Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nopeaohjaus E28

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolli
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1067
    • Kausala city

    Nopeaohjaus E28

    Näin kun on liukkaat ja takaveto alla tulee rallipätkiä ajettua reilusti. Toisin sanoen kädet kipeinä ratin veivaamisesta.
    Eli, Onko E28:iin kukaan laittanut/tehnyt tai edes tavannut nopeampaa ohjausta. tyyliin 2-3 kierrosta laidasta laitaan?

    En ole itse tutustunut ohjausvivustoihin sen suuremmin, mutta onko jollain vinkkejä pystyykö nopeampaa tekemään itse jotenkin? EI tarviste olla katulaillinen viritelmä, kuhan vain kestävä!! Tietenkin silleen että tehostus säilyy.
    E34 530d -94 M-Sport
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Tämä kiinnostaa minuakin.

    Comment

    • muuris
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 3501
      • Jyväskylä

      #3
      Originally posted by Bmw Master
      Tämä kiinnostaa minuakin.
      Kuin myös, tämmöinen on ollu harkinnassa jo viimeisen vuoden ajan.

      Eikös E34 ole nopeampi ohjaus? Ainakin mitä silmämääräisesti on tullu tutkittua niin esim sen simpukan sovitus E28:iin ei luulisi olevan hirveä rojekti. Mutta tietoa kaivataan... Leka?
      E30 325iX '86
      Instagram

      Comment

      • Pluto
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 1860
        • Raisio

        #4
        En tiiä tekeekö just tohon malliin, mut soitto selventää asiaa: http://www.rallysystems.com/ Ainakin siellä lukee että nopeita ohjauksia bemareihin, malleista ei puhuta.
        BMW F32 435d

        Comment

        • tony
          Bimmer Rookie
          • Jun 2003
          • 165

          #5
          Nopeaohjaus E28

          E28 M5 löytyy nopeampi ohjaus.

          Comment

          • Rolli
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2004
            • 1067
            • Kausala city

            #6
            Originally posted by muuris
            Kuin myös, tämmöinen on ollu harkinnassa jo viimeisen vuoden ajan.

            Eikös E34 ole nopeampi ohjaus? Ainakin mitä silmämääräisesti on tullu tutkittua niin esim sen simpukan sovitus E28:iin ei luulisi olevan hirveä rojekti. Mutta tietoa kaivataan... Leka?
            Ei ole E34 nopeampaa ohjausta. ainakin omassa 535 pyörii samanverran. kenties hivenen enempi.



            Originally posted by Pluto
            En tiiä tekeekö just tohon malliin, mut soitto selventää asiaa: http://www.rallysystems.com/ Ainakin siellä lukee että nopeita ohjauksia bemareihin, malleista ei puhuta.
            koitin soittaa tuonne mutte eivät vastanneet. joten jätin sähköpostin.. katsotaan mitä vastaavat,
            EDIT: Vastaus oli että ei löydy heiltä.

            Originally posted by tony
            E28 M5 löytyy nopeampi ohjaus.
            Paljonkin? omassa M535 on 3 1/2 kierrosta laidasta toiseen.
            Last edited by Rolli; 30-12-2005, 18:58.
            E34 530d -94 M-Sport

            Comment

            • muuris
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 3501
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by Rolli
              Ei ole E34 nopeampaa ohjausta. ainakin omassa 535 pyörii samanverran. kenties hivenen enempi.
              Ok, ei sitten. E28 M5 ohjaus on tietysti vaihtoehto, taitaa vaan tuo M-lisä hinnassa olla turhan suuri ainakin itselle.. Yksi vaihtoehto (tiedä sitten kuinka järkevä / katsastuskelpoinen) on simpukasta lähtevän vivun (ns pitman arm, osa nro5, mikälie suomeksi) pidentäminen ja tarvittaessa simpukan paikan siirtäminen jotta systeemi vielä toimisikin.
              E30 325iX '86
              Instagram

              Comment

              • Rolli
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2004
                • 1067
                • Kausala city

                #8
                Originally posted by muuris
                Yksi vaihtoehto (tiedä sitten kuinka järkevä / katsastuskelpoinen) on simpukasta lähtevän vivun (ns pitman arm, osa nro5, mikälie suomeksi) pidentäminen ja tarvittaessa simpukan paikan siirtäminen jotta systeemi vielä toimisikin.
                Tuota vivun jatkamista itsekkin mietiskelin alunperin. mutta mitä se tekee pyöränkulmille eri asennoissa? Katsastuskelpoinenhan se EI ole jos sitä hitsaa, mutta entäs jos vaihtaa toiseta autosta? Esim jos E34 olisi pitempi ja käyvä.
                Last edited by Rolli; 30-12-2005, 17:54.
                E34 530d -94 M-Sport

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Originally posted by Rolli
                  mitä se tekee pyöränkulmille eri asennoissa?
                  Ei mitään, ohjausta tosin lienee syytä rajoittaa tai kääntyy pidemmälle kuin ennen.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Rolli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2004
                    • 1067
                    • Kausala city

                    #10
                    Originally posted by Cell
                    Ei mitään, ohjausta tosin lienee syytä rajoittaa tai kääntyy pidemmälle kuin ennen.
                    Auraukset menee ainakin perseelleen, mutta ne pystyy kylä säätämään jos säätövarat riittää
                    Rajottimethan autosta löytyy standartina.
                    E34 530d -94 M-Sport

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #11
                      Originally posted by muuris
                      Eikös E34 ole nopeampi ohjaus? Ainakin mitä silmämääräisesti on tullu tutkittua niin esim sen simpukan sovitus E28:iin ei luulisi olevan hirveä rojekti. Mutta tietoa kaivataan... Leka?
                      En tiedä E34:n simpukan soveltuvuudesta E28:iin mutta M5:ssa on hieman eri välitteinen simpukka kuin muissa E34:sissa:
                      Like all E34 5 Series, the E34 M5 uses a recirculating ball steering design, but the overall ratio is reduced from 16.2:1 to 15.6:1.
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Originally posted by Rolli
                        Auraukset menee ainakin perseelleen, mutta ne pystyy kylä säätämään jos säätövarat riittää
                        Rajottimethan autosta löytyy standartina.
                        ?

                        Siis tottakai menee auraus perseelleen jos jotain osia irroittaa ohjauksesta, mutta eikös se nyt ole selvä että ne pitää säätää uudestaan jos niiden kanssa pelailee. Tuon vivun jatkaminen ei itsessään aiheuta kulmille mitään häikkää. Jos rajoittimet löytyy niin ok, oletin vain että rajoitin löytyy tuolta simpukasta sisältä.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • muuris
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 3501
                          • Jyväskylä

                          #13
                          On kyllä pieni epäilys että sitä joutuisi kuitenkin jatkamaan melkoisesti ohjauksen nopeuttamiseksi sen verran, että homma kannattaisi. Kokeileppa Rolli miten onnaa, ettei laiskan tarvitse itse ährätä (turhaan ).
                          E30 325iX '86
                          Instagram

                          Comment

                          • janne75
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2005
                            • 80

                            #14
                            Simpukan varren pidentäminen vie myös ohjaustehostimelta voimaa pois.

                            Näin kerran semmoisen virityksen että oli raidetangonpäälle porattu uusi reikä lähemmäs pyörän napaa
                            Oli varmaan tosinopea ohjaus älkää vaan semmoista rakentako

                            Comment

                            • Wangel436
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 1029
                              • Ylöjärvi

                              #15
                              Originally posted by janne75
                              Simpukan varren pidentäminen vie myös ohjaustehostimelta voimaa pois.

                              Näin kerran semmoisen virityksen että oli raidetangonpäälle porattu uusi reikä lähemmäs pyörän napaa
                              Oli varmaan tosinopea ohjaus älkää vaan semmoista rakentako
                              Jokkiksessahan ne käyttää juuri tuota kiinnityspaikan muuttamista hyväkseen,toimii kyllä ihan hyvin ja edullinen toteuttaa,mutta sekin on laitonta tieliikenne käyttöön.
                              Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

                              E61 530D ///M-sport




                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎