Eilen rakentelin kuljettajan puolelle käsijarrun kun eivät katsastuksessa tykänneet sen tehoista. Uudet palat, jouset ja säätösysteemit. Takana on kohtuu uudet levyt joten se käsijarrun rumpukin oli ihan ok.
Ongelma on vaijerissa, joka ei siis ole poikki, mutta tuntuu "ylipitkältä". Siksi käsijarru ei mene ollenkaan päälle, vaikka vetäisi kahvasta miten hampaat irvessä. Käsijarrukahvan yhteydessä on kaksi nyloc-mutteria joista voi varmaan säätää jotain, mutta mitä. Onko tarkoitus pyörittää vain mutteria, vai koko vaijeria?
Voiko vaijeri vain venähtää niin, että ainoa ratkaisu on uusi vaijeri? Mitenkäs se olisi helpoin asentaa?
Ja etukäteen jo kiitokset!
t.Ville
Ongelma on vaijerissa, joka ei siis ole poikki, mutta tuntuu "ylipitkältä". Siksi käsijarru ei mene ollenkaan päälle, vaikka vetäisi kahvasta miten hampaat irvessä. Käsijarrukahvan yhteydessä on kaksi nyloc-mutteria joista voi varmaan säätää jotain, mutta mitä. Onko tarkoitus pyörittää vain mutteria, vai koko vaijeria?
Voiko vaijeri vain venähtää niin, että ainoa ratkaisu on uusi vaijeri? Mitenkäs se olisi helpoin asentaa?
Ja etukäteen jo kiitokset!
t.Ville
Comment