Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 518 ---> 535i turbo Mahdoton?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nd4spd
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 120
    • Etelä

    E28 518 ---> 535i turbo Mahdoton?

    Elikkäs e28 518 ---> 535i turbo. Onko mahdoton toteuttaa lain puitteissa?
    Last edited by nd4spd; 05-11-2006, 11:52.
    XF Biturbo
  • juuze
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 1938
    • Oulu

    #2
    Yhtä mahdoton kuin alkuperäisenkin 535:n turbotus. Eli täysin mahdollista. Mm. alusta ja jarrut on päivitettävä vastaamaan tuon 535:n osia.
    Jussi
    F31 320xda & e39 530d Msport
    ex e87, e39, e34, e28 & e30

    Comment

    • nd4spd
      Bimmer Rookie
      • Feb 2004
      • 120
      • Etelä

      #3
      Ok. Joskus sentään hyviä uutisia eli kyseessähän oli sit E28. mutta pätee varmaa vieläkin. jääkö prosentit mille tasolle jos vaihtaa vaa välttämättömät osat? ABS ei vissii tarvi? katotaa jos sais rojektin alulle.
      XF Biturbo

      Comment

      • kölbertti
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 45
        • vieremä

        #4
        luulisin et tulee kanta uato tarkastus hommia jos ymmärsin et sun auto on nytte 1.8 ja haluut siitä 3.5l turbon :think

        Comment

        • kölbertti
          Bimmer Rookie
          • Oct 2006
          • 45
          • vieremä

          #5
          niin noi prosentit saa nousta koneen koko 20% ja teho 25% tai toisinpäin en muista tarkkaan ja siinä oli jotain muitakin koneen painoon ja jotain muitakin juttuja mut parhaiten saat selville kun soitat ake:lle

          Comment

          • juuze
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 1938
            • Oulu

            #6
            Huonolla tuurilla täytyy ABS:kin vaihtaa kanta-autoon. Prosentteja tulee nyt jokatapauksessa ainakin moottorista, vaihteistosta, jarruista ja alustasta. Tarkemmin en osaa asiaa kommentoida, ei ole tullut noiden tekniikanvaihtoasioiden kanssa painittua.
            Jussi
            F31 320xda & e39 530d Msport
            ex e87, e39, e34, e28 & e30

            Comment

            • Arnolds
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3310
              • Kajjjaani

              #7
              Jos haluat harrastaa rakentamista niin anna mennä, mutta kustannuksiltaan tulisko halvemmaks ostaa 535:n ja laittaa siihen se turbo.
              F26 xDrive20d TwinPower

              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

              Comment

              • sirkus
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 2195
                • kaustinen

                #8
                Turvallisuuteen vaikuttavat osat tms eli jarrut yms menevät ilman prosentteja mutta vain tapauksissa joissa prosentit menee yli 35% eli kanta-auto tarkastus rajan yli. Jos tollasen tekee laillisesti joutuu kanta-autotarkastuttaan. Abs tarve riippuu siitä et onko vastaavan ikäsessä 535i.ssä vakiona absit.
                Chrysler 300c crd touring 2010
                Daily driver
                Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                Man cave on wheels
                Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                Built not bought
                V8, only juice&milk come in 2 litres

                Kawasaki zzr1100 fighter


                Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                Comment

                • nd4spd
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2004
                  • 120
                  • Etelä

                  #9
                  No kustannuksista en tie. Mu periaattes kaik osat on hyllys paitti turbokilkkeet.
                  Eli ei siihe menis ku töitä nii rkeleesti. Vois kyl jonku hässäkän rakentaa ku osatki on joute Jos joku nyt ei äkiseltää mitää laillista estettä keksi
                  XF Biturbo

                  Comment

                  • Spetke
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 3452
                    • Janakkala

                    #10
                    Kyllä näissä asioissa kannattaa mennä juttelemaan paikallisen katsastus miehen kanssa niin saa oikeata tietoa ja sitten leimaat sen tuotoksesi niillä eväillä mitä olet sopinut inssin kanssa. Niin minä olen toiminut pari kertaa. Eikä ole tullut mitään yllätyksiä tai epäselvyyksiä.
                    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                    Comment

                    • nd4spd
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2004
                      • 120
                      • Etelä

                      #11
                      Joo ei tässä jäniksen selässä olla. hiljaa hyvää tulee tai jtn
                      XF Biturbo

                      Comment

                      • nd4spd
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2004
                        • 120
                        • Etelä

                        #12
                        Millaset männät toho projektiin kävis?(M30B34)Uusihan saa kaupasta,vissii...mut ilmeisesti vois käyttää kat mallin mäntiä? Vai käykö jostain muusta? 745 mäntiä ei taida puussa kasvaa?! Paljos noista kärsis ottaa pois siivuu jos noita omia mäntiä käyttää,vai kannaattaako edes moista kokeilla?
                        XF Biturbo

                        Comment

                        • Spetke
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 3452
                          • Janakkala

                          #13
                          Originally posted by nd4spd View Post
                          Millaset männät toho projektiin kävis?(M30B34)Uusihan saa kaupasta,vissii...mut ilmeisesti vois käyttää kat mallin mäntiä? Vai käykö jostain muusta? 745 mäntiä ei taida puussa kasvaa?! Paljos noista kärsis ottaa pois siivuu jos noita omia mäntiä käyttää,vai kannaattaako edes moista kokeilla?
                          Älä rupee siivuttelemaan niitä vakio mäntiä ollenkaan.
                          Ruttuahan on vakiona se 9.0 mikä on aivan hyvä ahdettuun katumoottoriin.
                          -Jos on pakko mukamas saada puristusta alaspäin niin kannen palotiloista voi myös siistiä olakkeet pois.
                          tossa yksi kuva omasta projektista
                          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                          Comment

                          • nd4spd
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2004
                            • 120
                            • Etelä

                            #14
                            hhmmm...eikös tossa 218hv M30B34 ole 10 puristukset? Korjatkaa jos olen väärässä?!
                            XF Biturbo

                            Comment

                            • Jonsku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 4646
                              • Tuusula

                              #15
                              Originally posted by nd4spd View Post
                              hhmmm...eikös tossa 218hv M30B34 ole 10 puristukset? Korjatkaa jos olen väärässä?!
                              10:1 juurikin, E34 211hp mallissa on 9:1 puristukset, löytyisi muuten 5kpl noita 9:1 puristeisia mäntiä ylimääräisenä
                              - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                              ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                              ex. Alpina D10 Touring #33/94
                              ... and many more

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎