Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 vm-84 mistä johtuu huurtuminen Lämmityslaite vika???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw&meze
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 65
    • askola

    E28 vm-84 mistä johtuu huurtuminen Lämmityslaite vika???

    Eli lämmityslaite huurruttaa auton! kaikki kolme vipua jotka liikkuvat vaakatasossa toimivat hyvin sekä myös lämpö että ilman virtauksen tehovivut toimivat mutta silti auto alkaa melkein välittömästi huurtua vaikka auto olisi lähtiessä liikkeelle aivan huurteeton. Alkaen tuulilasista auto huurtuu aina takalasiin saakka. Etulasiin kyllä jää kuskin paikalle oma pieni aukko sekä keskelle ja apukuskille jää myös oma pieni aukko. Että tällainen tapaus
    Alla kuvia Bimmeristäni.
    http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2at5...o-bmw-328.html
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14445
    • Oulu

    #2
    Taitaa haukata lunta konepellin ritilän kautta. Ainakin näin itsellä, jos on lumisateessa ollut... Ominaisuus ei vika.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • vpernu
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2003
      • 522
      • Kouvola

      #3
      sama homma tääläki..aina ku on puuterilunta konepellil ja lähtee liikkeelle ni hetken pääst on lasit ihan huurus..pitää vaa ootella et käy puhaltaa lämmint..

      Comment

      • tuningki
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1205
        • $ievi

        #4
        tai sit vuotaa lämmityslaitteen kenno.. itsellä ainaki juuri noi oireet oli ku kenno vuoti.. tosin kyllä e30
        Bmw 320d -10
        Volvo s40 2.4 -05
        ex:bmw 316 e46 1.9 -02
        ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
        ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d

        Comment

        • Saunasolmu
          Bimmer Rookie
          • Mar 2005
          • 100
          • Kajana City

          #5
          Tai sitten ei pääse ilma vaihtumaan sisällä.

          Comment

          • nullzwei
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 11056
            • ?

            #6
            Puuterilumi tulee konepellin ritilöistä suoraan sisälle. Kylmemmällä ilmalla lumena, pikkupakkasella vesihöyrynä. Koskas olette KUNNOLLA kuivanneet auton? Montako litraa vettä/lunta on jalkatilassa, irtomattojen alla/päällä, sekä itse lattiamatossa? Onko alusta ehjä? Pääseekö sieltä kautta lattiamatto kostumaan ja huurruttaa sisätilat? Vuotaako kattoluukku? Onko tuulilasin alaetureunan pellitys/tiivistys ehjä? E28 on kosteutta imevää ääni- ja lämpöeristettä niin salakavalan paljon, että oikein joskus mietityttää, onko auto tehty HÄSTENSin takapihalla...

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14445
              • Oulu

              #7
              Itsellä ainakin on kuiva, eikä ole pohjassa reikiä. Huurtuminen ilmenee ainoastaan pakkaslumella, jos on auto seisonut ulkona, eikä etes aina silloinkaan jos vihtii harjalla pyyhkästä ritilältä lumet pois.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • bmw&meze
                Bimmer Rookie
                • Nov 2005
                • 65
                • askola

                #8
                Jaa Jaa...

                Taitaapi olla semmonen homma että toi bemu320i90 on lähinnä oikeaa ongelman ydintä. Seuraa kysymys että onko kukaan avannut sitä lämppärin kennoa aikaisemmin ja jos on niin oisko mahdollisesti vinkkejä tuon homman tekemiseen? nimittäin mulla on tossa tallissa samanlainen 520i bemari jossa kennot on kondiksessa ja käytettävissäni(pidän tuota hopeaa bemaria varaosa autonani)
                Alla kuvia Bimmeristäni.
                http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2at5...o-bmw-328.html

                Comment

                • bmw&meze
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2005
                  • 65
                  • askola

                  #9
                  No niin..

                  Noihin muihin vastauksiin voin kyllä sanoa että Kiitoksia mielenkiinnosta ja vastauksistanne Mutta taitaa olla niin että täällä etelässä on vähän lunta juuri nyt et ritilät ovat avonaiset ja puhtaat ja alustasta sen verrran että tätä peliä on käytetty 2vuoden välein ruostesuojauksessa ja 2 omistajaa minua ennen Eka omistaja(kravaattisankari)piti autoa vuoden ja Toinen omistaja 19vuotta Klaukkalassa tunnollinen vanha herra ja minä kolmantena pyöränä nyt sitten. Kävin Alustan läpi ja löysin yhden reijän auton takaosasta tankin takana kulmassa. Itse asiassa auto on todella hiljainen ikäisekseen koska on huollettu ja pidetty hyvin ei ole revitty äänieristeitä poppivehkeitä asennettaessa/muita ylimääräisiä hommia tehdessä. Mitä nyt pikkasen kuskin oven yläkulmasta kuuluu pientä vihellystä 150km/h vauhdissa
                  Alla kuvia Bimmeristäni.
                  http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2at5...o-bmw-328.html

                  Comment

                  • nullzwei
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 11056
                    • ?

                    #10
                    Lässyn lässyn.
                    Itte ostin E8 520i vm 87 (rehti -86) pari kk sitten. Porista. Pakkasia oli MIINUS 22 ostohetkellä. Lasit sulat ja KIRKKAAT. Nyt, n. kuukauden ajojen aikana olen huomannut, että välillä on, aamulla, KAIKKI lasit SISÄPUOLELTA hieman huurussa, välillä vain takalasi. Lämppäri pelaa, autoon EI ole kannettu lunta jalkojen mukana. Pohjassa ei "pitäisi" olla reikiä. Kattoluukun vedenpoistoreiät toimivat. AINOA, mistä huurua tulee KUNNOLLA, on --- lumi ulkopuolelta.

                    MISSÄ säilytät autoasi ajojen välillä? Onko ajosi pätkää, vai pitkää? Istuuko autossasi yksi henkilö tahi 4-5? Onko sulla sisätilan lämppäri? MILLOIN olet viimeksi pessyt ikkunat KUNNOLLA sisäpuolelta? 19 vuoden kuonakerros ikkunan sisäpuolella voi olla jotain katastrofaalista...

                    Kylmä tosiasia (tai oikeastaan KUUMA) on se, että AINOAT toimivat lämmityslaitteet harrasteikäisistä penareista löytyvät E21- ja E28-malleista.
                    Last edited by nullzwei; 01-03-2006, 01:27.

                    Comment

                    • ViperHawk
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2005
                      • 312
                      • Joensuu

                      #11
                      Mie oon ratkassu E30:ssä vastaavan ongelman jättämällä yhden ikkunan vähän raolleen.
                      E30 -90 320i

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        #12
                        Originally posted by nullzwei
                        AINOAT toimivat lämmityslaitteet harrasteikäisistä penareista löytyvät E21- ja E28-malleista.
                        Kaksykkösen tiesit oiken, mutta tuo kakskasi eioo lämmityslaitetta nähnytkään. Takapakkia ottivat pahasti tehtaalla E12:n jälkeen.
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • jazma
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 1115
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by nullzwei
                          Puuterilumi tulee konepellin ritilöistä suoraan sisälle. Kylmemmällä ilmalla lumena, pikkupakkasella vesihöyrynä. Koskas olette KUNNOLLA kuivanneet auton? Montako litraa vettä/lunta on jalkatilassa, irtomattojen alla/päällä, sekä itse lattiamatossa? Onko alusta ehjä? Pääseekö sieltä kautta lattiamatto kostumaan ja huurruttaa sisätilat? Vuotaako kattoluukku? Onko tuulilasin alaetureunan pellitys/tiivistys ehjä? E28 on kosteutta imevää ääni- ja lämpöeristettä niin salakavalan paljon, että oikein joskus mietityttää, onko auto tehty HÄSTENSin takapihalla...
                          Niin onko tuo puuterin sisälletulo ihan "ominaisuus" että siis sille ei voi tehdä mitään? Ei mun muistissa ole että aiemmin olisi tullut sisälle lunta mutta tuossa joulun jälkeen alkoi hönkiä puuteria sisälle. Aluksi luulin että ne suodattimet molemmilla puolilla olisi huonosti mutta ei johdu siitäkään. Btw, ainakin mulla jäi melko suuria aukkoja kun ne suodattimet oletettavasti asennettiin oikealle paikalle. Käytännön testi osoitti että niillä on suuri vaikutus siihen kuinka paljon sitä lunta tulee sisälle.

                          Mullakin meinaa huurtua silloin tällöin sisältä. Jos on noin 0-10 astetta pakkasta niin kaikki lasit on ihan kirkkaat. Sitten kun on 15-25 niin on aika reilusti ikkunat jäässä. No samoin se näyttää olevat kaikissa saman ikäluokan autoissa mitä oon seuraillu.
                          Kattoluukkua tai reikiä ei ole. Lämppärinkenno on tiivistetty kondikseen eikä mikään viittais että se vuotaa. Tulipellin luukku on kiinni kaikista kiinnikkeistään niinkuin se on tarkoitettu. Sisältä ei ole tukittu mitään mikä saattaisi haitata ilmankiertoa.
                          Enimmäkseen tulee lyhyttä ajoa ja sisätilan lämppäriä ei ole. Eipä se paljoa ehdi kuivata. Just kun saa ikkunat kirkkaiksi niin ajo loppuu.

                          Suurinpa ongelmana näen tuon ritilöistä tulevan lumen.
                          Ongelmaa yritin ratkaista tiivistämällä superloonilla ne suodattimet kunnolla kiinni ja sehän auttoi aika paljon. Mutta vielä tulee ihan vähän sisälle satunnaisesti. Saattaa tietenki olla että suodattimet on nähneet parhaat päivänsä.
                          Saako uusia suodattimia varaosina merkkiliikkeestä?
                          Last edited by jazma; 01-03-2006, 11:04.
                          e30 318i

                          Comment

                          • bmw&meze
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2005
                            • 65
                            • askola

                            #14
                            No niin..

                            Auto seisoo pihalla ajojen välissä. Työmatka on yhteen suuntaan 40kilometriä. Istun yksin autossa. Ei ole sisätilan lämppäriä viellä kun tuo lohkolämmitin on kiinni viellä mun varaosa autossa. ikkunat ja auton pesen ens viikonloppuna Tallin sisätiloissa.
                            Avasin tänään varaosabemmusta keskiosan kojetaulusta sekä hanskiksen puolen, ei tarvinnut koskea ollenkaan mittaristoon että pääsi siihen isoon mustaan laatikkoon käsiksi. En vielä avannut sitä laatikkoa koska en tiennyt tarkalleen missä se ihmeen kenno juttu on kanavista kyllä näin sisälle ja siellä ylhäällä oli ne kaksi valkoista pyörivää ratasta jotka tuottavat ilmeisesti ilmavirtauksen tuonne kanaviin???. Purin myös pulet tuosta bemmusta jolla ajelen mutta jätin sen verran et sillä pystyy ajamaan.

                            Siis missäköhän se kenno on joka saattaa vuotaa ja minkäköhän näköinen se on ja minkä sisällä/paikka????
                            Alla kuvia Bimmeristäni.
                            http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2at5...o-bmw-328.html

                            Comment

                            • bmw&meze
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2005
                              • 65
                              • askola

                              #15
                              No niin..

                              Tänään sit pyyhin ikkunoita tolla crceen ikkunanpuhdistus sprayllä ja puhdasta tuli. kyllä se hieman auttoi mutta ei poistanut sitä tosiasiaa että auto huurtuu edelleen aikas rankasti.

                              Kokeilin muuten silleen että laitoin tuulettimen 3selle ja laitoin sen täyden virtauksen tulemaan suoraan tuulilasille mutta sieltä hädin tuskin pikkasen hönkii (vähän sormissa tuntuu tuskin tulitikkukaan sammuisi siinä viimassa?) mutta kyllä tuuletin pyörii täysillä ja kova ääni siitä syntyy kun 3sella pitää. Täytyy sen tuulettimen toimia kun kakkoselle laittaa niin kuuluu selkeää semmoista propellien lärpätystä sieltä tuulilasin alta

                              Taitaa jäädä miitti väliin kun en saa pelittämään
                              Alla kuvia Bimmeristäni.
                              http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2at5...o-bmw-328.html

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎