Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28 528i perä tipahti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • baxxter
    Newbiemmer
    • Jul 2004
    • 11
    • Sauvo

    e28 528i perä tipahti

    Elikkäs tippui perämurikka alas, aattelin ettei suurempaa vikaa kuin se kannatinkumi sieltä hajonnut. Noh, auton alle vilkaistuani meinas itku tulla, olikin revennyt se korvake perästä irti ja kumi ehjä. Kyyneleet valuivat juuri näköä haittaamasta, niin huomasin ettei tarvitse kuin se perän päätylaippa vaihtaa..
    Kysymys onkin, mistä tuollaista laippaa kannattaa irroitella, mitkä muut sinne sopii kuin e28 528i:n alkuperäiset, eli pikkukoneisista tai e34?
    * BMW 528i -84
    * Opel Ascona A -73
    * Range Rover 215cid -74
  • tsbmw
    BTCF Member
    • Jun 2004
    • 1495
    • Ilvola

    #2
    Sama pirssi itellä. En tiedä tarkalleen miten hajosi sinulla, mutta itsellä yks vappu Sokoksen valoissa Mannerheimintiellä tiukassa lähdössä "naksanti" perä eli irtosi/repesi korvakkeesta ja tipahti alas. No ei muuta kuin auto tunkilla ylös ja sidoin perän rautalangalla kiinnittimentynkiin tai mihin löysin ylös takaisin ja menoks. Hyvin tultiin maalle kauas 80km/t koko porukka.

    Sama perä siinä on edelleen vaikka laippakiinnike murtui niin, että osa siitä puuttui. Romiksesta laippa, saa kait sen kohtuuhintaan maahantuojaltakin. 120000 km on sen jälkeen takana. Nytkin pelaa täysin ok.
    - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
    - E28 528i, 528i+, M5

    Comment

    • kupee635
      Bimmer Rookie
      • Apr 2004
      • 90
      • nurmijärvi

      #3
      larmatin pudotti perän minun b9:sistä. takakannen korvake murtui ja korjasin sen laittamalla lattaraudan poikenneen tyngän päälle ja uskoisin että viritys kestää alkuperäistä paremmin eikä hinta päätä huimaa.

      Comment

      • t-race
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2003
        • 722
        • North from Nurmijärvi

        #4
        HTK:n mukaa sama murikka on kaikissa e28 sarjan autoissa. Toki kannattaa ottaa huomioon vuosimalli. Vuoden 1984 aikana takakansi muuttui. Alkuvuoden (ja aiemmissa vuosimalleissa) malleissa kannake on keskellä perää ja loppuvuoden malleista eteenpäin korvake on enemmän perä oikealla puolella (noin 7cm). Toki off topic, mutta tuollaisen vm. 1987 takakannen (kannake sivussa) voisin ehkä jopa myydä pois...
        BMW Rennsport Racing Motorsport Club
        BMW Kilpaurheilu Kilpailu Moottoriurheilu Kerho.
        Ach so, je mehr, desto besser!
        sigpic

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎