Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28: L-jetin mutikka etsii kotia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • designed
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 367
    • Turku

    E28: L-jetin mutikka etsii kotia

    Elikkä tapaus lyhyesti: omistan -84 E28 520i:n ilmeisesti L-jetillä ja konetilasta löytyi kuvissa näkyvä mutikka vain sähköpiuhan päässä ilman kiinnityspaikkaa tai toista piuhaa, jossa se olisi kiinni. Tutkin vähän ja kyseessä vaikuttaisi olevan joku ilmamäärämittariin liittyvä juttu, joku vakuumiputken päähän tuleva härpäke? Mahtaiskohan selittää miksi kone käy ylirikkaalla, tai tyhjäkäynti hakkaa välillä lämmetessä syötönkatkaisua vasten. Osaakos joku heittää vähä speksiä mikä ja mistä tuo on?

    Pahoittelen kuvien heikkoa laatua, kamerakännykät rulex
    Attached Files
    Ex: E28 520i, E21 316 Baur, E39 523iA
  • jamppi
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 32
    • Lahti

    #2
    Originally posted by designed
    Elikkä tapaus lyhyesti: omistan -84 E28 520i:n ilmeisesti L-jetillä ja konetilasta löytyi kuvissa näkyvä mutikka vain sähköpiuhan päässä ilman kiinnityspaikkaa tai toista piuhaa, jossa se olisi kiinni. Tutkin vähän ja kyseessä vaikuttaisi olevan joku ilmamäärämittariin liittyvä juttu, joku vakuumiputken päähän tuleva härpäke? Mahtaiskohan selittää miksi kone käy ylirikkaalla, tai tyhjäkäynti hakkaa välillä lämmetessä syötönkatkaisua vasten. Osaakos joku heittää vähä speksiä mikä ja mistä tuo on?

    Pahoittelen kuvien heikkoa laatua, kamerakännykät rulex
    Muitakin kiinnostuneita olisi...

    Comment

    • wj
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 3253
      • Järvenpää

      #3
      Emmä tiedä mitä toi virallisesti tekee mut vaikuttaa tyhjäkäyntiin. Siihen vaan alipaineletku kiinni
      - 2006 Mustang cabriolet
      - Sleekcraft Enforcer 28'

      Comment

      • vexu524tdic
        BTCF Member
        • Jan 2004
        • 776
        • Gallia = Kinnula

        #4
        Se on joutokäynnin vakain!
        e70 X5 3.0sd -08
        f30 320i xdrive -16
        e30 325i Cabriolet -88 M52b28
        e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
        e30 316 -88 2,2TIC M10
        e21 323i -81 ruostekasa...

        Comment

        • designed
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 367
          • Turku

          #5
          Joutokäynnin vakain? Ok, missäs ton boksin pitäis olla kiinni ja mistäs pitäis sen kaveriksi tulevan alipaineletkun ilmestyä? Scitso heitti ircissä, että kyseessä olisi joku vanha arktisten olojen kylmäkäynnistystä helpottava hömppä, jotka on jo poistettu käytöstäkin.
          Ex: E28 520i, E21 316 Baur, E39 523iA

          Comment

          • Scitso
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 2816
            • Kuusankoski

            #6
            Originally posted by vexu524tdic
            Se on joutokäynnin vakain!
            ETTÄ MIKÄ????
            E34 525i Touring -96 "Iris"
            E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
            E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
            E46 328ia Sedan -98 "HOI"
            E61 530d Touring -04

            ex. E39 520ia Touring -98
            ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
            ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
            ex. E28 520i -82

            Comment

            • designed
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2005
              • 367
              • Turku

              #7
              Kahden pisteen vihje. Oheisessa kuvassa kyseinen osa on numero 13, esiintyy myös muissa L-jetin ohjausboksia käsittelevissä kuvissa. "Pressure switch" on Realoemin mielestä kyseessä mutta siis öö häh, missä tuon pitäisi olla moottoritilassa, mikä on tuon funktio ja mihin tuon alipaineletkun pitäisi mennä/mistä semmoisen pitäisi tulla?
              Attached Files
              Ex: E28 520i, E21 316 Baur, E39 523iA

              Comment

              • Tzeimi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 2067
                • Banshee - Jyväskylä

                #8
                Minulle on kerrottu/ kirjat tuntee tommosen osan jonkinlaisena ulkoisen (ilmakehän)paineen tunnistajana, löytyy myös joistain S-14 -moottoreista. Hyvin yleisesti pidetään turhana & ei vaikuta mihinkään... Mene ja tiedä, ei ole omakohtaisia kokemuksia. S-moottorissa siihen ei tule letkua yms. kiinni, vain tökkeli (ja pattipuoli ylöspäin asennettuna).
                Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                & 02 tulpo saniteetti dyno




                Älä väkisin, ota isompi vasara.
                If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                Comment

                • Kyytsis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 3472
                  • Helsinki

                  #9
                  Tuo on tosiaan "korkeusanturi", eli tunnistaa vallitsevan ilmapaineen. Hyödyllinen kun ajaa ohuessa ilmassa = vuoristossa.

                  Comment

                  • vexu524tdic
                    BTCF Member
                    • Jan 2004
                    • 776
                    • Gallia = Kinnula

                    #10
                    Väitän kyllä edelleen että liittyy joutokäyntiin...
                    Mulla tuli siihen letku suoraan imusarjasta, muistaakseni kylmäkäyntisuuttimen vierestä (520i-83).
                    Laatikon sisällä on kärjet jotka menee kiinni joutokäynnillä > kun alipaine on suuri (multa puuttui kansi tuosta kotelosta). Itse kalikka on kiinni ilmansuodattimen kotelossa.
                    e70 X5 3.0sd -08
                    f30 320i xdrive -16
                    e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                    e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                    e30 316 -88 2,2TIC M10
                    e21 323i -81 ruostekasa...

                    Comment

                    • tonnikala
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2002
                      • 199
                      • Mikkeli

                      #11
                      Joku kertoi että liittyisi moottorijarrutukseen ja tämä selitys kävisi päinsä niiden kärkien kanssa.. Näin siis M20 l-jetissä.. Kait?

                      Comment

                      • designed
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2005
                        • 367
                        • Turku

                        #12
                        Voi vitja kun "Valehtelijoiden klubi" ei enää pyöri telkussa, sais jengi töitä Lisää veikkauksia?
                        Ex: E28 520i, E21 316 Baur, E39 523iA

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎