Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 ABS toimintaan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    E28 ABS toimintaan?

    Autossa Abs mikä ei toimi, mittaristosta puuttuu valon paikka. Voiko sen valon rakentaa jonnekkin muualle, että pääsee kokeilemaan missä anturissa vika?
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #2
    Originally posted by Bmw Master
    Autossa Abs mikä ei toimi, mittaristosta puuttuu valon paikka. Voiko sen valon rakentaa jonnekkin muualle, että pääsee kokeilemaan missä anturissa vika?
    Käsittääkseni ABS-merkin kuva on toisella puolella sitä muovia, johon on printattu esim. öljyvalo ja jarruvalot. Eli jos tarkasti katsot, niin huomaat varmasti..

    "Näin minun autossa"
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #3
      Juu juu, mut siinä mittaristossa ei ole polttimolle paikkaa. Vain reikä mihin poltin ei mene, pienempi kuin muut varoitusvalo paikat. Vai tuleeko se abs valo erillisellä johdolla jossa lampunkanta päässä ja tökätään vaan siihen reikään?

      Comment

      • Petepetteri
        Bimmer Rookie
        • Jan 2004
        • 174
        • Helsinki

        #4
        ABS valo on omalla johdolla. Näin ainakin omassa M535:ssa

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #5
          Joopa joo, kattelin takapyörien systeemejä sisäpuolelta. Se anturi näkyy ja siellä pitäis vissii olla joku hammaskehä, mut siellä on vaan muisto jäljellä. Lähtee hampaat sormella rapsuttamalla irti...

          Comment

          • Jukka K
            Bimmer Rookie
            • Jan 2004
            • 157

            #6
            Kuten sanottiinkin, ABS:n lamppu tulee mittaristoon omilla johdoilla (ei piirilevyssä). Se voi olla piilotettuna mittaritaulun alapuolella olevien johtojen alle, kuten minun E23:sessa. Mittaa yleismittarilla ABS:n anturit (irrota johto liitoksesta). Jos kaikki anturit ovat kunnossa, vain takanavat pitää vaihtaa (kuten minun E23:sessa). ABS alkaa toimimaan ainoastaan, kun kaikilta pyöräantureilta tulee oikea pulssi koko ajan (ajossa). Jos ABS ei toimi sittenkään, vika voi olla releissä (pumpun muovikotelon alla) tai boxissa (hanskalokerossa).

            P.S. Katsastuksessa ei huomata/huomauteta noin vanhasta autosta, onko siinä ABS:ää tai ei. Näin ainakin kertoi minulle kats. mies leimalla.

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #7
              Originally posted by Jukka K
              Kuten sanottiinkin, ABS:n lamppu tulee mittaristoon omilla johdoilla (ei piirilevyssä). Se voi olla piilotettuna mittaritaulun alapuolella olevien johtojen alle, kuten minun E23:sessa. Mittaa yleismittarilla ABS:n anturit (irrota johto liitoksesta). Jos kaikki anturit ovat kunnossa, vain takanavat pitää vaihtaa (kuten minun E23:sessa). ABS alkaa toimimaan ainoastaan, kun kaikilta pyöräantureilta tulee oikea pulssi koko ajan (ajossa). Jos ABS ei toimi sittenkään, vika voi olla releissä (pumpun muovikotelon alla) tai boxissa (hanskalokerossa).

              P.S. Katsastuksessa ei huomata/huomauteta noin vanhasta autosta, onko siinä ABS:ää tai ei. Näin ainakin kertoi minulle kats. mies leimalla.

              Mitäs sieltä antureilta pitäisi tulla arvoksi kun mittaa? Mistäs sellaiset uudet takanavat saa ja mitä mahtaa maksaa?

              Comment

              • nixu
                Bimmer Rookie
                • May 2004
                • 55
                • Savo

                #8
                Saisko tehtyä/teetettyä uudet hammaskehät, sorvaa entiset pois vetareista ja lämpösovitteella uuvvet kiinni..
                Mietin ite henk koht näitä juttuja, mut vika löytyki anturin poikkinaisesta piuhasta...
                524 TD -85
                RR -76 perille asti

                Comment

                • Jukka K
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2004
                  • 157

                  #9
                  Originally posted by Bmw Master
                  Mitäs sieltä antureilta pitäisi tulla arvoksi kun mittaa? Mistäs sellaiset uudet takanavat saa ja mitä mahtaa maksaa?
                  Yleismittarilla mitatessa (ja rengasta ilmassa pyöritettäessä) sieltä tulee n. 1 voltin luokkaa olevaa jännitetta (DC). Jos saman mittaa oskilloskoopilla, siinähän näkyy pulssi (muotoa kanttiaalto). Minulla etupään antureilta jännite oli suurempi kuin takapäässä (navat paskana).

                  Napoja (E23:seen) on saanut tarvikeliikkeistä, mutta ei saa enää. Ostin ne merkkiliikkeestä, hintaa en muista. Uusin samalla jarrukilvet (ruostuneet puhki) ja takapyörän laakerit.

                  Comment

                  • mukko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 5965
                    • Uleåborg

                    #10
                    .........
                    Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:38.
                    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                    Save the World, Fuck The Fuel Economy
                    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #11
                      Vaikuttaa hieman siltä, että kun ne kehät on poistuneet alueelta niin menkööt. Jarrut toimii muuten ok. Jos sellaiset joskus tulee vastaan niin korjataan sitten.

                      Comment

                      • e24
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2005
                        • 628

                        #12
                        Originally posted by Bmw Master
                        Vaikuttaa hieman siltä, että kun ne kehät on poistuneet alueelta niin menkööt. Jarrut toimii muuten ok. Jos sellaiset joskus tulee vastaan niin korjataan sitten.
                        ite jouduin e24 kopan pirssiin rekisterointikatsastusta varten laittaa absit toimintaan (takapään kehät oli samaala tavalla muhjua, niinkuin sun kehät). ostin metroautosta uudet takapään absi kehät ja tais olla jotain 80e kipale, tosin otin kyllä katsastusta varten öljynpainemerkkivalolta ryöstön, jotta sain auton kilpiin, kun ei ollut muutakaan pirssiä juuri sillä hetkellä, ja absikehät oli tilauksessa ja tulossa ties milloin.

                        pikku viritelmä meni katsastuksesta läpi ja tovin kuluttua sain kehät, ja vaihto oli simppeli pikku näpsäys, ja kannatttaa kyl tehä moinen homma, varsinkin jos pirssi on talvi autona , onhan se mukava et absit toimii liukkaalla...
                        käyttis Honda CR-v
                        .... MR2
                        ----------------------------
                        ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

                        Comment

                        • Kyytsis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 3472
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by e24
                          ..ite jouduin e24 kopan pirssiin rekisterointikatsastusta varten laittaa absit toimintaan..
                          Tässä e28:ssa lukee jarruina vain NAP eli ei ole otteessa mainintaa ABSeista...

                          Comment

                          • -jacko-
                            BTCF Member
                            • Sep 2006
                            • 207
                            • Tampere

                            #14
                            Vanhaa threadia lainatakseni kysymys.

                            Minkämallin polttimo ja kanta on ABS merkkivalolle ?
                            Olisi hyvä saada tietää kun menee ostamaan varaosaliikkeeseen
                            E28 528i -82 m30b34
                            E46 330CI
                            Chevrolet K3500 6.5TD

                            Comment

                            • -jacko-
                              BTCF Member
                              • Sep 2006
                              • 207
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by -jacko- View Post
                              Vanhaa threadia lainatakseni kysymys.

                              Minkämallin polttimo ja kanta on ABS merkkivalolle ?
                              Olisi hyvä saada tietää kun menee ostamaan varaosaliikkeeseen
                              Vielä lisäkýsymys. Tuleeko manuaali vaihteisessa tieto jarrupolkimen painalluksesta ABS boxille ? ETM mukaan pitäisi tulla ABS boksin pinniin numero 25, mutta boksille ei tule tähän johtoa ollenkaan kun tarkastin.
                              Tuleeko tieto pelkästään silloin kun on kyseessä automaatti vaihteinen auto?

                              Kiitos jo etukäteen avusta !
                              E28 528i -82 m30b34
                              E46 330CI
                              Chevrolet K3500 6.5TD

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎