Moro, löytyipäs BMW foorumi!
Eli tuossa ollaan kaverin kanssa tuskailtu '85 mallisen E28 518i:n kanssa. Kone siis M10B18 Kun kaveri osti auton, se oli nykinyt hieman, mutta ei pahasti. Nyt vika on aika sietämätön.
Kaasupohjassa kiihdytettäessä vetää jokseenkin hyvin. Samaten kylmänä tuntuu toimivan, mutta heti kun lämpiää vähän vika ilmaantuu. Eli nykii/tökkii. Veto katkeaa täysin.
Viaksi veikkailtiin ilmamääränmittaria, joka mittauksen perusteella oli paska. Arvot hyppeli ihan miten sattuu. Samaten mittarissa oleva ilmanlänpömittari on mielestäni pimeä, ainakaan arvo ei ole oikea. Avattiin kotelo ja aika pahasti oli urautunut se hiilipinta.
No on koitettu kahta eri mittaria, jotka tosin ovat mittauksen perusteella olleet nekin rikki. Nyt kaveri sitten sijoitti 300e tehdaskorjattuun mittariin, joka oletuksena siis olisi kunnossa (en ole vielä mitannut). MUTTA! Sama vika jatkuu.
Sytkä osat on vaihdettu tulpanjohtoja lukuunottamatta. Silmämääräisesesti ovat hyvän näköiset.
Vika siis tuntuu ainakin osittain liittyvän lämpenemiseen. En vaan usko, että esim. rikkinäinen vedenlämpöanturi voisi aiheuttaa noin terävän tökkimisen.
Se huoltotietokone on vielä korjaamatta (akkujen vaihto), mutta se ei kai liity käyntiin?
Mikä muu tuon nyt voisi aiheuttaa? Voisiko johtua esim. aukijäävästä tai yhtäkkiä tavaraa ruikkivasta lisärikastimen suuttimesta? Tuonhan nyt voinee testata repimällä siitä johdon irti, ei ainakaan saa sähköä.
Apuja kaivataan nyt oikeasti!
Eli tuossa ollaan kaverin kanssa tuskailtu '85 mallisen E28 518i:n kanssa. Kone siis M10B18 Kun kaveri osti auton, se oli nykinyt hieman, mutta ei pahasti. Nyt vika on aika sietämätön.
Kaasupohjassa kiihdytettäessä vetää jokseenkin hyvin. Samaten kylmänä tuntuu toimivan, mutta heti kun lämpiää vähän vika ilmaantuu. Eli nykii/tökkii. Veto katkeaa täysin.
Viaksi veikkailtiin ilmamääränmittaria, joka mittauksen perusteella oli paska. Arvot hyppeli ihan miten sattuu. Samaten mittarissa oleva ilmanlänpömittari on mielestäni pimeä, ainakaan arvo ei ole oikea. Avattiin kotelo ja aika pahasti oli urautunut se hiilipinta.
No on koitettu kahta eri mittaria, jotka tosin ovat mittauksen perusteella olleet nekin rikki. Nyt kaveri sitten sijoitti 300e tehdaskorjattuun mittariin, joka oletuksena siis olisi kunnossa (en ole vielä mitannut). MUTTA! Sama vika jatkuu.
Sytkä osat on vaihdettu tulpanjohtoja lukuunottamatta. Silmämääräisesesti ovat hyvän näköiset.
Vika siis tuntuu ainakin osittain liittyvän lämpenemiseen. En vaan usko, että esim. rikkinäinen vedenlämpöanturi voisi aiheuttaa noin terävän tökkimisen.
Se huoltotietokone on vielä korjaamatta (akkujen vaihto), mutta se ei kai liity käyntiin?
Mikä muu tuon nyt voisi aiheuttaa? Voisiko johtua esim. aukijäävästä tai yhtäkkiä tavaraa ruikkivasta lisärikastimen suuttimesta? Tuonhan nyt voinee testata repimällä siitä johdon irti, ei ainakaan saa sähköä.
Apuja kaivataan nyt oikeasti!
Comment