Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 jarruongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #16
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Paikallaan olessa poljin menee edelleen lattiaan. Ajossa kuitenkin helvetin hyvä. ??
    Ootko koittanut tehdä ajossa "hätäjarrutusta"?
    Veikkaanpa, että silloin menee melko pehmoisesti pohjaan.. :think

    Originally posted by pmv View Post
    se paineenvaraaja-pallo joka aiheuttaa ongelmaa. Vika on hyvin mahdollisesti siinä paineenvaraaja-pallossa
    Minkälaista tekniikkaa tuossa pallossa on? Mikä siellä menee rikki?
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • muuris
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 3501
      • Jyväskylä

      #17
      Originally posted by Bmw Master View Post
      Joo, realoem:stä kattelin, mutta kun ei se näyttänyt sitä paikkaa missä se on. Hassua, kun en koskaan moista ole siellä konehuoneessa huomannut, kaipa se löytyy kun etsii.
      Juu, onhan se vähän piilossa kun ei ihan päällimmäisenä ole ja on vielä väriltään musta. Mut noi anturit löytyy helposti ja niiden suuntaan kun katselet niin johan löytyy paineenvaraajakin


      Originally posted by kaol View Post
      Minkälaista tekniikkaa tuossa pallossa on? Mikä siellä menee rikki?
      Ei ole tullut moista avattua, mutta nimestä päätellen jonkinlainen kaasusysteemi siellä ilmeisesti on.
      E30 325iX '86
      Instagram

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #18
        Kai se samanlainen rakenne on kuin sitikan jousituksessa. Semmoinen kumi siellä välissä ja toisella puolella kumia hydr.öljy ja toisella puolella varmaan ööö... hetkinen... jotain... Sitikassa eikös siellä ole kaasupaine vastaa neste? Mutta olisiko tuolla sitten tehtaalta tullessa kaasut sisällä? Ei siellä ainakaan jarruneste kierrä...

        Olen jarrutellut ajossa niin perkeleesti, toimii loistavasti. Oikea etupyörä hiukan muita herkempi lukkiutumaan, mutta ei se tästä johdu. Hidastuu kuin seinään ajaisi.

        Comment

        • pmv
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 2032
          • tornio

          #19
          Hydraulijärjestelmissä käytetään suht kovia paineita, useita kymmeniä baareja vähintään. Tuo pallon on tosiaankin varsinaisesti paineenvaraaja, niitä näkee aika paljon teollisuussovelluksissa. Kyseessä on tosiaankin sellainen kalvollinen pallo, jonko alapuolella on kova kaasunpaine. Kalvon toisella puolen on sitten hydraulineste. Pumpun pyöriessä hydraulineste painaa kaasua pienempään tilaan ja kun pumppu lopettaa pyörimisen venttiili sulkeutuu ja jättää sinne palloon sen hydraulinesteen. Paine onkin sitten sama kuin hydraulijärjestelmässä sen käydessä. Järjestelmässä on siis varapainetta.

          Kun kalvo menee rikki, niin paineistettu kaasu sekoittuu hydraulinesteeseen eikä palloon luonnollisesti voi enää varastoida painetta.

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #20
            Originally posted by muuris View Post
            Ettet nyt Dualfun olis ymmärtänyt jotain väärin. Miksi sitä pitäisi jatkuvasti polkea tusina kertaa joka ilmaruuvin käännön välillä? Itse en ainakaan moista tehnyt (en missään tuollaista ohjetta ole edes nähnyt, tosin Bentleyn opasta ei ole hyppysissä ollut) ja aivan normaalisti on saatu ilmattua..
            Bentleyn opas käskee tehdä näin jos autossa on ABS, eli vähintään 12 kertaa painaa ennen nipan avausta.

            On muuten saatanan vaikea painaa poljinta kun "pommista" on paineet pois, pitäiskö pistää käymään kun ilmaa?

            Comment

            • muuris
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 3501
              • Jyväskylä

              #21
              Originally posted by Bmw Master View Post
              On muuten saatanan vaikea painaa poljinta kun "pommista" on paineet pois, pitäiskö pistää käymään kun ilmaa?
              Johan siitä 12 polkasulla lähtee paineet. Olen edelleen sitä mieltä että vain kerran se 12 polkaisua (eli otetaan tehostus pois käytöstä), eikä joka nipan käännön välissä. Ainakin itse sain ilmattua satulaparin vaihdon yhteydessä polkematta sataa kertaa, eikä se poljin mitenkään erityisen jäykkä ollut
              Last edited by muuris; 26-11-2006, 21:35.
              E30 325iX '86
              Instagram

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #22
                Originally posted by muuris View Post
                Johan siitä 12 polkasulla lähtee paineet. Olen edelleen sitä mieltä että vain kerran se 12 polkaisua (eli otetaan tehostus pois käytöstä), eikä joka nipan käännön välissä. Ainakin itse sain ilmattua satulaparin vaihdon yhteydessä polkematta sataa kertaa, eikä se poljin mitenkään erityisen jäykkä ollut
                No näin se opas sanoo, että joka kerta pumpataan tuo 12 kertaa. Ei ollut jäykkä vai? Kyllä mulla ainakin on kuin yrittäisi kallioon reikää painaa, ei liiku kuin n.1mm ilman paineita.

                Comment

                • muuris
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 3501
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  No näin se opas sanoo, että joka kerta pumpataan tuo 12 kertaa. Ei ollut jäykkä vai? Kyllä mulla ainakin on kuin yrittäisi kallioon reikää painaa, ei liiku kuin n.1mm ilman paineita.
                  En epäile etteikö opas niin väittäisi, en vaan ole keksinyt mitään oikeaa syytä miksi pitäis jatkuvasti polkea.. ellei sit koko systeemi ole ollut aivan tyhjä. Ei se mielestäni juuri jäykempi ollut kuin tavan alipainetehostettu (ilman tehostusta).
                  E30 325iX '86
                  Instagram

                  Comment

                  • Juho_P
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 313
                    • p-pohjanmaa

                    #24
                    Sanokaas mistä noita pommeja saa halvimmalla?
                    Vähän ajattelin että eikö tuohon kävis ihan se Citroênin kuula jos vain kierteet olisi samat. Tämä siksi koska tuo sitikan kuula taitaa olla aika paljon halvempi.

                    Ja jos sen uuden kuulan hakee romulasta niin miten sen voisi testata että on varsti toimiva? :think
                    pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #25
                      Originally posted by Juho_P View Post
                      Sanokaas mistä noita pommeja saa halvimmalla?
                      Vähän ajattelin että eikö tuohon kävis ihan se Citroênin kuula jos vain kierteet olisi samat. Tämä siksi koska tuo sitikan kuula taitaa olla aika paljon halvempi.

                      Ja jos sen uuden kuulan hakee romulasta niin miten sen voisi testata että on varsti toimiva? :think
                      Ootko Bmw:ltä uutta kysynyt?

                      Comment

                      • HukkaPekka
                        BTCF Member
                        • Mar 2005
                        • 271
                        • Kuopio

                        #26
                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Ootko Bmw:ltä uutta kysynyt?
                        Mä kävin kysymässä alkuperäsenä tääl Kuopios ja 215e sanovat hinnaks.
                        Paikallisesta varaosaliikkeestä kysyin ja ensiks hinta oli 222e, mut netto ois ollu muistaakseni n.150e.
                        Netistä löyty 107$ (81e) ja postikulujen jälkee 142$ (107e), et tuolta olis halvin, jos vaan postikulut pitää paikkansa.
                        Tossa vielä linkki, jos jotain kiinnostaa tilata:
                        e39 528iA Touring
                        e36 328i Cabriolet

                        -Official member of BTCF-Sauna team-
                        -KUOPION PUTKIMIEHET- team

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎