Announcement

Collapse
No announcement yet.

520i e28 ei lähde käyntiin(vieläkin selvittämättä pikaista apua kaivataan!)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • insp
    BTCF Member
    • Sep 2002
    • 827
    • Iittala

    #16
    FAQ:ista löyty tämmönen linkki, auttaako? Jos ei niin löytys vielä e30 sähködiagrammia..
    ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

    Comment

    • jones69
      BTCF Member
      • Dec 2005
      • 510
      • Myrskylä

      #17
      no niin... enpä ole vieläkään saanut sitä toimimaan kun ei ole kaaviota... pitäis vissii saada joskus käyntiinkin se... :P täällä foorumilla on varmasti moni joka voi auttaa, jos joku jaksaisi ihmetellä mihin napoihin sinne boxille tulee jännite silloin kun: on virrat poissa, virrat päällä ja käynnissä... elikkäs se on helppo mitata, hansikaslokero auki ---> boxin liitin auki(purkaa liittimen niin että pääsee valokynällä tai yleismittarilla mittaamaan liittimen takaa kun liitin on kiinni boxissa)--->koittaa ensin virrattomana tuleeko johonkin johtoon jännite, jos tulee niin mihin nastaan?--->sitten virrat päälle, kokeilee mihin johtoon tulee jännite(liitin kammassa lukee liitosten numerot)---> sitten vielää testaa tuleeko joihinkin muihinkin johtoihin jännite kun auto on käynnissä. JOS JOKU VIITSISI TÄMÄN PIENEN PALVELUKSEN TEHDÄ NIIN OLISIN ERITTÄIN KIITOLLINEN!

      Kiitokset jo etukäteen!
      E91 320d ///M-Sport "Voll"

      E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

      Comment

      • jones69
        BTCF Member
        • Dec 2005
        • 510
        • Myrskylä

        #18
        kiirus rupeaisi olemaan kun lähtee talli alta parin viikon päästä...
        E91 320d ///M-Sport "Voll"

        E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

        Comment

        • TheLoial
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 1109
          • Helsinki

          #19
          Voisin katsoa viikonloppuna omastani -84 520i miten nuo johdot menee. Katsoppas vaikka sillä välin nämä:

          Tuleeko jännite control unitin napoihin 35 ja 18. Ne näyttäs olevan power inputteja. RD/BU johdot.

          Onhan akun plus-navassa kiinni punainen johto startille menevän lisäksi?

          Onko imusarjan alla olevat useat samaan liittimeen tulevat ruskeat johdot maadoitettu imusarjan pulttiin?

          Tuleeko suuttimille jatkuva jännite sytytysvirran ollessa päällä, toiseen napaan?

          Comment

          • jones69
            BTCF Member
            • Dec 2005
            • 510
            • Myrskylä

            #20
            Originally posted by TheLoial
            Voisin katsoa viikonloppuna omastani -84 520i miten nuo johdot menee. Katsoppas vaikka sillä välin nämä:

            Tuleeko jännite control unitin napoihin 35 ja 18. Ne näyttäs olevan power inputteja. RD/BU johdot.

            Onhan akun plus-navassa kiinni punainen johto startille menevän lisäksi?

            Onko imusarjan alla olevat useat samaan liittimeen tulevat ruskeat johdot maadoitettu imusarjan pulttiin?

            Tuleeko suuttimille jatkuva jännite sytytysvirran ollessa päällä, toiseen napaan?
            plus navassa on kiinni bensapumpun/pääreleelle menevä plus johdin,imusarjan alla olevat maat on kiinni, suuttimille tulee 15 jälkeinen virta eli silloin kun virrat on päällä. vaan ecun jännitteet puuttuu, kun tietäisin että mihin napoihin tulee niin voisin laittaa virtalukon jälkeen releen joka ohjaa ecua... kiitoksia jo ennalta avustasi!
            E91 320d ///M-Sport "Voll"

            E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

            Comment

            • TheLoial
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 1109
              • Helsinki

              #21
              Tässä boksin navat E28 l-jetronicin sähkökaaviosta:

              - Boksin maat on 13 ja 25, ruskeat.
              - 12 ja 24 menee suuttimille, kumpikin omalle '"puoliskolleen". Näitä boksi maadoittaa. Ruskea valkoinen ja ruskea keltainen.
              - 2 ja 3 navat ovat kaasuläpän asentotunnistimelle. Läpältä lähtee myös kolmas johto, puna-valkoinen joka yhdistyy pinniin 9 (samaan kohtaan kuin suuttimien haarat) Ruskea sininen ja ruskea musta.
              - 9 menee suuttimille, 12v ja haaraantuu yhdestä pisteestä jokaiselle. Puna-valkoinen.
              - myös ilmamäärämittarille menee 9-pinnistä, puna-valkoinen.
              - 5, 7, 8 ilmämäärämittarille. Ruskea, vihreä/harmaa keltainen ja vihreä/harmaa violetti.
              - 10 moottorin lämpötunnistimelle, ruskea punainen, josta se jatkuu ruskeana maihin.
              - 1 tulee polttoainepumpun releeltä navasta TD, musta sininen. Haarautuu myös 3 napaiselle liittimelle siihen boksin juureen sekä sytytysohjainboksille keltaisena johtona (syt. boksin napaan 4) Kaaviossa on siemensin boksi.
              - 16 menee 3-napaiselle liittimelle ruiskun boksin viereen. Ruskea vihreä.
              - 4 menee polttoainepumpun releelle napaan 50, musta keltainen. Haarautuu moottorin liittimelle napaan 8, diagnostiikka liittimelle napaan 11 sekä startille napaan 50.


              Noiden perusteella pitäs jo selvitä, tarkista ensin kuitenkin navat 4 ja 1 sekä releeltä että boksin rimasta ja diagnoosipistokkeesta.

              Comment

              • jones69
                BTCF Member
                • Dec 2005
                • 510
                • Myrskylä

                #22
                Originally posted by TheLoial
                Tässä boksin navat E28 l-jetronicin sähkökaaviosta:

                - Boksin maat on 13 ja 25, ruskeat.
                - 12 ja 24 menee suuttimille, kumpikin omalle '"puoliskolleen". Näitä boksi maadoittaa. Ruskea valkoinen ja ruskea keltainen.
                - 2 ja 3 navat ovat kaasuläpän asentotunnistimelle. Läpältä lähtee myös kolmas johto, puna-valkoinen joka yhdistyy pinniin 9 (samaan kohtaan kuin suuttimien haarat) Ruskea sininen ja ruskea musta.
                - 9 menee suuttimille, 12v ja haaraantuu yhdestä pisteestä jokaiselle. Puna-valkoinen.
                - myös ilmamäärämittarille menee 9-pinnistä, puna-valkoinen.
                - 5, 7, 8 ilmämäärämittarille. Ruskea, vihreä/harmaa keltainen ja vihreä/harmaa violetti.
                - 10 moottorin lämpötunnistimelle, ruskea punainen, josta se jatkuu ruskeana maihin.
                - 1 tulee polttoainepumpun releeltä navasta TD, musta sininen. Haarautuu myös 3 napaiselle liittimelle siihen boksin juureen sekä sytytysohjainboksille keltaisena johtona (syt. boksin napaan 4) Kaaviossa on siemensin boksi.
                - 16 menee 3-napaiselle liittimelle ruiskun boksin viereen. Ruskea vihreä.
                - 4 menee polttoainepumpun releelle napaan 50, musta keltainen. Haarautuu moottorin liittimelle napaan 8, diagnostiikka liittimelle napaan 11 sekä startille napaan 50.


                Noiden perusteella pitäs jo selvitä, tarkista ensin kuitenkin navat 4 ja 1 sekä releeltä että boksin rimasta ja diagnoosipistokkeesta.

                kiitoksia tästä paljon! nyt ei kun mittaamaan!
                E91 320d ///M-Sport "Voll"

                E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

                Comment

                • jones69
                  BTCF Member
                  • Dec 2005
                  • 510
                  • Myrskylä

                  #23
                  Originally posted by TheLoial
                  Tässä boksin navat E28 l-jetronicin sähkökaaviosta:

                  - Boksin maat on 13 ja 25, ruskeat.
                  - 12 ja 24 menee suuttimille, kumpikin omalle '"puoliskolleen". Näitä boksi maadoittaa. Ruskea valkoinen ja ruskea keltainen.
                  - 2 ja 3 navat ovat kaasuläpän asentotunnistimelle. Läpältä lähtee myös kolmas johto, puna-valkoinen joka yhdistyy pinniin 9 (samaan kohtaan kuin suuttimien haarat) Ruskea sininen ja ruskea musta.
                  - 9 menee suuttimille, 12v ja haaraantuu yhdestä pisteestä jokaiselle. Puna-valkoinen.
                  - myös ilmamäärämittarille menee 9-pinnistä, puna-valkoinen.
                  - 5, 7, 8 ilmämäärämittarille. Ruskea, vihreä/harmaa keltainen ja vihreä/harmaa violetti.
                  - 10 moottorin lämpötunnistimelle, ruskea punainen, josta se jatkuu ruskeana maihin.
                  - 1 tulee polttoainepumpun releeltä navasta TD, musta sininen. Haarautuu myös 3 napaiselle liittimelle siihen boksin juureen sekä sytytysohjainboksille keltaisena johtona (syt. boksin napaan 4) Kaaviossa on siemensin boksi.
                  - 16 menee 3-napaiselle liittimelle ruiskun boksin viereen. Ruskea vihreä.
                  - 4 menee polttoainepumpun releelle napaan 50, musta keltainen. Haarautuu moottorin liittimelle napaan 8, diagnostiikka liittimelle napaan 11 sekä startille napaan 50.


                  Noiden perusteella pitäs jo selvitä, tarkista ensin kuitenkin navat 4 ja 1 sekä releeltä että boksin rimasta ja diagnoosipistokkeesta.

                  noniin... kummaa, boxille tulee jännitteet starttaus hetkellä napoihin: 4,9,12,24 no eipä tuossa muuta kun se on kummallista että tulee jännite napoihin 12&24 joiden tarkoitus olisi maadoittaa suuttimet, tässähän nyt on se syy miksi se ei lähde käyntiin kun se ei avaa suuttimia kun molempiin suuttimen napoihin tulee jännitteet..mikähän mahtaa olla vikana?
                  E91 320d ///M-Sport "Voll"

                  E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎