Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 520 Ilmamäärä mittari ongema. Mukana liite.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jusaba
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 613
    • Joensuu

    E28 520 Ilmamäärä mittari ongema. Mukana liite.

    Onkelma on seuraava.. Kylmänä röpöttää ja ei ota kunnolla kierrosta.. Olisiko tuohon syynä kylmäkäynti suutin? Lämpimänä tyhjäkäynti seilaa aika rankasti.. Haluaisin tietää mitä ilmamäärämittarin kannen alla olevasta "mustan kehyksen" siirrosta tapahtuu?? Kuvassa näkyvää tasapää ruuvia löysäämällä kehyksen kohta siirtyy.. Missä kohdassa sen pitäisi olla? Piru kun on vaikea selittää..
    Last edited by Jusaba; 09-04-2007, 19:37.
    MB


    EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Älä siirrä tuota keski systeemiä mihinkään. Säädä seosta muuttamalla sen hammaskehän paikkaa. Eli se muuttaa sen jousen esijännitystä, jousi tiukemmalla, laihempi seos ja toistepäin. Ruuvimeiselillä käännät sitä lukitus sankaa pois ja varovasti käännät kehää haluttuun suuntaan.

    Searchilla löytyy lisää vaikka kuinka paljon.

    Sitten, näkyykö sulla bensansuodatin konehuoneessa? WTF?

    Jos tyhjäkäynti seilaa, tarkista kaikki anturit ja kaasuläpän asentotunnistin. Imuvuotoa epäilen siltikin...

    Comment

    • Jusaba
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 613
      • Joensuu

      #3
      Originally posted by Bmw Master View Post
      Älä siirrä tuota keski systeemiä mihinkään. Säädä seosta muuttamalla sen hammaskehän paikkaa. Eli se muuttaa sen jousen esijännitystä, jousi tiukemmalla, laihempi seos ja toistepäin. Ruuvimeiselillä käännät sitä lukitus sankaa pois ja varovasti käännät kehää haluttuun suuntaan.

      Searchilla löytyy lisää vaikka kuinka paljon.

      Sitten, näkyykö sulla bensansuodatin konehuoneessa? WTF?

      Jos tyhjäkäynti seilaa, tarkista kaikki anturit ja kaasuläpän asentotunnistin. Imuvuotoa epäilen siltikin...
      Yritin jo säätää sitä kehää, mutta eipä tuo liiku mihinkään.. Niin, tuo alumiini tötterö.. En tiedä yhtään mikä se on.. Toinen pää menee jonnekkin alipainekellolle, eli ei se ainakaan bensansuodatin ole.. Mutta pitääpä koittaa searchia.. Kiitos kuitenkin vinkeistä, lisää saa laittaa..
      MB


      EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

      Comment

      • djanni
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 883
        • 03

        #4
        Originally posted by Jusaba View Post
        Onkelma on seuraava.. Kylmänä röpöttää ja ei ota kunnolla kierrosta..
        Entäpä lämpötila-anturi kaput siitä vesipumpun päältä? Kerrotko millä koneella tuo on, niin joku guru tulee ja jakaa tietoutta.

        EDIT: Oletettavasti M20B20, kun tarkistin...

        Comment

        • Jusaba
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 613
          • Joensuu

          #5
          Oikeesti nyt avut olisi tarpeen..!! Kohta räjähtää tuo vehe ja E36 herätetään talviunilta..
          MB


          EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #6
            No ootko imuvuodot tarkistanut? Tulpat ja virran jakajan osat uusiksi, bensa suodatin uusiksi, ilmänsuodatin uusiksi. Tarkista kaikki alipaine ja huohotin letkut ja mieluiten vaihda uusiin jos kovettuneet. Tarkista kaikki sähköliittimet ja puhdista huolella. Onko moottorin ohjauksenboksi ehkä? Oletko kokeillut toisella boksilla? Entäs sen liitännät? Päästöt mitattu?

            Comment

            • Jusaba
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2005
              • 613
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by Bmw Master View Post
              No ootko imuvuodot tarkistanut? Tulpat ja virran jakajan osat uusiksi, bensa suodatin uusiksi, ilmänsuodatin uusiksi. Tarkista kaikki alipaine ja huohotin letkut ja mieluiten vaihda uusiin jos kovettuneet. Tarkista kaikki sähköliittimet ja puhdista huolella. Onko moottorin ohjauksenboksi ehkä? Oletko kokeillut toisella boksilla? Entäs sen liitännät? Päästöt mitattu?
              Imuvuodot ja muut letkut tarkistettu.. Antureiden johtojen hapettumat puhdistettu.. Bensan suodatin, ilman suodatin, tulpan johdot, virranjakajan kansi ja pyörijä on vaihdettu hiljattain.. Toisella ilmamäärä mittarilla kokeiltu.. Eilen laitoin taas vaihteeks uudet tulpat ja nyt se pelittää ihan hyvin, mutta ei vasramasti kovin pitkään.. Kun tulpat mustenee niin pirusti ja eivät kestä kauaa.. Eli saa bensaa niin pirusti..? Kylmänä ei ota kierrosta ja kuumana ei jaksa vetää rajottimelle.. Seokset on laitettu laihemmalle että ne tulpat kestäisi ees pari viikkoa.. Ja päästöt on kohdallaan kun meni katsastuksesta läpi.. Toista boksia en ole kokeillut.. Pitääkö niissä olla just sama numero että käy yksiin..? Vai voiko ottaa vaikka 320 boksin..?
              MB


              EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

              Comment

              • djanni
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 883
                • 03

                #8
                Jos alettais arpomaan, niin miten olisi kosteuden kertyminen vaikkapa virranjakajaan? Ensin käynnistyttyään röpöttäisi ja ahdistaisi juuri noin, kunnes vehkeet on pyöriny ja lämmennyt hetken ja kosteus on haihtunut? Kuulostaisi vain niin tutulta ja kelit on ainakin ollut kosteita ...Itsellä E34:ssa M20B20 teki tuommoista kun taioin sitä kesäunien jälkeen käymään

                EDIT:Olitkin ehtinyt jo itse selventää .

                Tuleekohan puolalta hyvin kipinää?
                Last edited by djanni; 26-10-2006, 18:56.

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #9
                  Originally posted by Jusaba View Post
                  Imuvuodot ja muut letkut tarkistettu.. Antureiden johtojen hapettumat puhdistettu.. Bensan suodatin, ilman suodatin, tulpan johdot, virranjakajan kansi ja pyörijä on vaihdettu hiljattain.. Toisella ilmamäärä mittarilla kokeiltu.. Eilen laitoin taas vaihteeks uudet tulpat ja nyt se pelittää ihan hyvin, mutta ei vasramasti kovin pitkään.. Kun tulpat mustenee niin pirusti ja eivät kestä kauaa.. Eli saa bensaa niin pirusti..? Kylmänä ei ota kierrosta ja kuumana ei jaksa vetää rajottimelle.. Seokset on laitettu laihemmalle että ne tulpat kestäisi ees pari viikkoa.. Ja päästöt on kohdallaan kun meni katsastuksesta läpi.. Toista boksia en ole kokeillut.. Pitääkö niissä olla just sama numero että käy yksiin..? Vai voiko ottaa vaikka 320 boksin..?
                  Boksin numero pitää olla sama, sillä mistä boksi on ei ole väliä.

                  Comment

                  • ihu412
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 263
                    • Tampere/Rovaniemi

                    #10
                    tere

                    veikkaisin vahvasti tuota lämpötila-anturia tai tuota mainitsemaasi kylmäkäynti suutinta vian aiheuttajaksi.

                    Olikos tuossa mallissa muuten lämpöaika kytkin ?(thermo time switch),jos on niin kannattaa varmaan sekin tarkistaa.
                    Last edited by ihu412; 28-10-2006, 09:51.

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #11
                      Originally posted by ihu412 View Post
                      veikkaisin vahvasti tuota lämpötila-anturia tai tuota mainitsemaasi kylmäkäynti suutinta vian aiheuttajaksi.
                      Mulla olisi tällä hetkellä sattumoisin taskussa lappu, jossa on toimivien anturien vastus arvot... Jaksaisko kirjoittaa tänne...

                      Comment

                      • Jusaba
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2005
                        • 613
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Mulla olisi tällä hetkellä sattumoisin taskussa lappu, jossa on toimivien anturien vastus arvot... Jaksaisko kirjoittaa tänne...
                        Nyt auto taas toimii, ihan hyvin.. Voi jopa ajaa, mutta edelleen kylmänä käynti on vähän heikkoa ja lämpinänä ei jaksa ottaa täysiä kierroksia.. Seuraavaan kuvaan haluaisin saada pari selvennystä.. Mitä antureita ovat nuo vesipumpun vieressä olevat..? Ja tuo alipaine kello, mitä kolmas nuoli osoittaa niin taitaa olla ihan turha, koska siinä on vaan läpi reikä.. Onko imusarajan alla vielä jotain alipaine/huohotin letkuja jota voisi tarkistaa? Ja onko iso homma irroittaa imusarja?
                        Last edited by Jusaba; 09-04-2007, 19:37.
                        MB


                        EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #13
                          Originally posted by Jusaba View Post
                          Nyt auto taas toimii, ihan hyvin.. Voi jopa ajaa, mutta edelleen kylmänä käynti on vähän heikkoa ja lämpinänä ei jaksa ottaa täysiä kierroksia.. Seuraavaan kuvaan haluaisin saada pari selvennystä.. Mitä antureita ovat nuo vesipumpun vieressä olevat..? Ja tuo alipaine kello, mitä kolmas nuoli osoittaa niin taitaa olla ihan turha, koska siinä on vaan läpi reikä.. Onko imusarajan alla vielä jotain alipaine/huohotin letkuja jota voisi tarkistaa? Ja onko iso homma irroittaa imusarja?
                          Tuo mötikkä bensa letkuissa tasaa jotenkin paine iskuja. Eli ei ole alipainekello alkuunkaan. Antureita pitäisi löytyä, moottorin ohjaukselle, mittarille ja jos l-jet niin lämpöaikakytkin vielä. Lämpöaikakytkin isompi kuin muut ja ruskealla liittimellä.

                          Comment

                          • ihu412
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 263
                            • Tampere/Rovaniemi

                            #14
                            Tuota kylmäkäynnistystä on auttamassa tuo kylmäkäynnistyssuutin,joka moottorin ollessa kylmä suihkuttaa lisäpolttoainetta käynnistimen pyörimisen aikana. Tuon kylmäkäynnistyssuuttimen toiminta-aikaa ohjaa sekä sähkövirta että moottorin jäähdytysnesteen avulla lämmitettävä lämpö-/aika kytkin.

                            Comment

                            • Jusaba
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2005
                              • 613
                              • Joensuu

                              #15
                              No niin, nyt on auto pelannu hienosti.. Luulen että kylmäkäynnistys suuttimessa on jotain häikkää, kun ei kylmänä oikein kierrä, mutta vähänkin kun lämpenee niin toimii.. Ja suurin ongelma oli seoksissa.. Ne oli niin perseellään kun vaan voi olla.. Nyt uusia tulppia ei tartte ostaa joka viikko, ja käret pysyy kahvin värisenä.. Ei sitä kolmikutosta tarttekkaan herätellä.. Mutta kiitti kaikille, jotka vaivautu asian suhteen..
                              MB


                              EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎