Announcement

Collapse
No announcement yet.

520i e28 ei lähde käyntiin(vieläkin selvittämättä pikaista apua kaivataan!)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jones69
    BTCF Member
    • Dec 2005
    • 510
    • Myrskylä

    520i e28 ei lähde käyntiin(vieläkin selvittämättä pikaista apua kaivataan!)

    noniin tänään se päivä koitti! sain tekniikanvaihto (518/520i) e28:n valmiiksi! hymy huulessa istuin hyttiin ja käänsin avaimesta! mutta ei, kone pyörittää nätisti mutta kun ei niin ei! no sitten hieman tutkimaan ---> bensaa tulee suutin kiskolle asti, kipinää antaa niin perkeleesti!(ajoitus tarkistettu). kaikki muuten ok mutta saatanan l-jetronic ei avaa suuttimia! kaikki on kiinni jne. starttisprayllä lähtee käyntiin mutta ei sitä viittis konttorille viedä starttispray pullo kädessä ja sanoo et kyllä se ton kaa käy ku ei se saa polttoainetta jostain ihmeen syystä eli kysymys mikä v***u tota ny saata... vaivaa kaavioitakaan e28 520i:n ei löydy niin ei voi edes mittaa tuleeko jännitteet ja maat boxille jne.koko paketti on otettu täysin ajokuntoisesta autosta,johtosarjaakaan ei ole irroitettu.
    Last edited by jones69; 24-07-2006, 08:04.
    E91 320d ///M-Sport "Voll"

    E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"
  • TheLoial
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 1109
    • Helsinki

    #2
    - Tyhjäkäyntiruuvi liian pienellä?
    - Iso imuilmavuoto?
    - Toimiiko kaasuvivustossa oleva alipainerasia? Pitää käynnistäessä ja paikoillaan ollessa kaasua hieman auki.

    Toimiiko kone muuten miten, pilotilla näköjään saat sen käyntiin. Kestääkö tyhjäkäynti, heijaako?

    Comment

    • jones69
      BTCF Member
      • Dec 2005
      • 510
      • Myrskylä

      #3
      Originally posted by TheLoial
      - Tyhjäkäyntiruuvi liian pienellä?
      - Iso imuilmavuoto?
      - Toimiiko kaasuvivustossa oleva alipainerasia? Pitää käynnistäessä ja paikoillaan ollessa kaasua hieman auki.

      Toimiiko kone muuten miten, pilotilla näköjään saat sen käyntiin. Kestääkö tyhjäkäynti, heijaako?
      eiimuvuotoa, ei lähde käyntiin ollenkaan, käy ainoastaan sen aikaa kun piloottia on imusarjassa, tarttis kaaviot, jotain sieltä moottorinohjauslaitteelta puuttuu, jännitteet maa tai jotain...
      E91 320d ///M-Sport "Voll"

      E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #4
        Johtosarjassa on ruskeita johtoja, ovatko ne kaikki toisesta päästään kiinni korissa?

        Onko iso punainen johto moottorinjohtosarjasta kiinni akussa?

        Onko boksin lähellä 3 napainen liitin? Jos on oletko kytkenyt siihen mitään? Päävirtarele(hoitaa myös pa-pumpun releen virkaa) saa herätteensä tuon liittimen kautta, ei käynnisty ilman sitä, mutta antaa kipinän l-jetissä koska saa "ison liittimen" kautta plussan kipinäpuolelle ja boksin pääherätteen.

        Onko moottorinmaadoitus kunnossa?
        Olli.

        Comment

        • jones69
          BTCF Member
          • Dec 2005
          • 510
          • Myrskylä

          #5
          Originally posted by Rocla
          Johtosarjassa on ruskeita johtoja, ovatko ne kaikki toisesta päästään kiinni korissa?

          Onko iso punainen johto moottorinjohtosarjasta kiinni akussa?

          Onko boksin lähellä 3 napainen liitin? Jos on oletko kytkenyt siihen mitään? Päävirtarele(hoitaa myös pa-pumpun releen virkaa) saa herätteensä tuon liittimen kautta, ei käynnisty ilman sitä, mutta antaa kipinän l-jetissä koska saa "ison liittimen" kautta plussan kipinäpuolelle ja boksin pääherätteen.

          Onko moottorinmaadoitus kunnossa?
          onko kaikki boxiin tulevat ruskeat johdot maita? ja onko tuo "iso punainen" jatkuva jännite?! tuo boxin vieressä olena 3-napainen liitin on kiinni boxin johtosarjaan menevässä liittimessä.(tuo liitin oli valmiiksi samoilla apajilla kun 520i:ssä mutta tuleeko näihin 3:een johtoon kaikki tarvittava?!) hmm...
          E91 320d ///M-Sport "Voll"

          E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            #6
            Originally posted by jones69
            onko kaikki boxiin tulevat ruskeat johdot maita? ja onko tuo "iso punainen" jatkuva jännite?! tuo boxin vieressä olena 3-napainen liitin on kiinni boxin johtosarjaan menevässä liittimessä.(tuo liitin oli valmiiksi samoilla apajilla kun 520i:ssä mutta tuleeko näihin 3:een johtoon kaikki tarvittava?!) hmm...
            En mene vannoo että kaikki ruskeat maita, mutta pääsääntöisesti ovat.

            Iso punainen on jatkuva virta ruiskulle, ollut akun + navassa aluperin.

            Kolmanapaiseen liittimeen pitää siis tulla vihreään + kun virrat on päällä. Keltainen(?) on kulutusmittarin signaali mittaristoa varten ja musta(?) kierroluku mittarin signaali mittaristolle, eli ekana nyt mittaat että siihen vihreään tulee virta.
            Olli.

            Comment

            • jones69
              BTCF Member
              • Dec 2005
              • 510
              • Myrskylä

              #7
              Originally posted by Rocla
              En mene vannoo että kaikki ruskeat maita, mutta pääsääntöisesti ovat.

              Iso punainen on jatkuva virta ruiskulle, ollut akun + navassa aluperin.

              Kolmanapaiseen liittimeen pitää siis tulla vihreään + kun virrat on päällä. Keltainen(?) on kulutusmittarin signaali mittaristoa varten ja musta(?) kierroluku mittarin signaali mittaristolle, eli ekana nyt mittaat että siihen vihreään tulee virta.
              kiitoksia näistä, ----> ei kun mittailee, no ilmottele jos jotain löytyy tai ei löydy
              E91 320d ///M-Sport "Voll"

              E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

              Comment

              • jones69
                BTCF Member
                • Dec 2005
                • 510
                • Myrskylä

                #8
                noniin.... nyt asiaa hieman mittailtu! jännitteitä boxille ei tule, maat kunnossa. tuo punainen johto oli siis valkopunainen ja sinne ei tule jatkuvaa jännitettä. tai ei jännitettä ollenkaan, eikä myöskään maita, paitsi silloin kun kääntää virrat päälle?! siis johto on ns. mykkä ennen kuin kääntää virrat päälle ja silloin siitä tulee maa!!! johto ilmeisesti johtaa tähän bensapumpun releen napaan 87 josta kaiken järjen mukaan pitäisi tulla +12v releen kytkettäessä niin kun tulee myös napaan 87b!!! siis tässä ei mielestäni ole hirveästi järkeä, mutta näin on! jos jollain löytyisi se kaavio niin se jelppais ihan saakelisti! niin ja vielä yksi kysymys! mikä on releelle tuleva TD napa johon tulee sini-musta piuha?! menee releeltä boxille.... no siinäpä taas tarinaa tarpeeksi... tästä jatketaan... kiitoksia jo annetuista avuista!
                E91 320d ///M-Sport "Voll"

                E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  #9
                  En muista ulko noita l-jetin kaikkia värejä, mutta ainakin motronicissa on puna/valkeassa jännite virrat päällä, punavalkeaa katkoo rele. Bensa pumpun rele on l-jetissä ns. yhdistelmä rele, eli päävirta ja pa-pumpun rele samassa kuoressa.

                  Eli siihen releeseen pitäisi tulla myös pelkkä punainen akulta(=jatkuva virta).

                  Ja ilman sitä kolminapaseen tulevaa vihreää(=virtalukolta heräte) virtaa tuo rele ei kytke.

                  Eli mahdollisuudet alkavat tosiaan ton perusteella olla:

                  1. jatkuva + puuttuu moottorin johto sarjasta, pitäisi olla kiinni akun navassa.

                  2. Herät boksin vihreään puuttuu.
                  Olli.

                  Comment

                  • jones69
                    BTCF Member
                    • Dec 2005
                    • 510
                    • Myrskylä

                    #10
                    Originally posted by Rocla
                    En muista ulko noita l-jetin kaikkia värejä, mutta ainakin motronicissa on puna/valkeassa jännite virrat päällä, punavalkeaa katkoo rele. Bensa pumpun rele on l-jetissä ns. yhdistelmä rele, eli päävirta ja pa-pumpun rele samassa kuoressa.

                    Eli siihen releeseen pitäisi tulla myös pelkkä punainen akulta(=jatkuva virta).

                    Ja ilman sitä kolminapaseen tulevaa vihreää(=virtalukolta heräte) virtaa tuo rele ei kytke.

                    Eli mahdollisuudet alkavat tosiaan ton perusteella olla:

                    1. jatkuva + puuttuu moottorin johto sarjasta, pitäisi olla kiinni akun navassa.

                    2. Herät boksin vihreään puuttuu.
                    noniin... elikkäs se jatkuva + nytten tässä puuttuukin... tietäis vaan et mihin nastaan sinne boxin liittimelle niin olis auto jo tulilla... no täytyy miettii ja pähkäillä, näin autosähköasentajana on tottunut siihen että löytyy KAAVIOT! no jatketaan harjoituksia!
                    E91 320d ///M-Sport "Voll"

                    E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      #11
                      Originally posted by jones69
                      noniin... elikkäs se jatkuva + nytten tässä puuttuukin... tietäis vaan et mihin nastaan sinne boxin liittimelle niin olis auto jo tulilla... no täytyy miettii ja pähkäillä, näin autosähköasentajana on tottunut siihen että löytyy KAAVIOT! no jatketaan harjoituksia!
                      EI tule boksille lainkaan, tai siis tulee, mutta se mikä todnäk on hukassa on se akun + napaan tuleva paksu punanen kaapeli, siinä on lenkki liitin päässä ja se tulee saman pultin alle navassa kuin sulakerasialle menevä punainenkin, kattele ettet ois vahingossa sitä laittanu kans maihin.
                      Olli.

                      Comment

                      • jones69
                        BTCF Member
                        • Dec 2005
                        • 510
                        • Myrskylä

                        #12
                        Originally posted by Rocla
                        EI tule boksille lainkaan, tai siis tulee, mutta se mikä todnäk on hukassa on se akun + napaan tuleva paksu punanen kaapeli, siinä on lenkki liitin päässä ja se tulee saman pultin alle navassa kuin sulakerasialle menevä punainenkin, kattele ettet ois vahingossa sitä laittanu kans maihin.
                        joo siis yllähän tuolle boxin releelle tulee jännitteet, eli se paksu + kaapeli, kun virrat laittaa päälle niin bensapumppu jauhaa jne. mutta boxille ei tule jännitettä missään vaiheessa.
                        E91 320d ///M-Sport "Voll"

                        E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          #13
                          Originally posted by jones69
                          joo siis yllähän tuolle boxin releelle tulee jännitteet, eli se paksu + kaapeli, kun virrat laittaa päälle niin bensapumppu jauhaa jne. mutta boxille ei tule jännitettä missään vaiheessa.
                          Mystistä, loppuu netin kautta konstit.
                          Olli.

                          Comment

                          • jones69
                            BTCF Member
                            • Dec 2005
                            • 510
                            • Myrskylä

                            #14
                            Originally posted by Rocla
                            Mystistä, loppuu netin kautta konstit.
                            ou nou! no hei e28 gurut kyllähän teitä löytyy, onko kaaviota!?
                            E91 320d ///M-Sport "Voll"

                            E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

                            Comment

                            • jani73
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 4328
                              • Turku

                              #15
                              Mä en tiedä sitten mitään e28, joten kommentit voi jättää omaan arvoonsa.

                              Onkohan noissa 35(?) pinnisissä L-jetronicin ecuissa hirveesti eroja? Meinaan tossa olis yks '81 528 kaavio. Olisko siitä mitään apua, vai meneekö metsään.
                              Missähän kondiksessa se rele mahtaa olla, ettei siinä ole mitään häikkää?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎