman saanti kuntoon ennen cooleria joka on pakko lisätä tuohon pakettiin vielä. niin joo, listasta unohtui vielä ahtopaineiden mukaan säätyvä bensanpaineen säädin. <-- tuolla pääsee pitkälle 8)
Tietty alusta, sisusta ja vielä ulkokuori kuntoon ja taas on yksi loistava E28 liikenteessä.
VAIKKA mä sen omani pois vaihdoin, olen itselleni luvannut että kunhan on talli mihin saan moisen projektin tuupattua tekoon ilman kiireitä niin voipi olla että tulee valmistuman vielä yksi suomen nopeimmista E28 Tbo härveleistä.. :oops:-- Official member of BTCF-Sauna Team --
Save the World, Fuck The Fuel EconomyVitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!
Comment
-
Re: Turbo e28 bemarii!!?
Samat suunnitelmat. Mua hieman hirvittää lainsäädännön kehitys, eli saako tommoista enää muutaman vuoden päästä edes tehdä. Asiasta mummoon, luitko Total BMW:n Alpina Speciaalissa jutun siitä B7S:stä?Originally posted by muggoVAIKKA mä sen omani pois vaihdoin, olen itselleni luvannut että kunhan on talli mihin saan moisen projektin tuupattua tekoon ilman kiireitä niin voipi olla että tulee valmistuman vielä yksi suomen nopeimmista E28 Tbo härveleistä.. :oops:
Sellainen, kiitos. :wink:
Comment
-
Re: Turbo e28 bemarii!!?
I hear U. Pitäisi laminoida se lehti, että kestäisi pidempään :lol:Originally posted by muggoLuin, kuolasin, kuivasin TBMW:n, luin lisää, kuolasin, kuivasin jne tätä jatkui pitkä aika sillä kuolan alta on vaikea lukea ja paperia meni muutama rulla
Comment
-
onkos se joku TotalBMW:n vanha numero vai vielä myynnissä?
ja mitä topikkiin tulee, niin E34:ssa on ollut jonkun verran noita Mosselmanin turbosarjoja. Mikä jottei semmoisen saisi E28:kin laitettua? Ehkä joku tietää/jaksaa valaista tuon vauvakutosen turbotuksesta paremmin. Useimmat mistä olen lukenut on tehty 2,5 litraisen koneen pohjalta.
Nuo aiemmin mainitut ovat kuitenkin kirkkaasti paras vaihtoehto. (heti sen ALPINA B7:n koneen jälkeen) :juoYlinopeudesta alinopeuteen: -myyty harrasteautot. tilalla tuli harraste traktorit-
Comment
-
Joo, hieman vanhempi, viime syksyltä. Jos olisi skanneri niin se lehti voisi vahingossa tippua sinne.Originally posted by Jouskarionkos se joku TotalBMW:n vanha numero vai vielä myynnissä?
ja mitä topikkiin tulee, niin E34:ssa on ollut jonkun verran noita Mosselmanin turbosarjoja. Mikä jottei semmoisen saisi E28:kin laitettua? Ehkä joku tietää/jaksaa valaista tuon vauvakutosen turbotuksesta paremmin. Useimmat mistä olen lukenut on tehty 2,5 litraisen koneen pohjalta.
Nuo aiemmin mainitut ovat kuitenkin kirkkaasti paras vaihtoehto. (heti sen ALPINA B7:n koneen jälkeen) :juo
Tommosta mosselmanin sarjaa voisi ajatella ensiapuna, mutta kyllä toi M106 tbo olisi varmaan teho/euro suhteeltaan aika ylivoimainen.
Comment
-
Mitäs eroa M106 ja M102 koneilla on, muuta kun koko ja ruisku? Eli siis jos iskutilavuus jätetään huomioitta onko molemmat padat yhtä hyviä lähtökohtia? Milä olisi tuollaisen konversion hinta-arvio moottorin osalta? Rupes meinaan hieman himottamaan :wink:
Comment
-
Eipä taida muuta eroa olla kuin iskutilavuus. Tiedä sitten onko kannessa kovinkin ratkaisevia eroja.Originally posted by LoudPipeMitäs eroa M106 ja M102 koneilla on, muuta kun koko ja ruisku? Eli siis jos iskutilavuus jätetään huomioitta onko molemmat padat yhtä hyviä lähtökohtia? Milä olisi tuollaisen konversion hinta-arvio moottorin osalta? Rupes meinaan hieman himottamaan :wink:
Tuskimpa noita M106 Tbo koneita kuitenkin puussa kasvaa joten helpoimmalla taitaa päästä kun uittaa Saksasta kokonaisen auton:
http://www.mobile.de/SID0H75vsSm-FRR...amp;top=3&-- Official member of BTCF-Sauna Team --
Save the World, Fuck The Fuel EconomyVitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!
Comment
-
Ja saahan tuosta varaosiakin aika läjän. Siis E23 745i:stä. Esim takapenkki on jotain luksusta kun vertaa E28:iin se sopii todella pienellä sovittamisella, kuhan nakkaa vaan :wink:Originally posted by LoudPipeEi paha. Tämä kyllä pidetään mielessä!-- Official member of BTCF-Sauna Team --
Save the World, Fuck The Fuel EconomyVitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!
Comment
-
Jostain takaraivon tuntumasta vihlaisee kun ajattelee että purkaisi ja kannibalisoisi e23:n, mutta sitten taas jossain huomattavasti alempana ajatus e28 noilla osilla kummasti kumoaa ensimmäisen tunteen... :lol:Originally posted by muggoJa saahan tuosta varaosiakin aika läjän. Siis E23 745i:stä. Esim takapenkki on jotain luksusta kun vertaa E28:iin se sopii todella pienellä sovittamisella, kuhan nakkaa vaan :wink:Originally posted by LoudPipeEi paha. Tämä kyllä pidetään mielessä!
Comment
Comment