Tämmönen yksinkertanen kysymys tälläkertaa että mihin momenttiin nuo vetarin pultit pitäs kiristää e28 520i:ssä? Korjausoppaassa puhutaan että jos pultit on "lukituskynsillä" pitäs ne kiristää 95Nm ja jos ilman niin 83Nm. Pultit on M10 ja 10.9 lujuudella. Kuusiokanta. Kirisitin 80Nm aluks. Jotku pultit kiritisty iha tiukasti mut jotkut taas oli jotenki pehmeitä ja paskaks meni tietysti. Kannattaa varmaan ostaa kokonaan uudet pultit? Mutta niin, mikä on oikea momentti?
E28 vetoakselien pulttien kiristys?
Collapse
X
-
Mielenkiintoista. Löysin myös nuo mainitsemasi arvot... E34:lle Chiltonin manuaali antaa 58 Nm. Periaatteessa vastaava idea & pultit. Itse olen vääntänyt 1/2" vääntiöllä käsin niin kiinni kuin saa noita isoja niveliä.
-
Kävin tänään hakee uudet pultit, mutta en suinkaan bemariliikkeessä jossa ois maksanu melkee euron kpl vaan paikalliselta ruuvi/pultti tukkurilta. Löyty täysin samanlaiset paitti että vähän kestävämmät (lujuusluokka 12.9) niin 24kpl 5eurolla. Mutta vielä mietityttää että mihin arvoon ne nyt sit pitäs kiristää? 80Nm olis varmaan aika hyvä vai? Vaikka eihän tossa romussa nii paljoo vääntöö oo et lähtis ajossa irti pienemmälläkää kiristyksel
Tai sit laitan 60Nm aluks ja katon myöhemmin lisää- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Tuossa ihan virallista tietoa noista vetareiden momenteista. Itse ole kiristänyt samalla metodilla kuin Tzeimi.
Comment
-
Comment
Comment