Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virranjakaja, akseli nousee m10 e28

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tsbmw
    BTCF Member
    • Jun 2004
    • 1495
    • Ilvola

    Virranjakaja, akseli nousee m10 e28

    N. 5000r kohdalla kone tilttaa eli niinkuin roskia bensaputkessa, sen jälkeen käy pätkien kunnes sammuttaa koneen ja odottaa 15s = taas toimii. 1000 - 4000 välillä veto on ok. Tyhjäkäyntiä saa jauhaa "kohtauksen" jälkeen vaikka minuutin - ei auta, ainoa lääke on koneen pysäyttäminen, virrat pois.

    Kärjettömän virranjakajan akseli pääsee nousemaan 8mm (onko ok?). Alapään hammasrattaan ja rungon välissä on sama vapaa akselin osa 8mm. Nokka-akseli aiheuttaa viistorattaassa kierroksilla nostetta ja kun pyörijä nousee tilttaa sytkä esim. keskipakosäätimen jousien venyessä tai muuten antaen väärän ajoituksen? Koneen pysähtyessä akseli putoaa?

    Toinen mitä epäilen on joku elektroniikkaosa polttoaineen syötössä, mutta ei kait pierupurkissa mitään ole? Kakkoskurkun alipainesäädöllä toimiva bensansyötön kalvo vaikutti ehjältä ja eiköhän se kurkkukin avaudu jo alempana.

    Viitsisi opetella rauhallista ajoa, joten tuokin tarvii korjata.
    Last edited by tsbmw; 07-06-2005, 18:06.
    - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
    - E28 528i, 528i+, M5
  • racing02
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2043
    • Riihimäki

    #2
    Jakajassa ei tunnu olevan kaikki kohdallaan. Siellä rattaan ja rungon välissä ei pitäisi olla kuin pieni välys että pyörii herkästi. Akselissa ei saisi olla merkittävää klappia mihinkään suuntaan.

    Comment

    • tsbmw
      BTCF Member
      • Jun 2004
      • 1495
      • Ilvola

      #3
      Samantapaisessa virranjakajassa rattaan ja rungon välissä on n. 6mm väli:

      Viistohammaspyörä on kiinni akselin läpi kiilatapilla. Pitäisikö jonkun osan estää jakajan akselin nousu? Räjäytyskuvissa Haka-autossa ei näkynyt.
      - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
      - E28 528i, 528i+, M5

      Comment

      • racing02
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2043
        • Riihimäki

        #4
        Noissa kuvissa nyt ei se kohta näkynyt kunnolla, mutta ei siellä mitään 6mm väliä ole. Hammastus kyllä loppuu, mutta rattaan suora osa jatkuu jakajan rungon alareunaan asti. Ratas estää akselin ylös nousun.

        Tosin akselihan on kaksiosainen eli vika voi olla myös muualla. Akselin yläosan lukitsee kiinni alaosaan päältäpäin asennettava pieni lukkorengas mikä on ihan helvetin vaikea saada paikalleen (näin ainakin vanhemmissa m10 jakajissa). Se on sen huopapalan alla akselin yläpään sisällä. Enpä kyllä tiedä mikä yläosaa ajossa nostaisi vaikka rengas puuttuisikin...

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎