Alko tos kiinnostamaan kyseinen bemari pienenä projektina. Mitä mieltä olette kyseisestä mallista projektina, kannattaisko harkita? Millanen on tuo varaosa tilanne ja mihinkä kannattaa kiinnittää erityisesti huomiota autos jos lähtee kattomaan eri vaihtoehtoja?
BMW e28 528i Projektiksi?
Collapse
X
-
Tutulla on semmonen ja menee kyllä ku pieni sika ja kestäväkin on (mittarissa yli 400 000 km) eikä ole valitellut etteikö osia saisi. Eli miksei projektiksikin. Mätätilanne kannatta e28:ssa jo hyvin kattella, ettei ole mitään myyntimeikkejä...
Ei tule enää joka päivä vastaan ja onhan tommonen näinä halvan bensiinin aikoina ihan kiva :wink:This one goes to 11.
-
Re: BMW e28 528i Projektiksi?
Ihan hyvä penari tuo on...mutta riippuu projektista? Mitä on aikomuksesi, pelkkä ulkonäön ehostus, menopuolen virkistys vai molemmat osapuolet tasaisesti?Originally posted by GanthAlko tos kiinnostamaan kyseinen bemari pienenä projektina. Mitä mieltä olette kyseisestä mallista projektina, kannattaisko harkita? Millanen on tuo varaosa tilanne ja mihinkä kannattaa kiinnittää erityisesti huomiota autos jos lähtee kattomaan eri vaihtoehtoja?
Tuo 2.5/2.8 lohko ei ainakaan ole yhtä vahva kuin 3.2/3.5 lohko. Eli ottaisin itse tuon isommalla lohkolla.
Stadtluft macht frei.
Comment
-
Itellä oli aikoinaan 520i e28, ei mikään raketti mut helvetin hyvä ajaa niin nurkissa ku high wayillä. Isolohkot sit jo rupee liikahtaankin ku löytyy tehoa ja vääntöä. Henkilökohtaisesti diggaan e28:ia vaikka e30:llä huristelenkin, ehkä joskus taas hommaan sellaisen kun ton edellisen kanssa jäi toi yhteistyö lyhyeksi "kiitos" jonkun saatanan pillerivillen joka pölli ja purki mun kiesin.
Nykyään vaan ei pahemmin näy e28:ja ainakaan turun seudulla, MISSÄ ne kaikki on? Senkin puolesta olis hyvä prokkis et tulis taas yx pelastettua harrastajan hoiviin.With jap crap, life sucks and then you die
Comment
-
Pikku hiljaa jos tekniikkaa ja ulkonäköö laittelis tuol tallis. Ku mitää kiirettä ei kuiteskaa ois, ku on käyttöauto kuiteski. Missä näitten hinnat sit noin suunnillee liikkuu? Nää isolohkoset on varmaan harvinaisempia ja hinnatkin sen mukasia, olenko oikeassa?
Comment
-
Jos haluut 2,5-litrasen tai isomman, niin jostain ne tuolta 1500-2000€:sta suunnilleen lähtee (halvat voi olla aika raatoja, aika paljon tuntuu olevan jotai tekniikanvaihtojakin), jostain hyvin pidetyistä näkyy pyynti olevan jotain 3000€:kin luokkaa ja vaikka ylikin.. M5 on sitte tietty oma lukunsa ja muutenki rakennellut pelit, hinnan puolesta siis. Jos auto silmää miellyttää niin mikäs siinä, joidenkin mielestä E28 vaan on pappa-Bemari ja näyttää auttamattoman vanhalta. Ite en ota kantaa puolesta enkä vastaan, ajanpahan itekin 528i:llä mut se tekniikkapuoli onkin se tärkeempi asia, että liikkuu pirteesti ja toimii..Originally posted by GanthPikku hiljaa jos tekniikkaa ja ulkonäköö laittelis tuol tallis. Ku mitää kiirettä ei kuiteskaa ois, ku on käyttöauto kuiteski. Missä näitten hinnat sit noin suunnillee liikkuu? Nää isolohkoset on varmaan harvinaisempia ja hinnatkin sen mukasia, olenko oikeassa?
Ja ihan ok on toiminu! Nyt on 295tkm takana..
Kyllähän Suomessa taitaa suurin osa olla jotain 518:a ja 520:ä, ja sitte isommista monet on vielä e-malleja eli Economy/tms bensansäästömopoja, missä on kait enemmän alavääntöä ja vähemmän huipputehoa vakiona.
EDIT: No ei niitä e-malleja kyllä montaa Suomessa ole, kts. seuraavat postaukset..
Mut kyllä näitä Suomesta löytyy, aina näitä "isolohkoja" on myynnissä. M30 on aika paljon kehuttu moottori, ja ihan hyvin tää 2,8L tuntuu kuljettavan miestä vakionakin.. Pysyy "liikenteen mukana".. :wink: Tekniikanvaihtoauton ostamista kannattaa aina miettiä kaks kertaa, osa on tosi hirveitä pommeja, joten sillon pitää osata tutkia se peli vielä tarkemmin. Kyllä niitä alkuperäsiäkin löytää kuhan jaksaa ettiä. Toivottavasti löydät hyvän pelin! :wink:
PS. Aikomus olisi luopua omastani joskus loppukesästä.. 8) Koskas ajattelit hommata auton?
Comment
-
Mihin perustat väitteesi että Suomessa olisi noita e malleja paljonkin? Väittäisin kyllä aivan toista. Ovat M5:n lisäksi harvalukuisimpia E28:ja suomessa.Originally posted by sqxoKyllähän Suomessa taitaa suurin osa olla jotain 518:a ja 520:ä, ja sitte isommista monet on vielä e-malleja eli Economy/tms bensansäästömopoja, missä on kait enemmän alavääntöä ja vähemmän huipputehoa vakiona. Mut kyllä näitä Suomesta löytyy, aina näitä "isolohkoja" on myynnissä. M30 on aika paljon kehuttu moottori, ja ihan hyvin tää 2,8L tuntuu kuljettavan miestä vakionakin..
Comment
-
Pistetäänpä faktat pöytään, niin ei tarvi arvailla.
"Isomoottoristen" E28 koristen lukumääriä suomessa:
525e 5kpl
525eA 4kpl
525i 47kpl
525iA 19kpl
528e 1kpl
528i 52kpl
528iA 18kpl
535i 2kpl
M535i 23kpl
M5 1kpl
Eipä noita e-malleja niin kovin montaa sitten olekaan.
Lähde: Bemariristi 2/2002, rekisteröintitilasto. Kertoo siis kevään 2002 rekisterissäolo tilanteen.
Comment
-
Dodih! Tulihan sitä faktaa todella. Olen itsekin ihmetellyt tuota isomoottoristen nykyistä tilannetta. Näkyy olevan 535i:kin pääasiassa nyt tuota aitoa M-laatua! Ylläri oli, et tämän tilaston mukaan maassa ei sitten kuitenkaan ole kuin yksi ainoa aito E28 M5:nen, jollaisesta minäkin jo pienenä poikana haaveilin! Muut sitten olivatkin ilmeisesti noita tekniikanvaihtoja. :roll: Noh, onhan tuo melko vanha ote tilastoista...Originally posted by MPV"Isomoottoristen" E28 koristen lukumääriä suomessa:
535i 2kpl
M535i 23kpl
M5 1kpl
Lähde: Bemariristi 2/2002, rekisteröintitilasto. Kertoo siis kevään 2002 rekisterissäolo tilanteen."Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Comment
-
Jep, tuo on vanha tilasto. Aika paljon tapahtunut parin viime vuoden aikana kun Saksan "taivaan portit" ovat auenneet autonhakijoille! :lol:Originally posted by dunkelblau: Noh, onhan tuo melko vanha ote tilastoista...Originally posted by MPV"Isomoottoristen" E28 koristen lukumääriä suomessa:
535i 2kpl
M535i 23kpl
M5 1kpl
Lähde: Bemariristi 2/2002, rekisteröintitilasto. Kertoo siis kevään 2002 rekisterissäolo tilanteen.Stadtluft macht frei.
Comment
-
Oho.. Sorry! Perun sitten sanani noista e-malleista kokonaan! Prkl, ne taitaa sitten löytyä kaikki just näiltä kulmilta kun tuntuu että niitä on nähny liikenteessä paljon enemmän kun 2,5 ja 2,8 i-malleja. Tää siitä seuraa kun rupee esittää arvioita oman näköhavainnon perusteella.. :lol: :lol:Originally posted by MPVPistetäänpä faktat pöytään, niin ei tarvi arvailla.
"Isomoottoristen" E28 koristen lukumääriä suomessa:
525e 5kpl
525eA 4kpl
525i 47kpl
525iA 19kpl
528e 1kpl
528i 52kpl
528iA 18kpl
535i 2kpl
M535i 23kpl
M5 1kpl
Eipä noita e-malleja niin kovin montaa sitten olekaan.
Lähde: Bemariristi 2/2002, rekisteröintitilasto. Kertoo siis kevään 2002 rekisterissäolo tilanteen.
Comment
-
Niinpä. Mutta varmaankin tälle vuodelle tulee uudet tilastot. Bemaristi-lehdessä on noita tilstoja parin vuoden välein, joten eiköhän tuore tilasto tule jossain välissä. Niin ja OFFTOPIC: nuo e-mallit (eta) ovat siis pikkukutosella, mutta 2.7 litraisena.Originally posted by HasardiJep, tuo on vanha tilasto. Aika paljon tapahtunut parin viime vuoden aikana kun Saksan "taivaan portit" ovat auenneet autonhakijoille! :lol:Originally posted by dunkelblau: Noh, onhan tuo melko vanha ote tilastoista...Originally posted by MPV"Isomoottoristen" E28 koristen lukumääriä suomessa:
535i 2kpl
M535i 23kpl
M5 1kpl
Lähde: Bemariristi 2/2002, rekisteröintitilasto. Kertoo siis kevään 2002 rekisterissäolo tilanteen.BMW Rennsport Racing Motorsport ClubBMW Kilpaurheilu Kilpailu Moottoriurheilu Kerho.
Ach so, je mehr, desto besser!sigpic
Comment

Comment