Mittaristo on ostoslistalla ja tässä pähkäilen mittaristojen sopivuutta. Eri bensakoneiden mittaristothan käyvät keskenään, eli kellollisen mittariston voi korvata kiekkamittarillisella. Mutta käykö diisselin/turbodiisselin kiekkamittarillinen mittaristo bensakoneiseen johtosarjaan?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e28 mittaristojen yhteensopivuus.
Collapse
X
-
Originally posted by juuzeMittaristo on ostoslistalla ja tässä pähkäilen mittaristojen sopivuutta. Eri bensakoneiden mittaristothan käyvät keskenään, eli kellollisen mittariston voi korvata kiekkamittarillisella. Mutta käykö diisselin/turbodiisselin kiekkamittarillinen mittaristo bensakoneiseen johtosarjaan?
Mulla oon osia mittaristoon joten kerro mikä mikä ja korjaan sen...
'
-
-
Diesel <-> Bensa en tiedä, muuten tuli vain mieleen että -85 ilmeisesti vaihtui aika monien muiden juttujen lisäksi myös jokin mittaristoissa ja eivät kai toimi ristiin, ainakin Zener valitti että vanhemmassa autossa uudemman mittariston polttoainemittari ei toiminut.
Itselläni taasen on 520i:ssä 528i:stä mittaristo ja ainoa ongelma on, että kierroslukumittari on vähän epävarma itsestään. Tuli tosin mieleen, että voisikohan tuo olla anturivika kun ylemmillä kierroksilla tuntuisi näyttävän oikein, tyhjäkäynnin seudulla hapuilee?Ex: E28 520i, E21 316 Baur, E39 523iA
Comment
-
-
Nostetaampas vanhaa ketjua.
Uusi mittaristo on hommattu ja on jo paikallaankin. Nopeusmittari ei vaan ala toimimaan (kaikki muu toimii), vaikka akutkin on vaihdettu. Näinikään myöskään matkamittari ei toimi. Hassua vaan että trippimittariin tulee n. sadan kilometrin välein sata metriä matkaa lisää. Tarkoituksena olis käyttää mittaristo vielä auki ja tarkistaa juotokset. Onkos tällasesta nopeus/matkamittarin toimimattomuudesta kokemuksia. Perän anturi tuntuisi toimivan. Jos juotosten korjailu ei auta, niin pitänee tarkistaa onko nopeusmittarin piuhat kunnossa. Voisi olla maadoitusvika.
Toinen homma, uus mittari on kutoskoneisesta, joten kiekkamittari näyttää 2/3 todellisesta. Saako tätä korjattua piirilevyssä olevaa "koodipalikkaa" vaihtamalla? Noita palikoita nyt ei varmaan joka oksalla kasva. Ellei tuota palikkaa löydy, niin miten palikan navat tulisi yhdistää että mittaristo tietäisi mittaavansa kierroksia neloskoneesta.Jussi
F31 320xda & e39 530d Msport
ex e87, e39, e34, e28 & e30
Comment
-
-
Kierrosluku mittarin näyttämää saa säädettyä mittariston sisällä olevalla potentiometrillä. Olen ohjeet joskus jonnekkin kirjoittanut, eikun etsimään...
EDIT: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=31575Last edited by Bmw Master; 04-04-2006, 03:45.
Comment
-
-
mitenkäs e34? itsellä mittaristo kuollut, ja tänään soitin päivänautoon, missä koodiplugin hinnaksi ilmoitettiin n.170e. kiitin ja suljin puhelimen.
eli, kiinnostaisi, toimiiko bensakoneisen mittaristo, kiekkamittari, ym. diisselissä?? voisi olla helpompi löytää, kun kiisselin omaa mittaristoa. :thinkB10 V8 # 108
saab r560 8X4
Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.
Comment
-
Comment