Eli ongelma on E28 M535sen lämmönsäilyttävä ilmastointi.
Itse ilmastointi toimii ok, kompura menee päälle ja kylmää tulee kabiiniin. Kun lämmön kääntää minimiin naksahtaa kompura päälle, samoin menee pois kun lämpöä lisää.
Ongelmat:
-Puhallin ei toimi kuin vain ilmastointinappi pohjassa, nappi ylhäällä ei puhalla ollenkaan missään asennossa.
-Puhallin puhaltaa myös nolla asennossa vaimeasti ilmastointinappi pohjassa.
-Lämmönsäädin on ilmeisesti kuollut eli ei anna lämmintä ilmaa ollenkaan asennosta riippumatta. Onko tässä systeemissä täysin sähköinen lämmönsäätö eli ei vaijeria kennolle?
-Keskimmäinen ilmakanavan ohjaushan on tässä lämmönsäilyttävässä systeemissä sähköinen eli magneettiventtiit sijaitsevat jossain. Kuollut tämäkin eli ei mitään vaikutusta mihin kääntelee.
-Alimmainen ja ylimmäinen ilmakanavan ohjaus ei toimi ja ilmaa ei tule nyt jaloille tai tuulilasille ollenkaan, vaijerit poikki / irti? Eikö kuitenkin näiden pitäisi olla ihan mekaaniisia ja puhaltaa tuulilasille ja jalkatilaan? Mihin vaijerit menevät säätimeltä?
-Kuuluuko koelaudan ilma-aukoista edes tulla lämmintä missään vaiheessa vai onko systeemi samanlainen kuin ilman lämmönsäilyttävää puhallusta eli aina kylmää? Jos näin, saattaa lämmintä tulla alhaalta ja ylhäältä - sitä kun ei tässä vaiheessa tiedä edellisen kohdan vuoksi.
Missä sijaitsee lämmönhaistelija? Onko se moduli kuskin jalkatilassa, josta lähtee kumiletku konetilaan ja imusarjalle, sähköjohto jonnekin muualle?
Joku ilmeisesti on nyt paskana systeemissä. Ainakin 100% selvää on, että magneettiventtiilit eivät mene kiinni keskimmäistä liukua vääntämällä.
Alkaa käpy palaa tämän(kin) kanssa hiljalleen, joten jos johonkin kohtaan löytyy tietämystä olisin otettu
Itse ilmastointi toimii ok, kompura menee päälle ja kylmää tulee kabiiniin. Kun lämmön kääntää minimiin naksahtaa kompura päälle, samoin menee pois kun lämpöä lisää.
Ongelmat:
-Puhallin ei toimi kuin vain ilmastointinappi pohjassa, nappi ylhäällä ei puhalla ollenkaan missään asennossa.
-Puhallin puhaltaa myös nolla asennossa vaimeasti ilmastointinappi pohjassa.
-Lämmönsäädin on ilmeisesti kuollut eli ei anna lämmintä ilmaa ollenkaan asennosta riippumatta. Onko tässä systeemissä täysin sähköinen lämmönsäätö eli ei vaijeria kennolle?
-Keskimmäinen ilmakanavan ohjaushan on tässä lämmönsäilyttävässä systeemissä sähköinen eli magneettiventtiit sijaitsevat jossain. Kuollut tämäkin eli ei mitään vaikutusta mihin kääntelee.
-Alimmainen ja ylimmäinen ilmakanavan ohjaus ei toimi ja ilmaa ei tule nyt jaloille tai tuulilasille ollenkaan, vaijerit poikki / irti? Eikö kuitenkin näiden pitäisi olla ihan mekaaniisia ja puhaltaa tuulilasille ja jalkatilaan? Mihin vaijerit menevät säätimeltä?
-Kuuluuko koelaudan ilma-aukoista edes tulla lämmintä missään vaiheessa vai onko systeemi samanlainen kuin ilman lämmönsäilyttävää puhallusta eli aina kylmää? Jos näin, saattaa lämmintä tulla alhaalta ja ylhäältä - sitä kun ei tässä vaiheessa tiedä edellisen kohdan vuoksi.
Missä sijaitsee lämmönhaistelija? Onko se moduli kuskin jalkatilassa, josta lähtee kumiletku konetilaan ja imusarjalle, sähköjohto jonnekin muualle?
Joku ilmeisesti on nyt paskana systeemissä. Ainakin 100% selvää on, että magneettiventtiilit eivät mene kiinni keskimmäistä liukua vääntämällä.
Alkaa käpy palaa tämän(kin) kanssa hiljalleen, joten jos johonkin kohtaan löytyy tietämystä olisin otettu
![Cool](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_cool.gif)
Comment