Juu juu, mut siinä mittaristossa ei ole polttimolle paikkaa. Vain reikä mihin poltin ei mene, pienempi kuin muut varoitusvalo paikat. Vai tuleeko se abs valo erillisellä johdolla jossa lampunkanta päässä ja tökätään vaan siihen reikään?
Erillisillä johdoilla tulee tais olla vihree/ruskee ja vihree/musta tai ainakin minulla on tälläi. absit vaan ei toimi ku edelline omistaja katkassu anturi piuhat
Erillisillä johdoilla tulee tais olla vihree/ruskee ja vihree/musta tai ainakin minulla on tälläi. absit vaan ei toimi ku edelline omistaja katkassu anturi piuhat
7 vuotta odotinkin tätä tietoa, auto tosin meni paaliin jo 6 vuotta sitten
Vielä lisäkýsymys. Tuleeko manuaali vaihteisessa tieto jarrupolkimen painalluksesta ABS boxille ? ETM mukaan pitäisi tulla ABS boksin pinniin numero 25, mutta boksille ei tule tähän johtoa ollenkaan kun tarkastin.
Tuleeko tieto pelkästään silloin kun on kyseessä automaatti vaihteinen auto?
Kiitos jo etukäteen avusta !
Polttimon ja kannan sainkin jo tarvikeliikkeestä. otin vain mittariston mukaan niin löyty oikea.
mutta tosiaan tätä tietoa kaipais aika kipeästi, tuleeko jarrupolkimelta tieto abs boxille?
E28 528i -82 m30b34
E46 330CI
Chevrolet K3500 6.5TD
Täältäkin löytyis kiinnostusta kyseistä projektia kohtaan. Kun mietinnässä ollut e34:n osto, m50b25 tekniikalla ja siitä siirtäis tekniikan, alustan osat ja abs-järjestelmän e28:iin. Päivittelehä miten saat onnistuun
No perkeleen perkele, ei sit e28 johtosarjalla, ohjainyksiköllä ja pumpulla, mutta e34 antureilla toimis.
Toisaalta e34 vissiin fiksumpi boksi mitä e28.
Vai joutuuko sitä raa asti alkaa puukottaan johtosarjaa.
Tai tottakai vaihtoehdoksi jää hankkia vanhanmallinen abs johtosarja, täytyy tutkia fanssia ja vähän kaavioita.
E34:sen anturit on eri mittaiset kuin 28:in. Tietty, jos käyttää E34:sen tolppia ja takatukivarsia niin toimii. Soveltamalla tietty saa tehtyä E28:in osiinkin käyviksi.
Itsellä tuli E34:sen antureilla E28:in tolppiin ja varsiin, käytin myös E34:sen harvempaa ABS hammaskehää. En vielä tiedä mitä boksi tykkää harvemmasta signaalista..
Etutolppaan sovitettu E34:sen anturi (myös E34:sen napa):
Takatukivarren anturin telinettä lyhennetty ja E34:sen anturi paikallaan:
Uudemmissa E34:ssa abs piuhat on integroitu auton johtosarjaan. Hankala raapia irti. Vanhemmissa erillisenä sarjana.
Omia huomioita. Korjatkaa, jos olen väärässä..
-Timo
Mulla osat otettu vm -90:stä. Johtosarja piti puukottaa, että sai absin johdot erilleen. Teen niistä erillisen johtosarjan e28:n johtosarjan rinnalle.
Miten lie onnistuis jos pätkis anturijohdot poikki ja tinailis sopivasta häiriösuojatusta kaapelista uudet?
Mulla osat otettu vm -90:stä. Johtosarja piti puukottaa, että sai absin johdot erilleen. Teen niistä erillisen johtosarjan e28:n johtosarjan rinnalle.
Miten lie onnistuis jos pätkis anturijohdot poikki ja tinailis sopivasta häiriösuojatusta kaapelista uudet?
Joo, tuollain se kyllä järkevintä on toteuttaa oma farmari on 92- mistä ois tarkotus tuo korinvaihto tehdä.
E30 M52b28 M122h Amme
E28 x monta
E23 728i Ministeri
E10 1600-2 Garret
Mullakin hommat edennyt vähän tällä e34:n absien saralla. Eli purkuautosta e34 525 sedan -90 purin johtosarjat ja puukotin absien johdot erilleen. Tänään sain tuntemattomat johdot selviteltyä, kärjistetysti: 3 virtaa, mittariston valo, laturilta lataustieto(?), jarruvalon katkasijalta virta ja kolme maata. Hätänen kun olin purkaessa niin meni vahingossa taka-abs:n piuhat poikki.. Saa nähä kuinka saa kolvaamalla kuntoon kun pitäis vastus olla n.1000ohmin luokkaa :think
Comment