FAQ:ista löyty tämmönen linkki, auttaako? Jos ei niin löytys vielä e30 sähködiagrammia..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
520i e28 ei lähde käyntiin(vieläkin selvittämättä pikaista apua kaivataan!)
Collapse
X
-
no niin... enpä ole vieläkään saanut sitä toimimaan kun ei ole kaaviota... pitäis vissii saada joskus käyntiinkin se... :P täällä foorumilla on varmasti moni joka voi auttaa, jos joku jaksaisi ihmetellä mihin napoihin sinne boxille tulee jännite silloin kun: on virrat poissa, virrat päällä ja käynnissä... elikkäs se on helppo mitata, hansikaslokero auki ---> boxin liitin auki(purkaa liittimen niin että pääsee valokynällä tai yleismittarilla mittaamaan liittimen takaa kun liitin on kiinni boxissa)--->koittaa ensin virrattomana tuleeko johonkin johtoon jännite, jos tulee niin mihin nastaan?--->sitten virrat päälle, kokeilee mihin johtoon tulee jännite(liitin kammassa lukee liitosten numerot)---> sitten vielää testaa tuleeko joihinkin muihinkin johtoihin jännite kun auto on käynnissä. JOS JOKU VIITSISI TÄMÄN PIENEN PALVELUKSEN TEHDÄ NIIN OLISIN ERITTÄIN KIITOLLINEN!
Kiitokset jo etukäteen!E91 320d ///M-Sport "Voll"
E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"
Comment
-
-
Voisin katsoa viikonloppuna omastani -84 520i miten nuo johdot menee. Katsoppas vaikka sillä välin nämä:
Tuleeko jännite control unitin napoihin 35 ja 18. Ne näyttäs olevan power inputteja. RD/BU johdot.
Onhan akun plus-navassa kiinni punainen johto startille menevän lisäksi?
Onko imusarjan alla olevat useat samaan liittimeen tulevat ruskeat johdot maadoitettu imusarjan pulttiin?
Tuleeko suuttimille jatkuva jännite sytytysvirran ollessa päällä, toiseen napaan?
Comment
-
-
Originally posted by TheLoialVoisin katsoa viikonloppuna omastani -84 520i miten nuo johdot menee. Katsoppas vaikka sillä välin nämä:
Tuleeko jännite control unitin napoihin 35 ja 18. Ne näyttäs olevan power inputteja. RD/BU johdot.
Onhan akun plus-navassa kiinni punainen johto startille menevän lisäksi?
Onko imusarjan alla olevat useat samaan liittimeen tulevat ruskeat johdot maadoitettu imusarjan pulttiin?
Tuleeko suuttimille jatkuva jännite sytytysvirran ollessa päällä, toiseen napaan?E91 320d ///M-Sport "Voll"
E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"
Comment
-
-
Tässä boksin navat E28 l-jetronicin sähkökaaviosta:
- Boksin maat on 13 ja 25, ruskeat.
- 12 ja 24 menee suuttimille, kumpikin omalle '"puoliskolleen". Näitä boksi maadoittaa. Ruskea valkoinen ja ruskea keltainen.
- 2 ja 3 navat ovat kaasuläpän asentotunnistimelle. Läpältä lähtee myös kolmas johto, puna-valkoinen joka yhdistyy pinniin 9 (samaan kohtaan kuin suuttimien haarat) Ruskea sininen ja ruskea musta.
- 9 menee suuttimille, 12v ja haaraantuu yhdestä pisteestä jokaiselle. Puna-valkoinen.
- myös ilmamäärämittarille menee 9-pinnistä, puna-valkoinen.
- 5, 7, 8 ilmämäärämittarille. Ruskea, vihreä/harmaa keltainen ja vihreä/harmaa violetti.
- 10 moottorin lämpötunnistimelle, ruskea punainen, josta se jatkuu ruskeana maihin.
- 1 tulee polttoainepumpun releeltä navasta TD, musta sininen. Haarautuu myös 3 napaiselle liittimelle siihen boksin juureen sekä sytytysohjainboksille keltaisena johtona (syt. boksin napaan 4) Kaaviossa on siemensin boksi.
- 16 menee 3-napaiselle liittimelle ruiskun boksin viereen. Ruskea vihreä.
- 4 menee polttoainepumpun releelle napaan 50, musta keltainen. Haarautuu moottorin liittimelle napaan 8, diagnostiikka liittimelle napaan 11 sekä startille napaan 50.
Noiden perusteella pitäs jo selvitä, tarkista ensin kuitenkin navat 4 ja 1 sekä releeltä että boksin rimasta ja diagnoosipistokkeesta.
Comment
-
-
Originally posted by TheLoialTässä boksin navat E28 l-jetronicin sähkökaaviosta:
- Boksin maat on 13 ja 25, ruskeat.
- 12 ja 24 menee suuttimille, kumpikin omalle '"puoliskolleen". Näitä boksi maadoittaa. Ruskea valkoinen ja ruskea keltainen.
- 2 ja 3 navat ovat kaasuläpän asentotunnistimelle. Läpältä lähtee myös kolmas johto, puna-valkoinen joka yhdistyy pinniin 9 (samaan kohtaan kuin suuttimien haarat) Ruskea sininen ja ruskea musta.
- 9 menee suuttimille, 12v ja haaraantuu yhdestä pisteestä jokaiselle. Puna-valkoinen.
- myös ilmamäärämittarille menee 9-pinnistä, puna-valkoinen.
- 5, 7, 8 ilmämäärämittarille. Ruskea, vihreä/harmaa keltainen ja vihreä/harmaa violetti.
- 10 moottorin lämpötunnistimelle, ruskea punainen, josta se jatkuu ruskeana maihin.
- 1 tulee polttoainepumpun releeltä navasta TD, musta sininen. Haarautuu myös 3 napaiselle liittimelle siihen boksin juureen sekä sytytysohjainboksille keltaisena johtona (syt. boksin napaan 4) Kaaviossa on siemensin boksi.
- 16 menee 3-napaiselle liittimelle ruiskun boksin viereen. Ruskea vihreä.
- 4 menee polttoainepumpun releelle napaan 50, musta keltainen. Haarautuu moottorin liittimelle napaan 8, diagnostiikka liittimelle napaan 11 sekä startille napaan 50.
Noiden perusteella pitäs jo selvitä, tarkista ensin kuitenkin navat 4 ja 1 sekä releeltä että boksin rimasta ja diagnoosipistokkeesta.
kiitoksia tästä paljon! nyt ei kun mittaamaan!E91 320d ///M-Sport "Voll"
E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"
Comment
-
-
Originally posted by TheLoialTässä boksin navat E28 l-jetronicin sähkökaaviosta:
- Boksin maat on 13 ja 25, ruskeat.
- 12 ja 24 menee suuttimille, kumpikin omalle '"puoliskolleen". Näitä boksi maadoittaa. Ruskea valkoinen ja ruskea keltainen.
- 2 ja 3 navat ovat kaasuläpän asentotunnistimelle. Läpältä lähtee myös kolmas johto, puna-valkoinen joka yhdistyy pinniin 9 (samaan kohtaan kuin suuttimien haarat) Ruskea sininen ja ruskea musta.
- 9 menee suuttimille, 12v ja haaraantuu yhdestä pisteestä jokaiselle. Puna-valkoinen.
- myös ilmamäärämittarille menee 9-pinnistä, puna-valkoinen.
- 5, 7, 8 ilmämäärämittarille. Ruskea, vihreä/harmaa keltainen ja vihreä/harmaa violetti.
- 10 moottorin lämpötunnistimelle, ruskea punainen, josta se jatkuu ruskeana maihin.
- 1 tulee polttoainepumpun releeltä navasta TD, musta sininen. Haarautuu myös 3 napaiselle liittimelle siihen boksin juureen sekä sytytysohjainboksille keltaisena johtona (syt. boksin napaan 4) Kaaviossa on siemensin boksi.
- 16 menee 3-napaiselle liittimelle ruiskun boksin viereen. Ruskea vihreä.
- 4 menee polttoainepumpun releelle napaan 50, musta keltainen. Haarautuu moottorin liittimelle napaan 8, diagnostiikka liittimelle napaan 11 sekä startille napaan 50.
Noiden perusteella pitäs jo selvitä, tarkista ensin kuitenkin navat 4 ja 1 sekä releeltä että boksin rimasta ja diagnoosipistokkeesta.
noniin... kummaa, boxille tulee jännitteet starttaus hetkellä napoihin: 4,9,12,24 no eipä tuossa muuta kun se on kummallista että tulee jännite napoihin 12&24 joiden tarkoitus olisi maadoittaa suuttimet, tässähän nyt on se syy miksi se ei lähde käyntiin kun se ei avaa suuttimia kun molempiin suuttimen napoihin tulee jännitteet..mikähän mahtaa olla vikana?E91 320d ///M-Sport "Voll"
E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"
Comment
-
Comment