Jo useamman ärräpään irrottanut projekti oli jälleen onnellisesti loppusuoralla (..mietin jo, että kiva saada kesävanteet alle ja auto pestyä..) kun sitten kauan odotettu avaimen kierto virtalukossa tuotti karvaan pettymyksen.
Ei inahdustakaan.
Virrat menevät päälle, bensapumppu jauhaa taukoamatta (hmm?), parkit, hätävilkut ja mittarivalot sekä sähköpeilit toimivat. Muuten auto on täysin mykkä, toki suoraan akulle kytketty flekti ja hälytin toimivat myös.
Sähkökattoluukku, vilkut, ajovalot + pitkät, tuuletin, takalasinlämmitin, töötti, startti ja muu moottrielektroniikka ovat pimeinä.
Katselin moottorin maadoitukset jo läpi, vaikuttivat olevan ok, eli akun vierestä, imusarjasta, startilta lohkoon ja lohkosta runkoon. Onko muita paikkoja? Koska noin paljon tekniikkaa pimeänä, niin voisi luulla että jokin isompi maadoitus tai virtakaapeli on vioittunut. Sulakkeet ovat ok...
Ideoita? Yksi veikkaus oli jo, että virtalukko olisi "sökööntynyt", eikä siis menisi kakkosasentoon. Miten testata/ohittaa?
t.Ville
Ei inahdustakaan.
Virrat menevät päälle, bensapumppu jauhaa taukoamatta (hmm?), parkit, hätävilkut ja mittarivalot sekä sähköpeilit toimivat. Muuten auto on täysin mykkä, toki suoraan akulle kytketty flekti ja hälytin toimivat myös.
Sähkökattoluukku, vilkut, ajovalot + pitkät, tuuletin, takalasinlämmitin, töötti, startti ja muu moottrielektroniikka ovat pimeinä.
Katselin moottorin maadoitukset jo läpi, vaikuttivat olevan ok, eli akun vierestä, imusarjasta, startilta lohkoon ja lohkosta runkoon. Onko muita paikkoja? Koska noin paljon tekniikkaa pimeänä, niin voisi luulla että jokin isompi maadoitus tai virtakaapeli on vioittunut. Sulakkeet ovat ok...
Ideoita? Yksi veikkaus oli jo, että virtalukko olisi "sökööntynyt", eikä siis menisi kakkosasentoon. Miten testata/ohittaa?
t.Ville
Comment