Autossa Abs mikä ei toimi, mittaristosta puuttuu valon paikka. Voiko sen valon rakentaa jonnekkin muualle, että pääsee kokeilemaan missä anturissa vika?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E28 ABS toimintaan?
Collapse
X
-
Originally posted by Bmw MasterAutossa Abs mikä ei toimi, mittaristosta puuttuu valon paikka. Voiko sen valon rakentaa jonnekkin muualle, että pääsee kokeilemaan missä anturissa vika?
"Näin minun autossa"Kokeilemalla se selviää...
-
-
Kuten sanottiinkin, ABS:n lamppu tulee mittaristoon omilla johdoilla (ei piirilevyssä). Se voi olla piilotettuna mittaritaulun alapuolella olevien johtojen alle, kuten minun E23:sessa. Mittaa yleismittarilla ABS:n anturit (irrota johto liitoksesta). Jos kaikki anturit ovat kunnossa, vain takanavat pitää vaihtaa (kuten minun E23:sessa). ABS alkaa toimimaan ainoastaan, kun kaikilta pyöräantureilta tulee oikea pulssi koko ajan (ajossa). Jos ABS ei toimi sittenkään, vika voi olla releissä (pumpun muovikotelon alla) tai boxissa (hanskalokerossa).
P.S. Katsastuksessa ei huomata/huomauteta noin vanhasta autosta, onko siinä ABS:ää tai ei. Näin ainakin kertoi minulle kats. mies leimalla.
Comment
-
-
Originally posted by Jukka KKuten sanottiinkin, ABS:n lamppu tulee mittaristoon omilla johdoilla (ei piirilevyssä). Se voi olla piilotettuna mittaritaulun alapuolella olevien johtojen alle, kuten minun E23:sessa. Mittaa yleismittarilla ABS:n anturit (irrota johto liitoksesta). Jos kaikki anturit ovat kunnossa, vain takanavat pitää vaihtaa (kuten minun E23:sessa). ABS alkaa toimimaan ainoastaan, kun kaikilta pyöräantureilta tulee oikea pulssi koko ajan (ajossa). Jos ABS ei toimi sittenkään, vika voi olla releissä (pumpun muovikotelon alla) tai boxissa (hanskalokerossa).
P.S. Katsastuksessa ei huomata/huomauteta noin vanhasta autosta, onko siinä ABS:ää tai ei. Näin ainakin kertoi minulle kats. mies leimalla.
Mitäs sieltä antureilta pitäisi tulla arvoksi kun mittaa? Mistäs sellaiset uudet takanavat saa ja mitä mahtaa maksaa?
Comment
-
-
Originally posted by Bmw MasterMitäs sieltä antureilta pitäisi tulla arvoksi kun mittaa? Mistäs sellaiset uudet takanavat saa ja mitä mahtaa maksaa?
Napoja (E23:seen) on saanut tarvikeliikkeistä, mutta ei saa enää. Ostin ne merkkiliikkeestä, hintaa en muista. Uusin samalla jarrukilvet (ruostuneet puhki) ja takapyörän laakerit.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw MasterVaikuttaa hieman siltä, että kun ne kehät on poistuneet alueelta niin menkööt. Jarrut toimii muuten ok. Jos sellaiset joskus tulee vastaan niin korjataan sitten.
pikku viritelmä meni katsastuksesta läpi ja tovin kuluttua sain kehät, ja vaihto oli simppeli pikku näpsäys, ja kannatttaa kyl tehä moinen homma, varsinkin jos pirssi on talvi autona , onhan se mukava et absit toimii liukkaalla...käyttis Honda CR-v
.... MR2
----------------------------
ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)
Comment
-
-
Originally posted by -jacko- View PostVanhaa threadia lainatakseni kysymys.
Minkämallin polttimo ja kanta on ABS merkkivalolle ?
Olisi hyvä saada tietää kun menee ostamaan varaosaliikkeeseen
Tuleeko tieto pelkästään silloin kun on kyseessä automaatti vaihteinen auto?
Kiitos jo etukäteen avusta !E28 528i -82 m30b34
E46 330CI
Chevrolet K3500 6.5TD
Comment
-
Comment