Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 520 käy kylmänä huonosti ja ei ota kierrosta.. Seoksen säätö?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jusaba
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 613
    • Joensuu

    E28 520 käy kylmänä huonosti ja ei ota kierrosta.. Seoksen säätö?

    Eli tuommonen on vika kun kylmänä käynnistää.. ei ota kunnolla kierrosta ja röpöttää paljon.. Ja tupsauttaa tummaa savua jonkin verran, joka EI haise öljylle.. Eli oisiko seokset perseellään? Ja kone kun on normaali lämpöinen niin ei jaksa isommilla kierroksilla vetää kunnolla.. Pistäkäähän ehdotuksia vian etsintään..
    MB


    EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82
  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    #2
    Onko tuossa Bosch K-Jetronic? Jos on, siinähän on erillinen kylmäkäyntisuutin. Jos se lykkää polttoainetta myös koneen ollessa lämmin, varmasti puutuu. Päästötestistä näksi, onko liian rikkaalla, todennäköisesti on.

    Comment

    • Jusaba
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 613
      • Joensuu

      #3
      Auto on 12/82 vuosimallia.. Ja autossa pitäisi olla L-jetronic.. Mitenkäs tuosta voisi säätää seosta..? Ilmamäärämittarin kansi lähtee irti, mutta voiko siitä tehdä säädön?
      Last edited by Jusaba; 21-09-2006, 15:40.
      MB


      EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

      Comment

      • kupo
        Bimmer Rookie
        • Aug 2007
        • 62
        • Helsinki

        #4
        Löytyikö tähän ongelmaan koskaan ratkaisua?

        Itsellä on juurikin sama ongelma. Röpöttää, ei kunnolla kierroksia kuin vapaalla. Sinistä savua tulee putkesta. Virranjakajan kansi, johdot ja tulpat vaihdettu.

        Autona siis e28 520i vuosimallia 85 tai 84.
        e36 328i touring -97
        e36 318ia touring -97 (ex)
        e28 520i -84 (ex)

        Comment

        • Petteri75
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2550
          • Kirkkonummi

          #5
          Ainakin Boschin K-Jetronicia pystyy säätämään joutokäynnin ja ennen kaikkea seoksien suhteen, mutta kuinka paljon L-Jetronic eroaa tästä?
          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

          Comment

          • Jusaba
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 613
            • Joensuu

            #6
            Itsellä oli tiedossa että auto sai liikaa ainetta, koska tulpat oli pikimustat ja putkesta työnti mustaa.. Mutta jos tulee sinistä niin öljyhän siellä palaa.. Ja vikana minulla oli bensapaineen säädin.
            MB


            EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎