Announcement
Collapse
No announcement yet.
E28 jarruongelma
Collapse
X
-
Originally posted by Bmw Master View PostJoo, realoem:stä kattelin, mutta kun ei se näyttänyt sitä paikkaa missä se on. Hassua, kun en koskaan moista ole siellä konehuoneessa huomannut, kaipa se löytyy kun etsii.
Originally posted by kaol View PostMinkälaista tekniikkaa tuossa pallossa on? Mikä siellä menee rikki?
Comment
-
-
Kai se samanlainen rakenne on kuin sitikan jousituksessa. Semmoinen kumi siellä välissä ja toisella puolella kumia hydr.öljy ja toisella puolella varmaan ööö... hetkinen... jotain... Sitikassa eikös siellä ole kaasupaine vastaa neste? Mutta olisiko tuolla sitten tehtaalta tullessa kaasut sisällä? Ei siellä ainakaan jarruneste kierrä...
Olen jarrutellut ajossa niin perkeleesti, toimii loistavasti. Oikea etupyörä hiukan muita herkempi lukkiutumaan, mutta ei se tästä johdu. Hidastuu kuin seinään ajaisi.
Comment
-
-
Hydraulijärjestelmissä käytetään suht kovia paineita, useita kymmeniä baareja vähintään. Tuo pallon on tosiaankin varsinaisesti paineenvaraaja, niitä näkee aika paljon teollisuussovelluksissa. Kyseessä on tosiaankin sellainen kalvollinen pallo, jonko alapuolella on kova kaasunpaine. Kalvon toisella puolen on sitten hydraulineste. Pumpun pyöriessä hydraulineste painaa kaasua pienempään tilaan ja kun pumppu lopettaa pyörimisen venttiili sulkeutuu ja jättää sinne palloon sen hydraulinesteen. Paine onkin sitten sama kuin hydraulijärjestelmässä sen käydessä. Järjestelmässä on siis varapainetta.
Kun kalvo menee rikki, niin paineistettu kaasu sekoittuu hydraulinesteeseen eikä palloon luonnollisesti voi enää varastoida painetta.
Comment
-
-
Originally posted by muuris View PostEttet nyt Dualfun olis ymmärtänyt jotain väärin. Miksi sitä pitäisi jatkuvasti polkea tusina kertaa joka ilmaruuvin käännön välillä? Itse en ainakaan moista tehnyt (en missään tuollaista ohjetta ole edes nähnyt, tosin Bentleyn opasta ei ole hyppysissä ollut) ja aivan normaalisti on saatu ilmattua..
On muuten saatanan vaikea painaa poljinta kun "pommista" on paineet pois, pitäiskö pistää käymään kun ilmaa?
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostOn muuten saatanan vaikea painaa poljinta kun "pommista" on paineet pois, pitäiskö pistää käymään kun ilmaa?Last edited by muuris; 26-11-2006, 21:35.
Comment
-
-
Originally posted by muuris View PostJohan siitä 12 polkasulla lähtee paineet. Olen edelleen sitä mieltä että vain kerran se 12 polkaisua (eli otetaan tehostus pois käytöstä), eikä joka nipan käännön välissä. Ainakin itse sain ilmattua satulaparin vaihdon yhteydessä polkematta sataa kertaa, eikä se poljin mitenkään erityisen jäykkä ollut
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostNo näin se opas sanoo, että joka kerta pumpataan tuo 12 kertaa. Ei ollut jäykkä vai? Kyllä mulla ainakin on kuin yrittäisi kallioon reikää painaa, ei liiku kuin n.1mm ilman paineita.
Comment
-
-
Sanokaas mistä noita pommeja saa halvimmalla?
Vähän ajattelin että eikö tuohon kävis ihan se Citroênin kuula jos vain kierteet olisi samat. Tämä siksi koska tuo sitikan kuula taitaa olla aika paljon halvempi.
Ja jos sen uuden kuulan hakee romulasta niin miten sen voisi testata että on varsti toimiva? :thinkpistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..
Comment
-
-
Originally posted by Juho_P View PostSanokaas mistä noita pommeja saa halvimmalla?
Vähän ajattelin että eikö tuohon kävis ihan se Citroênin kuula jos vain kierteet olisi samat. Tämä siksi koska tuo sitikan kuula taitaa olla aika paljon halvempi.
Ja jos sen uuden kuulan hakee romulasta niin miten sen voisi testata että on varsti toimiva? :think
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostOotko Bmw:ltä uutta kysynyt?
Paikallisesta varaosaliikkeestä kysyin ja ensiks hinta oli 222e, mut netto ois ollu muistaakseni n.150e.
Netistä löyty 107$ (81e) ja postikulujen jälkee 142$ (107e), et tuolta olis halvin, jos vaan postikulut pitää paikkansa.
Tossa vielä linkki, jos jotain kiinnostaa tilata:
e39 528iA Touring
e36 328i Cabriolet
-Official member of BTCF-Sauna team-
-KUOPION PUTKIMIEHET- team
Comment
-
Comment