Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW e28 528i Projektiksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ganth
    Newbiemmer
    • May 2004
    • 19
    • Kouvola

    BMW e28 528i Projektiksi?

    Alko tos kiinnostamaan kyseinen bemari pienenä projektina. Mitä mieltä olette kyseisestä mallista projektina, kannattaisko harkita? Millanen on tuo varaosa tilanne ja mihinkä kannattaa kiinnittää erityisesti huomiota autos jos lähtee kattomaan eri vaihtoehtoja?
  • UDO
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 394
    • Kellokoski Rock City

    #2
    Tutulla on semmonen ja menee kyllä ku pieni sika ja kestäväkin on (mittarissa yli 400 000 km) eikä ole valitellut etteikö osia saisi. Eli miksei projektiksikin. Mätätilanne kannatta e28:ssa jo hyvin kattella, ettei ole mitään myyntimeikkejä...

    Ei tule enää joka päivä vastaan ja onhan tommonen näinä halvan bensiinin aikoina ihan kiva :wink:
    This one goes to 11.

    Comment

    • Hasardi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 1860
      • Der Hauptstad

      #3
      Re: BMW e28 528i Projektiksi?

      Originally posted by Ganth
      Alko tos kiinnostamaan kyseinen bemari pienenä projektina. Mitä mieltä olette kyseisestä mallista projektina, kannattaisko harkita? Millanen on tuo varaosa tilanne ja mihinkä kannattaa kiinnittää erityisesti huomiota autos jos lähtee kattomaan eri vaihtoehtoja?
      Ihan hyvä penari tuo on...mutta riippuu projektista? Mitä on aikomuksesi, pelkkä ulkonäön ehostus, menopuolen virkistys vai molemmat osapuolet tasaisesti? Tuo 2.5/2.8 lohko ei ainakaan ole yhtä vahva kuin 3.2/3.5 lohko. Eli ottaisin itse tuon isommalla lohkolla.
      Stadtluft macht frei.

      Comment

      • Cee.Koo
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 354
        • Twilight zone

        #4
        Itellä oli aikoinaan 520i e28, ei mikään raketti mut helvetin hyvä ajaa niin nurkissa ku high wayillä. Isolohkot sit jo rupee liikahtaankin ku löytyy tehoa ja vääntöä. Henkilökohtaisesti diggaan e28:ia vaikka e30:llä huristelenkin, ehkä joskus taas hommaan sellaisen kun ton edellisen kanssa jäi toi yhteistyö lyhyeksi "kiitos" jonkun saatanan pillerivillen joka pölli ja purki mun kiesin.
        Nykyään vaan ei pahemmin näy e28:ja ainakaan turun seudulla, MISSÄ ne kaikki on? Senkin puolesta olis hyvä prokkis et tulis taas yx pelastettua harrastajan hoiviin.
        With jap crap, life sucks and then you die

        Comment

        • Ganth
          Newbiemmer
          • May 2004
          • 19
          • Kouvola

          #5
          Pikku hiljaa jos tekniikkaa ja ulkonäköö laittelis tuol tallis. Ku mitää kiirettä ei kuiteskaa ois, ku on käyttöauto kuiteski. Missä näitten hinnat sit noin suunnillee liikkuu? Nää isolohkoset on varmaan harvinaisempia ja hinnatkin sen mukasia, olenko oikeassa?

          Comment

          • sqxo
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 902
            • no man's land

            #6
            Originally posted by Ganth
            Pikku hiljaa jos tekniikkaa ja ulkonäköö laittelis tuol tallis. Ku mitää kiirettä ei kuiteskaa ois, ku on käyttöauto kuiteski. Missä näitten hinnat sit noin suunnillee liikkuu? Nää isolohkoset on varmaan harvinaisempia ja hinnatkin sen mukasia, olenko oikeassa?
            Jos haluut 2,5-litrasen tai isomman, niin jostain ne tuolta 1500-2000€:sta suunnilleen lähtee (halvat voi olla aika raatoja, aika paljon tuntuu olevan jotai tekniikanvaihtojakin), jostain hyvin pidetyistä näkyy pyynti olevan jotain 3000€:kin luokkaa ja vaikka ylikin.. M5 on sitte tietty oma lukunsa ja muutenki rakennellut pelit, hinnan puolesta siis. Jos auto silmää miellyttää niin mikäs siinä, joidenkin mielestä E28 vaan on pappa-Bemari ja näyttää auttamattoman vanhalta. Ite en ota kantaa puolesta enkä vastaan, ajanpahan itekin 528i:llä mut se tekniikkapuoli onkin se tärkeempi asia, että liikkuu pirteesti ja toimii.. Ja ihan ok on toiminu! Nyt on 295tkm takana..

            Kyllähän Suomessa taitaa suurin osa olla jotain 518:a ja 520:ä, ja sitte isommista monet on vielä e-malleja eli Economy/tms bensansäästömopoja, missä on kait enemmän alavääntöä ja vähemmän huipputehoa vakiona.

            EDIT: No ei niitä e-malleja kyllä montaa Suomessa ole, kts. seuraavat postaukset..

            Mut kyllä näitä Suomesta löytyy, aina näitä "isolohkoja" on myynnissä. M30 on aika paljon kehuttu moottori, ja ihan hyvin tää 2,8L tuntuu kuljettavan miestä vakionakin.. Pysyy "liikenteen mukana".. :wink: Tekniikanvaihtoauton ostamista kannattaa aina miettiä kaks kertaa, osa on tosi hirveitä pommeja, joten sillon pitää osata tutkia se peli vielä tarkemmin. Kyllä niitä alkuperäsiäkin löytää kuhan jaksaa ettiä. Toivottavasti löydät hyvän pelin! :wink:

            PS. Aikomus olisi luopua omastani joskus loppukesästä.. 8) Koskas ajattelit hommata auton?

            Comment

            • MPV
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 1193
              • Muhos

              #7
              Originally posted by sqxo
              Kyllähän Suomessa taitaa suurin osa olla jotain 518:a ja 520:ä, ja sitte isommista monet on vielä e-malleja eli Economy/tms bensansäästömopoja, missä on kait enemmän alavääntöä ja vähemmän huipputehoa vakiona. Mut kyllä näitä Suomesta löytyy, aina näitä "isolohkoja" on myynnissä. M30 on aika paljon kehuttu moottori, ja ihan hyvin tää 2,8L tuntuu kuljettavan miestä vakionakin..
              Mihin perustat väitteesi että Suomessa olisi noita e malleja paljonkin? Väittäisin kyllä aivan toista. Ovat M5:n lisäksi harvalukuisimpia E28:ja suomessa.

              Comment

              • MPV
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 1193
                • Muhos

                #8
                Pistetäänpä faktat pöytään, niin ei tarvi arvailla.

                "Isomoottoristen" E28 koristen lukumääriä suomessa:

                525e 5kpl
                525eA 4kpl
                525i 47kpl
                525iA 19kpl
                528e 1kpl
                528i 52kpl
                528iA 18kpl
                535i 2kpl
                M535i 23kpl
                M5 1kpl

                Eipä noita e-malleja niin kovin montaa sitten olekaan.

                Lähde: Bemariristi 2/2002, rekisteröintitilasto. Kertoo siis kevään 2002 rekisterissäolo tilanteen.

                Comment

                • dunkelblau
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 1151
                  • Uusimaa

                  #9
                  Originally posted by MPV
                  "Isomoottoristen" E28 koristen lukumääriä suomessa:

                  535i 2kpl
                  M535i 23kpl
                  M5 1kpl

                  Lähde: Bemariristi 2/2002, rekisteröintitilasto. Kertoo siis kevään 2002 rekisterissäolo tilanteen.
                  Dodih! Tulihan sitä faktaa todella. Olen itsekin ihmetellyt tuota isomoottoristen nykyistä tilannetta. Näkyy olevan 535i:kin pääasiassa nyt tuota aitoa M-laatua! Ylläri oli, et tämän tilaston mukaan maassa ei sitten kuitenkaan ole kuin yksi ainoa aito E28 M5:nen, jollaisesta minäkin jo pienenä poikana haaveilin! Muut sitten olivatkin ilmeisesti noita tekniikanvaihtoja. :roll: Noh, onhan tuo melko vanha ote tilastoista...
                  "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                  Comment

                  • Hasardi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 1860
                    • Der Hauptstad

                    #10
                    öh... :?
                    Stadtluft macht frei.

                    Comment

                    • Hasardi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 1860
                      • Der Hauptstad

                      #11
                      Originally posted by dunkelblau
                      Originally posted by MPV
                      "Isomoottoristen" E28 koristen lukumääriä suomessa:

                      535i 2kpl
                      M535i 23kpl
                      M5 1kpl

                      Lähde: Bemariristi 2/2002, rekisteröintitilasto. Kertoo siis kevään 2002 rekisterissäolo tilanteen.
                      : Noh, onhan tuo melko vanha ote tilastoista...
                      Jep, tuo on vanha tilasto. Aika paljon tapahtunut parin viime vuoden aikana kun Saksan "taivaan portit" ovat auenneet autonhakijoille! :lol:
                      Stadtluft macht frei.

                      Comment

                      • kaol
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 5007
                        • Ilmajoki

                        #12
                        Originally posted by MPV
                        M5 1kpl
                        Onkahan tilaston laatija laskenu vain aidot alkuperäiset M5:set, jos aitoon M5:seen on laitettu vielä turbo, niin mahtaako se olla enää sillon M5?
                        Kokeilemalla se selviää...

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          #13
                          Re: BMW e28 528i Projektiksi?

                          ,,,,,
                          Last edited by T3; 09-01-2007, 15:07. Reason: Vitutus!
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • sqxo
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2004
                            • 902
                            • no man's land

                            #14
                            Originally posted by MPV
                            Pistetäänpä faktat pöytään, niin ei tarvi arvailla.

                            "Isomoottoristen" E28 koristen lukumääriä suomessa:

                            525e 5kpl
                            525eA 4kpl
                            525i 47kpl
                            525iA 19kpl
                            528e 1kpl
                            528i 52kpl
                            528iA 18kpl
                            535i 2kpl
                            M535i 23kpl
                            M5 1kpl

                            Eipä noita e-malleja niin kovin montaa sitten olekaan.

                            Lähde: Bemariristi 2/2002, rekisteröintitilasto. Kertoo siis kevään 2002 rekisterissäolo tilanteen.
                            Oho.. Sorry! Perun sitten sanani noista e-malleista kokonaan! Prkl, ne taitaa sitten löytyä kaikki just näiltä kulmilta kun tuntuu että niitä on nähny liikenteessä paljon enemmän kun 2,5 ja 2,8 i-malleja. Tää siitä seuraa kun rupee esittää arvioita oman näköhavainnon perusteella.. :lol: :lol:

                            Comment

                            • t-race
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2003
                              • 722
                              • North from Nurmijärvi

                              #15
                              Originally posted by Hasardi
                              Originally posted by dunkelblau
                              Originally posted by MPV
                              "Isomoottoristen" E28 koristen lukumääriä suomessa:

                              535i 2kpl
                              M535i 23kpl
                              M5 1kpl

                              Lähde: Bemariristi 2/2002, rekisteröintitilasto. Kertoo siis kevään 2002 rekisterissäolo tilanteen.
                              : Noh, onhan tuo melko vanha ote tilastoista...
                              Jep, tuo on vanha tilasto. Aika paljon tapahtunut parin viime vuoden aikana kun Saksan "taivaan portit" ovat auenneet autonhakijoille! :lol:
                              Niinpä. Mutta varmaankin tälle vuodelle tulee uudet tilastot. Bemaristi-lehdessä on noita tilstoja parin vuoden välein, joten eiköhän tuore tilasto tule jossain välissä. Niin ja OFFTOPIC: nuo e-mallit (eta) ovat siis pikkukutosella, mutta 2.7 litraisena.
                              BMW Rennsport Racing Motorsport Club
                              BMW Kilpaurheilu Kilpailu Moottoriurheilu Kerho.
                              Ach so, je mehr, desto besser!
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎