Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 520ia:seen M30B35..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • micke74
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 96
    • Raahe

    #31
    Originally posted by muuris
    Tarkoittanet apurungon puslia? Jos ovat alkuperäiset yli 15v vanhat niin ovat varmaan vaihtokunnossa. Kuluneisuuden huomaa esim moottorijarrutuksessa; autossa tuntuu olevan autopilotti Myös ylimääriset kolinat takaa viittaavat tuohon.

    Kuten csimann jo vastasi (ja selviää myös omista aiemmista postauksista jos jaksaa lukea).

    Ihan vinkkinä, jos tarkoitat E28 528i moottoria niin sitäkin varten joudut vaihtamaan about samat hilppeet kuin 3.4:een sirryttäessä. E28:ssa vain 520i on M20, kaikki isommat M30.
    Joo onhan 525e kans m20 ja 528i:ssä on samat jouset kuin 520i:ssä niin ei tarvis niitä vaihtaa ainakaan..
    324td -88

    Comment

    • muuris
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 3501
      • Jyväskylä

      #32
      Originally posted by micke74
      Joo onhan 525e kans m20 ja 528i:ssä on samat jouset kuin 520i:ssä niin ei tarvis niitä vaihtaa ainakaan..
      Aivan, en sitten koskaan muista mokomaa eta -mallia. Yhdet jouset nyt ei paljoa ratkaise tuossa, sen verran paljon on joka tapauksessa vaihdettavaa.

      Taitaa olla henk koht ennätys miten paljon offtopikkia/threadi
      E30 325iX '86
      Instagram

      Comment

      • micke74
        Bimmer Rookie
        • Jan 2006
        • 96
        • Raahe

        #33
        Joo ei tää oikeen alkuperäisessä aiheessa ole kovin hyvin pysynyt, mutta mitäpäs se haittaa? oppiihan sitä uusia juttuja nuista sivujuttuistakin...
        324td -88

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #34
          Originally posted by muuris
          Tarkoittanet apurungon puslia? Jos ovat alkuperäiset yli 15v vanhat niin ovat varmaan vaihtokunnossa. Kuluneisuuden huomaa esim moottorijarrutuksessa; autossa tuntuu olevan autopilotti Myös ylimääriset kolinat takaa viittaavat tuohon.
          Ei ne, vaan ne oudot pikku nivelet, joita ei ole pikku lohkossa...

          Comment

          • csimann
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 433
            • (not available)

            #35
            Originally posted by Bmw Master
            Ei ne, vaan ne oudot pikku nivelet, joita ei ole pikku lohkossa...
            Apurungon puslat ne on edelleen...

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #36
              Originally posted by csimann
              Apurungon puslat ne on edelleen...
              Jaa, mä oon aina luullut että apurungon puslat on ne isot pyöreät jotka on aina loppu joka bemarista....

              Eli numero 12 http://www.realoem.com/bmw/showparts...01&hg=33&fg=30
              Last edited by Bmw Master; 06-04-2006, 06:44.

              Comment

              • micke74
                Bimmer Rookie
                • Jan 2006
                • 96
                • Raahe

                #37
                Originally posted by Bmw Master
                Ei ne, vaan ne oudot pikku nivelet, joita ei ole pikku lohkossa...
                Tarkoitat varmaan taka kallistuksenvakaajan koiranluut,
                sellaset ohuet tangonpätkät missä nivelet päissä....?
                324td -88

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #38
                  Tai sitten ns. Pitman Arm -osia. Nuo ovat siis takatukivarren niveltuet, estävät pitkittäisuuntaisen liikkeen. Sopis ainakin selitykseen, mutta en tiedä ovatko nuo kaikissa e28:ssa.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #39
                    Originally posted by Bmw Master
                    Mitkä ne nivelet siinä takapalkissa on? Miten päin se niveltää? Kuluuko ne? Ihmettelin vaan tuossa omassa kun alla makailin, että mitäs ne tekee.
                    Tarkoitat varmaan niitä tukivarsien niveltankoja? Ne on myös kulutusosia ja niiden väljistyminen aiheuttaa samanlaisia oireita kun apurungonpuslien väsyminen, ilman kolahduksia tosin.

                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #40
                      Originally posted by Leka
                      Tarkoitat varmaan niitä tukivarsien niveltankoja?
                      KYLLÄ! Leka tietää kun muut kujailee!

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #41
                        Originally posted by Cell
                        Tai sitten ns. Pitman Arm -osia. Nuo ovat siis takatukivarren niveltuet, estävät pitkittäisuuntaisen liikkeen. Sopis ainakin selitykseen, mutta en tiedä ovatko nuo kaikissa e28:ssa.
                        Ei ole kaikissa.

                        Comment

                        • jones69
                          BTCF Member
                          • Dec 2005
                          • 510
                          • Myrskylä

                          #42
                          Originally posted by micke74
                          Jos jollaki on täyd. tekniikka myydä tai koko auto misä tekniikka paikalla niin tarjotkaa, e28 520i - 528i, korilla ei mitään väliä vaan että se on hinattava ja sisältää bensapumpun, kardaani, 5v laatikko, moottori riskulaitteineen (boksit ja kaikki muu), syyläri y.m mitä tarvii, mieluiten pohjois-pohjanmaan alueelta, muualtakin käy jos hinta kohdallaan...
                          multa löytyis m30b34 tekniikka(täyd) ja laatikko iso getrag... ja löytyy ahdintakin....
                          E91 320d ///M-Sport "Voll"

                          E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

                          Comment

                          • micke74
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2006
                            • 96
                            • Raahe

                            #43
                            Originally posted by jones69
                            multa löytyis m30b34 tekniikka(täyd) ja laatikko iso getrag... ja löytyy ahdintakin....
                            oon jo löytänyt, 17000km ajettu m20b20 ja
                            garretin t03...
                            324td -88

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎