Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28:n lämmityslaite

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • new_beemer
    Bimmer Rookie
    • Aug 2003
    • 127
    • Kotka / Joensuu

    E28:n lämmityslaite

    Huomasin tuossa, että E28:ni lämmityslaite puhaltaa vain kylmää tai kuumaa, ei haaleaa. Ilman lämpötilan ero on todella pieni oli säädin sitten aivan kuumalla tai jossain sen ja kylmän välillä. Kylmää kuitenkin tulee.

    Missähän voisi olla vika? Säätimissä? Termostaatissa? Kannen tiivisteessä, joka hieman tihkuu öljyä? Öljyä menee hieman alle mittatikun max. ja min. väli per 10 000tkm.

    Autossa ei ole ilmastointia.
    -Juho (Carsu @ #btcf)
    E28 520i (Oo=[][]=oO)
  • Petepetteri
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 174
    • Helsinki

    #2
    Magneettiventtiili jumissa. Tyyppivika, omassa autossa sama juttu.

    Comment

    • new_beemer
      Bimmer Rookie
      • Aug 2003
      • 127
      • Kotka / Joensuu

      #3
      Mistäs päin autoa tuon magneettiventtiilin löytää? :-o
      -Juho (Carsu @ #btcf)
      E28 520i (Oo=[][]=oO)

      Comment

      • Petepetteri
        Bimmer Rookie
        • Jan 2004
        • 174
        • Helsinki

        #4
        Jarrupääsylinterin alta, sieltä mistä vesiletkut menee kabiiniin. Venttiilin päähän menee vielä sähköjohto.

        Comment

        • osilpi
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2003
          • 486
          • Espoo

          #5
          sivuava aihe

          Onkelma on se, ettei puhallinen toimi missään asennossa (e28). Itse puhallin on pari vuotta vanha, ja johdotus kuulemma kunnossa.

          Itse en ole autoa lähelläkään, mutta kun sinne pääsen, niin mistäs kannattais aloittaa? Se etuvastus, mistäs päin hän löytyy? Suoraan nopeussäätimen takaako? Jos etuvastus on viallinen, mistä kannattaisi pk-seudulla hakea? Motonetistä ei löydy ja Merteililtä en kovin mielelläni osta mitään. KL:stä en ole kysynyt, mutta ei ole aivan vieressä.

          Onko muita potentiaalisia rikkoutuvia osia? Edellyttäen, ettei kyseessä ole johtovika.
          E34 525i 12v 1990
          Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

          ex-BMW:t
          E28 520iA 1983
          E28 520iA 1985

          Comment

          • osilpi
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2003
            • 486
            • Espoo

            #6
            johtovika oli
            E34 525i 12v 1990
            Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

            ex-BMW:t
            E28 520iA 1983
            E28 520iA 1985

            Comment

            • AT83
              Bimmer Rookie
              • Oct 2004
              • 49
              • Finland

              #7
              Kaivelin tämän topikin, vaikka onkin vanha. Itselläni muuten sama ongelma, kuin topikin aloittajalla, mutta ei tule ollenkaan sitä kylmää ilmaa. Olisikohan nyt kyse minullakin tuosta magneettiventtiilistä, jos joku asiasta tietävä osaisi kertoa?

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14445
                • Oulu

                #8
                Originally posted by AT83
                Kaivelin tämän topikin, vaikka onkin vanha. Itselläni muuten sama ongelma, kuin topikin aloittajalla, mutta ei tule ollenkaan sitä kylmää ilmaa. Olisikohan nyt kyse minullakin tuosta magneettiventtiilistä, jos joku asiasta tietävä osaisi kertoa?
                Suurella todennäköisyydellä se ongelma löytyy sieltä. Itselläni sama ongelma, jos sen kesällä jaksais korjailla.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • AT83
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2004
                  • 49
                  • Finland

                  #9
                  ___________
                  Last edited by AT83; 01-02-2006, 05:18.

                  Comment

                  • AT83
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2004
                    • 49
                    • Finland

                    #10
                    Originally posted by zener
                    Suurella todennäköisyydellä se ongelma löytyy sieltä. Itselläni sama ongelma, jos sen kesällä jaksais korjailla.
                    Kesällähän ne lämmöt säädellään... Mulla on vaan kylmä talli niin keväällä(tai pienemmällä pakkasella) sit yritän vaihdella sitä venttiiliä. Onko tietoa muuten uuden sellaisen hinnasta? En ainakaan KL-varaosasta, Motonetistä tai Bemu.fi:stä löytänyt kyseistä osaa..
                    Last edited by AT83; 01-02-2006, 05:22.

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14445
                      • Oulu

                      #11
                      En ole itsekkään vielä hintaa kysellyt. Kyllähän se osanumerolla löytyy... Itse kuitenkin ajattelin ensin tämän mukaan koittaa korjata, http://www.totalbmwmag.com/HandsOn/TechDec00.PDF

                      No, tuossa vähän hintaa KL:stä;
                      Lämmityslaitteen vesiventtiili, mekaaninen 35e
                      Sähköisen vesiventtiilin korjaussarja 50e
                      Last edited by zener; 01-02-2006, 18:33.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA (2.8l) '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎