Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lämppärin moottorista (e28)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MTV
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 337
    • JKL

    Lämppärin moottorista (e28)

    Tietääkö joku käykö KL-varaosan 59 millin lämmityslaitteen puhaltimen irtomoottori (32€) suoraan e28:iin ?
    Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
    E34 540iA -93
  • MTV
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 337
    • JKL

    #2
    On kuulemma moottoreita kahta eri kokoa, eikä ilmeisesti riipu vuosimallista vaan mistä..tähtien asennosta.?
    Tietääkö kukaan vai pitääkö repiä auki..vuosimalli on 85
    Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
    E34 540iA -93

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      #3
      Jos ne toisin väittää niin ovat väärässä.

      Originally posted by MTV
      On kuulemma moottoreita kahta eri kokoa, eikä ilmeisesti riipu vuosimallista vaan mistä..tähtien asennosta.?
      Tietääkö kukaan vai pitääkö repiä auki..vuosimalli on 85
      E28:ssa on tasan yhdenkokoisia puhaltimen moottoreita. Merkkejä on tarjolla useampia, joista Behr on se alkuperäisvalmistaja.

      Eli moottori käy suoraan, mutta tuohon hintaan et saa puhaltimen siipiä mukana, vaan ne täytyy vaihtaa vanhasta moottorista (asenna oikein päin).
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • MTV
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 337
        • JKL

        #4
        Ok, moottori siis käy, mutta katoaakohan sen vaihdolla rempan syy eli se infernaalinen rohina vai metelöikö siellä yleensä muutkin palikat kuin moottori?
        Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
        E34 540iA -93

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14445
          • Oulu

          #5
          Kyllä se moottori siellä suurinta ääntä pitää, varsinkin jos on rikki. Omassa oli mennyt aivan väljäksi, ja piti luonnollisesti kauheeta vikinää/rahinaa. 'Uuden' vaihdoin tilalle, ja tuli lähes äänetön. Nopeimmalla toki pitää huminaa, kun puhaltaa kunnolla.

          Moottorin vaihto on erittäin helppoa.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • kaol
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 5007
            • Ilmajoki

            #6
            Originally posted by MTV
            infernaalinen rohina vai metelöikö siellä yleensä muutkin palikat kuin moottori?
            E28:ssa pääsee ne tuulettimen siivet hinkkaamaan melko helposti niihin koteloihin, jos on moottori kiinnitetty vinoon/sivuun.

            Rohinan aiheuttaja selviää sillä, kun otat sen levyn siitä tuulettimen edestä pois ja pöyrität käsin sitä moottoria.
            Kokeilemalla se selviää...

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎