Announcement

Collapse
No announcement yet.

jäähdytin neste vika e28

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wilperi
    Bimmer Rookie
    • Jul 2005
    • 154
    • HELSINKI

    jäähdytin neste vika e28

    auto on 525e l-jetronicci "527i" oisin kysyny et onks toi m20 kone kahel vesipumpul???
    ku työkaveri sano et siel on mekaaninen ja sit on sähkönen pumppu???
    ku siihen tuli sillee aik ihmeellinen vika... se niinku päästi jäähdytin nesteet pellolle paisunta säiliön kautta mut ei keittäny... ja sit tänää ku ajelin ni lämmöt ei noussu yli sinisen tai karvan verran yli.. joten oisko hajuu et mikä vikan??? kansi ei ainakaa oo halki ja pahvi oo menny... ja lämmintä ilmaa tulee sisätilaan..että mikä on vikana??? vai johtuuko vika siitä et ku tyhjäkäynti on alle 500 rpm ja ku se tekee sen vaan paikallaan siis heittää nesteet pellolle ????
    Last edited by wilperi; 02-05-2006, 19:06.
    -03 skoda octavia RS



    EX:
    -97 E39 540ia
    -97 E39 523
    -08 BASHAN 300CC ROADSTER
    -84 E28 "527"
    - nissan bluebird 2.0slx (virhe ostos)
    -84 E30 318
    -84 E28 520
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    M20 on yksi mekaaninen pumppu itsessään, mutta e28:ssa voi toki olla kiertovesipumppu joka on sitten sähköllä. Riippuu auton varusteista.

    Jotenkin se kyllä "keittää" koska nostaa paineita selvästi järjestelmässä. Jos ei kerran nosta lämpöjä pois siniseltä, niin epäilisin mittari- ja/tai anturivikaa.

    Kupliiko paisarissa? Onko öljyissä majoneesia?

    t.Ville

    Comment

    • wilperi
      Bimmer Rookie
      • Jul 2005
      • 154
      • HELSINKI

      #3
      Originally posted by Kyytsis
      M20 on yksi mekaaninen pumppu itsessään, mutta e28:ssa voi toki olla kiertovesipumppu joka on sitten sähköllä. Riippuu auton varusteista.

      Jotenkin se kyllä "keittää" koska nostaa paineita selvästi järjestelmässä. Jos ei kerran nosta lämpöjä pois siniseltä, niin epäilisin mittari- ja/tai anturivikaa.

      Kupliiko paisarissa? Onko öljyissä majoneesia?

      t.Ville
      ei oo öljyssä majoneesia
      ja ei kupli... keittää mulla auto ei oo koskaan päässy... se vaan paikallaan voi nakkaa ne nesteet paisarist pois tyhjäkäynnil...jotku väittää kyl sitä et ku tyhjäkäynti on noin alhane ni nesteet ei kunnol jaksa kiertää...
      -03 skoda octavia RS



      EX:
      -97 E39 540ia
      -97 E39 523
      -08 BASHAN 300CC ROADSTER
      -84 E28 "527"
      - nissan bluebird 2.0slx (virhe ostos)
      -84 E30 318
      -84 E28 520

      Comment

      • wilperi
        Bimmer Rookie
        • Jul 2005
        • 154
        • HELSINKI

        #4
        kävin just ajelemas ja nyt nous lämmöt pikkasen yli sinisen ja lämmintä ilmaa antaa niin penteleesti... vika on aik mysteeri mulle...
        -03 skoda octavia RS



        EX:
        -97 E39 540ia
        -97 E39 523
        -08 BASHAN 300CC ROADSTER
        -84 E28 "527"
        - nissan bluebird 2.0slx (virhe ostos)
        -84 E30 318
        -84 E28 520

        Comment

        • Lakeson
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 649
          • Jyväskylä

          #5
          Kaverilla vastaava vika korjaantu vaihtamalla visko ehjään, luppui puklauttelu.
          Ei mopolla mahottomia..

          Comment

          • wilperi
            Bimmer Rookie
            • Jul 2005
            • 154
            • HELSINKI

            #6
            Originally posted by Lakeson
            Kaverilla vastaava vika korjaantu vaihtamalla visko ehjään, luppui puklauttelu.
            jaahas... ja viskoo ei varmaa saa muualt ku laakkoselt???
            ja kun en välttämättä ihan tiiä et toimiiks tos se visko...sillon ku vesi pumppu vaihettii ja annettii viskolle lämpöö ku ei tajuttu et siin on vasen kätiset kierteet ni ku sain kaikki asennettuu ni visko pyöri niin perkeleesti...
            -03 skoda octavia RS



            EX:
            -97 E39 540ia
            -97 E39 523
            -08 BASHAN 300CC ROADSTER
            -84 E28 "527"
            - nissan bluebird 2.0slx (virhe ostos)
            -84 E30 318
            -84 E28 520

            Comment

            • Luntti
              2Wheel Driver
              • Jul 2003
              • 5021
              • Yka

              #7
              Ilmaus, ilmaus ja ilmaus. Viskon tarkistus. Lämpöanturin vaihto. Lämpömittarin toimivuuden tarkistus.
              Ois mun veikkaukset.
              Ja tuo ilmaus kannattaa kyllä tehdä todella huolella. Siihen saa hyvinkin menemään 1.5 h.

              Comment

              • wilperi
                Bimmer Rookie
                • Jul 2005
                • 154
                • HELSINKI

                #8
                Originally posted by luntti
                Ilmaus, ilmaus ja ilmaus. Viskon tarkistus. Lämpöanturin vaihto. Lämpömittarin toimivuuden tarkistus.
                Ois mun veikkaukset.
                Ja tuo ilmaus kannattaa kyllä tehdä todella huolella. Siihen saa hyvinkin menemään 1.5 h.
                joo ilmattii tos paripäivää sit... mitenkäs tuo visko tarkistetaan???
                -03 skoda octavia RS



                EX:
                -97 E39 540ia
                -97 E39 523
                -08 BASHAN 300CC ROADSTER
                -84 E28 "527"
                - nissan bluebird 2.0slx (virhe ostos)
                -84 E30 318
                -84 E28 520

                Comment

                • wilperi
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2005
                  • 154
                  • HELSINKI

                  #9
                  niin voiskos toi tyhjäkäyntiki vaikuttaa asiaan jotenki???
                  -03 skoda octavia RS



                  EX:
                  -97 E39 540ia
                  -97 E39 523
                  -08 BASHAN 300CC ROADSTER
                  -84 E28 "527"
                  - nissan bluebird 2.0slx (virhe ostos)
                  -84 E30 318
                  -84 E28 520

                  Comment

                  • Luntti
                    2Wheel Driver
                    • Jul 2003
                    • 5021
                    • Yka

                    #10
                    Itse asiassa en itsekkään tarkkaan tiedä miten visko tarkistetaan.
                    Mutta jotenkin ainakin niin, että rupellista kärsii ottaa kylmänä käsin kiinni ja pysättää se. Mutta kuumana sitä ei pitäis saada pysäyttettyä.
                    Tyhjäkäynti tietenkin saattaa vaikuttaa jonnin verran lämpöön. Joko sytty hirveen myöhäsellä tai sitten jostain syystä menee bensaa pyttyyn liikaa.

                    Comment

                    • wilperi
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2005
                      • 154
                      • HELSINKI

                      #11
                      Originally posted by luntti
                      Itse asiassa en itsekkään tarkkaan tiedä miten visko tarkistetaan.
                      Mutta jotenkin ainakin niin, että rupellista kärsii ottaa kylmänä käsin kiinni ja pysättää se. Mutta kuumana sitä ei pitäis saada pysäyttettyä.
                      Tyhjäkäynti tietenkin saattaa vaikuttaa jonnin verran lämpöön. Joko sytty hirveen myöhäsellä tai sitten jostain syystä menee bensaa pyttyyn liikaa.
                      jaa meinaatko ihan et auto käynnis pitäs toi tarkistaa ??? hullua...
                      siit tyhjäkäynnist sen verran et ku väitettii et ei kuulemma pääse kunnol kiertää nesteet ku tyhjä käynti on niin alhane.. ... en sit tiiä.. ku tyhjäkäynti täl hetkel pikkase alle 500rpm... täytyy kait se sit säätää... kannattaako viskoo ostaa käytettynä???
                      -03 skoda octavia RS



                      EX:
                      -97 E39 540ia
                      -97 E39 523
                      -08 BASHAN 300CC ROADSTER
                      -84 E28 "527"
                      - nissan bluebird 2.0slx (virhe ostos)
                      -84 E30 318
                      -84 E28 520

                      Comment

                      • TheLoial
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 1109
                        • Helsinki

                        #12
                        Säädä ensin se tyhjäkäynti kohdalleen, voit tietysti kokeilla ihan ajaessa pitääkö nesteen sisällä.

                        Jos termostaatti on jumittunut auki-asentoon, moottori ei lämpene. Jos se taas on jääny kiinni, se työntää nesteet jostain ulos. Sehän on voinut jumittua kiinni, jonka jälkeen on työntänyt nesteet ulos. Sitten kovalla paineella termari on sitten jumittunut auki minkä takia ei nosta enää lämpöjä. Tää on arvaus mut näinkin voi käydä.

                        Viskon on taas pitänyt jumittua "kiinni" eli se huutaa koko ajan täysillä minkä takia jäähdyttää liikaa konetta. Tänhän näkee kun katsoo pellin alle. Kokeile kädellä pyöräyttää koneen ollessa sammuksissa, pitäs pyörähtää ilman suurta voimaa. Silloin on kunnossa.

                        Koneen keulassa on moottorin vesipumppu joka kierrättää nestettä lohkossa ja jäähdyttimessä. Tämä on mekaaninen jota jakopäänhihna pyörittää. Kiertovesipumppu on sitten se mikä siirtää nestettä lämmityslaitteen kennolle, esim. miula ei oo sitä omassa m20:ssä.

                        Epäilen termostaattia, koska ei viskossa teho riitä varsinkaan tyhjäkäynnillä niin paljon että se pitäisi koneen lämmöt tosi alhaalla.

                        Jos jäähdyttäjän korkki jumittaa, paine nousee ja vedet vuotaa jostain ulos. Tää ei kyllä vaikuta alilämpöisyyteen.

                        Comment

                        • wilperi
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2005
                          • 154
                          • HELSINKI

                          #13
                          Originally posted by TheLoial
                          Säädä ensin se tyhjäkäynti kohdalleen, voit tietysti kokeilla ihan ajaessa pitääkö nesteen sisällä.

                          Jos termostaatti on jumittunut auki-asentoon, moottori ei lämpene. Jos se taas on jääny kiinni, se työntää nesteet jostain ulos. Sehän on voinut jumittua kiinni, jonka jälkeen on työntänyt nesteet ulos. Sitten kovalla paineella termari on sitten jumittunut auki minkä takia ei nosta enää lämpöjä. Tää on arvaus mut näinkin voi käydä.

                          Viskon on taas pitänyt jumittua "kiinni" eli se huutaa koko ajan täysillä minkä takia jäähdyttää liikaa konetta. Tänhän näkee kun katsoo pellin alle. Kokeile kädellä pyöräyttää koneen ollessa sammuksissa, pitäs pyörähtää ilman suurta voimaa. Silloin on kunnossa.

                          Koneen keulassa on moottorin vesipumppu joka kierrättää nestettä lohkossa ja jäähdyttimessä. Tämä on mekaaninen jota jakopäänhihna pyörittää. Kiertovesipumppu on sitten se mikä siirtää nestettä lämmityslaitteen kennolle, esim. miula ei oo sitä omassa m20:ssä.

                          Epäilen termostaattia, koska ei viskossa teho riitä varsinkaan tyhjäkäynnillä niin paljon että se pitäisi koneen lämmöt tosi alhaalla.

                          Jos jäähdyttäjän korkki jumittaa, paine nousee ja vedet vuotaa jostain ulos. Tää ei kyllä vaikuta alilämpöisyyteen.
                          joo tänääkin ajelin ni lämpötila mittari oli siin vähäyli sinisen... mut kuiteski se pukkaa kuumaa ilmaa sisää kun saadän sen vivuston kuumanpuolelle...viskos ei tarvii käyttää voimaa ku pyöritän sitä eli pyörii herkästi eli mistäs suosittelette mun alottavan tuon korjuun???
                          -03 skoda octavia RS



                          EX:
                          -97 E39 540ia
                          -97 E39 523
                          -08 BASHAN 300CC ROADSTER
                          -84 E28 "527"
                          - nissan bluebird 2.0slx (virhe ostos)
                          -84 E30 318
                          -84 E28 520

                          Comment

                          • wilperi
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2005
                            • 154
                            • HELSINKI

                            #14
                            perkele

                            perkele... se teki taas siille et se oli vuotanu nestet pois siit ylivuoto vesiletkust.. ja sit ku sammutin auton ni ihan ku se oli päästäny paineet pois ku vesi letkut oli semmoset pehmeet??? mikä vikana??? ja oli n just ajanu sil ja letkut oli kuumat... kansi se ei oo
                            -03 skoda octavia RS



                            EX:
                            -97 E39 540ia
                            -97 E39 523
                            -08 BASHAN 300CC ROADSTER
                            -84 E28 "527"
                            - nissan bluebird 2.0slx (virhe ostos)
                            -84 E30 318
                            -84 E28 520

                            Comment

                            • mukko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2003
                              • 5965
                              • Uleåborg

                              #15
                              Originally posted by TheLoial
                              Viskon on taas pitänyt jumittua "kiinni" eli se huutaa koko ajan täysillä minkä takia jäähdyttää liikaa konetta. Tänhän näkee kun katsoo pellin alle. Kokeile kädellä pyöräyttää koneen ollessa sammuksissa, pitäs pyörähtää ilman suurta voimaa. Silloin on kunnossa.
                              Tai koneen käynnissä (lämpöisenä) ottaa kiinni, mikäli nakkien päät viuhahtaa suuntaan X tiedät viskon toimivan ok (tai olevan jumissa mikäli kylmällä koneella tekee saman toiselle kädelle).
                              -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                              Save the World, Fuck The Fuel Economy
                              Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎