Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28 535i megaruutan asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rundari
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2005
    • 440
    • Rauma

    e28 535i megaruutan asennus

    Elikkäs nyt olis pikkuhiljaa edessä megapruutan asennus. laite on Megasquirt v2.2 Extra koodilla. Elikkäs neuvoja tarvittasi johdotuksessa ja mitä pitäis tehdä että sais ms:n ohjaamaan sytkää.

    Ilmeisesti tarvitaan:
    -kaasuläpän potentiometri (esim.volvo v70)
    -imuilmanlämpötila anturi.
    -hall anturi sytkään?

    Eli ois suurta apua jos joku osaisi sanoa mikä johto tulee mihinkin. jne.. kaikki apu tulee tarpeeseen.


  • rassi
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 384
    • Rantsu

    #2



    mut kun saat tehtyä niin tuu poikkeen tampereella ja vedä samalla rutiinilla toiseen

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6937
      • N/A

      #3
      Extra koodi ymmärtää nykysin tuota motronicin kampiakselin asentotunnistinta.

      Suuntaa www.finsquirt.net foorumille vaikkapa ekana.

      Comment

      • Rundari
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2005
        • 440
        • Rauma

        #4
        Originally posted by rassi



        mut kun saat tehtyä niin tuu poikkeen tampereella ja vedä samalla rutiinilla toiseen
        ja sain. eipä tuo nyt kovin vaikee homma luulis olevan... siis se asennus. ja aluksi en taida laittaa sytkää lainkaan...

        Empä sitten tietä oisko helpompaa laittaa vanhalla johtosarjalla, vai tehdä uusi??
        Last edited by Rundari; 23-10-2005, 23:59.


        Comment

        • Jonsku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 4646
          • Tuusula

          #5
          Itsellä e28:sta m30 e30:ssä ja asentelin megaruutan siihen. Hall-anturi kampuran tärinänvaimentajalla/hihnapyörällä haistelemassa kolmea koneistettua tappia. Motonetistä joku volvon potentiometri-tyylinen kaasuläpän asentotunnistin ja imuputkessa boschin imuilman lämpötila-anturi. Sytkää ohjaa boschin sytkäyksikkö (137 loppuinen). Koneen lämpötila-anturi on ainoa mitä pystyi käyttämään "suoraan", muille joutui vetämään piuhat erikseen.

          Toki kierrosluvun saamiseen voi käyttää vauhtipyörällä olevaa 60-2 hammaskehää jota alkuperäinen motronicci haistelee kahden VR-anturin avulla (RPM ja YKK), jolloin tarvitset LM1815 signaalimuuntimen siihen väliin muuttamaan VR-anturin puskema AC-siniaalto DC-kanttiaalloksi.

          Tuolta löytyy paljon tietoa sytkähommista http://megasquirt.sourceforge.net/extra/index.html ja www.msefi.com / www.finsquirt.net on päteviä paikkoja. www.e30.de :stä löytyy motronicin ison liittimen kytkennät ts. mikä piuha on mikäkin sekä 535 johtosarjan piirustukset tjms..

          Jos kysymyksiä herää niin kysy vaan
          - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

          ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
          ex. Alpina D10 Touring #33/94
          ... and many more

          Comment

          • Rundari
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2005
            • 440
            • Rauma

            #6
            Kiitos tästä. Saipahan taas lisää tietoa.

            joku vois viel laittaa linkit kohteisiin kun tuo saksa ei oikeen taivu..
            Last edited by Rundari; 24-10-2005, 09:23.


            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4646
              • Tuusula

              #7




              Ekasta koneen kytkis ja tokasta taulukosta näet mikä motronicin versio sulla on. Tuolta toisen linkin takaa jostain löytyy myös se motronicin ison liittimen kytkentäkaavio, pitäis vaa venäjää osata että sieltä jotain löytäis
              - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

              ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • Rundari
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2005
                • 440
                • Rauma

                #8
                0 261 200 061 on numerot boxissa


                Comment

                • Rundari
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2005
                  • 440
                  • Rauma

                  #9
                  Voiskos joku kertoa miten tuo sytkä tohon megaruuttan laitetaan en löytänyt finskuirtilta mitää kytkentäkaavioita siihen.


                  Comment

                  • Jonsku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 4646
                    • Tuusula

                    #10
                    Lyhykäisesti siten, että FIdlestä vedät sytkänohjausyksikön ohjauspinniin piuhan. www.msefi.com // megasquirt extra on paikka josta kannattaa katsella, siellä on oikein oma sivusto pystyssä tuota sytkähommaa varten (tai käytännössä megasquirt-extra -- sivusto eli löytyy vesiruiskujen yms ohjaukset / piuhanvedot)

                    Nooh, jospa tosta jotain selvää saa. Ei taas ajatus kulje.
                    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                    ex. Alpina D10 Touring #33/94
                    ... and many more

                    Comment

                    • Rundari
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2005
                      • 440
                      • Rauma

                      #11
                      Entäs jos laittaa pelkän ruutan megaan, niin mites sytkä kun näyttää menevän kaikki sytkänpiuhatki motronic boxille. entäs mites tollane sytkä toimii ahdetussa?


                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #12
                        Mitäs maksaa suunnilleen koko setti? Olis halua laittaa myös tuohon omaan e28:siin. Onnistuuko LE-Jetronicin tilalle?

                        Comment

                        • Jubu
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2002
                          • 937
                          • Kuusankoski

                          #13
                          Originally posted by Rundari
                          Entäs jos laittaa pelkän ruutan megaan, niin mites sytkä kun näyttää menevän kaikki sytkänpiuhatki motronic boxille. entäs mites tollane sytkä toimii ahdetussa?
                          laita nyt ihmeessä sytkääkin ohjaamaan se MegaRuutta. saat ennakot ahdoilla(kin) kohdalleen , niin ei tarvi mitään sytkän *kikkailu* myöhästämisiä tehdä. ( siirtää tunnistinta tms...)

                          Comment

                          • Rundari
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2005
                            • 440
                            • Rauma

                            #14
                            Ite maksoin 200e valmiiksi kootusta ja kotelouduista ja johdot tuli mukaan.

                            Ja kait ton sytkän joo laitan. kuha sais vähän jotai kaavioo...


                            Comment

                            • Jonsku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 4646
                              • Tuusula

                              #15
                              Laita ihmeessä sytkä kanssa, ei oo paha nakki ku samalla tekee.

                              400-500€ menee rahaa boksiin ja antureihin.
                              - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                              ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                              ex. Alpina D10 Touring #33/94
                              ... and many more

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎