Onkelma on seuraava.. Kylmänä röpöttää ja ei ota kunnolla kierrosta.. Olisiko tuohon syynä kylmäkäynti suutin? Lämpimänä tyhjäkäynti seilaa aika rankasti.. Haluaisin tietää mitä ilmamäärämittarin kannen alla olevasta "mustan kehyksen" siirrosta tapahtuu?? Kuvassa näkyvää tasapää ruuvia löysäämällä kehyksen kohta siirtyy.. Missä kohdassa sen pitäisi olla? Piru kun on vaikea selittää..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E28 520 Ilmamäärä mittari ongema. Mukana liite.
Collapse
X
-
Älä siirrä tuota keski systeemiä mihinkään. Säädä seosta muuttamalla sen hammaskehän paikkaa. Eli se muuttaa sen jousen esijännitystä, jousi tiukemmalla, laihempi seos ja toistepäin. Ruuvimeiselillä käännät sitä lukitus sankaa pois ja varovasti käännät kehää haluttuun suuntaan.
Searchilla löytyy lisää vaikka kuinka paljon.
Sitten, näkyykö sulla bensansuodatin konehuoneessa? WTF?
Jos tyhjäkäynti seilaa, tarkista kaikki anturit ja kaasuläpän asentotunnistin. Imuvuotoa epäilen siltikin...
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostÄlä siirrä tuota keski systeemiä mihinkään. Säädä seosta muuttamalla sen hammaskehän paikkaa. Eli se muuttaa sen jousen esijännitystä, jousi tiukemmalla, laihempi seos ja toistepäin. Ruuvimeiselillä käännät sitä lukitus sankaa pois ja varovasti käännät kehää haluttuun suuntaan.
Searchilla löytyy lisää vaikka kuinka paljon.
Sitten, näkyykö sulla bensansuodatin konehuoneessa? WTF?
Jos tyhjäkäynti seilaa, tarkista kaikki anturit ja kaasuläpän asentotunnistin. Imuvuotoa epäilen siltikin...MB
EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82
Comment
-
-
No ootko imuvuodot tarkistanut? Tulpat ja virran jakajan osat uusiksi, bensa suodatin uusiksi, ilmänsuodatin uusiksi. Tarkista kaikki alipaine ja huohotin letkut ja mieluiten vaihda uusiin jos kovettuneet. Tarkista kaikki sähköliittimet ja puhdista huolella. Onko moottorin ohjauksenboksi ehkä? Oletko kokeillut toisella boksilla? Entäs sen liitännät? Päästöt mitattu?
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostNo ootko imuvuodot tarkistanut? Tulpat ja virran jakajan osat uusiksi, bensa suodatin uusiksi, ilmänsuodatin uusiksi. Tarkista kaikki alipaine ja huohotin letkut ja mieluiten vaihda uusiin jos kovettuneet. Tarkista kaikki sähköliittimet ja puhdista huolella. Onko moottorin ohjauksenboksi ehkä? Oletko kokeillut toisella boksilla? Entäs sen liitännät? Päästöt mitattu?MB
EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82
Comment
-
-
Jos alettais arpomaan, niin miten olisi kosteuden kertyminen vaikkapa virranjakajaan? Ensin käynnistyttyään röpöttäisi ja ahdistaisi juuri noin, kunnes vehkeet on pyöriny ja lämmennyt hetken ja kosteus on haihtunut? Kuulostaisi vain niin tutulta ja kelit on ainakin ollut kosteita ...Itsellä E34:ssa M20B20 teki tuommoista kun taioin sitä kesäunien jälkeen käymään
EDIT:Olitkin ehtinyt jo itse selventää .
Tuleekohan puolalta hyvin kipinää?Last edited by djanni; 26-10-2006, 18:56.
Comment
-
-
Originally posted by Jusaba View PostImuvuodot ja muut letkut tarkistettu.. Antureiden johtojen hapettumat puhdistettu.. Bensan suodatin, ilman suodatin, tulpan johdot, virranjakajan kansi ja pyörijä on vaihdettu hiljattain.. Toisella ilmamäärä mittarilla kokeiltu.. Eilen laitoin taas vaihteeks uudet tulpat ja nyt se pelittää ihan hyvin, mutta ei vasramasti kovin pitkään.. Kun tulpat mustenee niin pirusti ja eivät kestä kauaa.. Eli saa bensaa niin pirusti..? Kylmänä ei ota kierrosta ja kuumana ei jaksa vetää rajottimelle.. Seokset on laitettu laihemmalle että ne tulpat kestäisi ees pari viikkoa.. Ja päästöt on kohdallaan kun meni katsastuksesta läpi.. Toista boksia en ole kokeillut.. Pitääkö niissä olla just sama numero että käy yksiin..? Vai voiko ottaa vaikka 320 boksin..?
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMulla olisi tällä hetkellä sattumoisin taskussa lappu, jossa on toimivien anturien vastus arvot... Jaksaisko kirjoittaa tänne...Last edited by Jusaba; 09-04-2007, 19:37.MB
EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82
Comment
-
-
Originally posted by Jusaba View PostNyt auto taas toimii, ihan hyvin.. Voi jopa ajaa, mutta edelleen kylmänä käynti on vähän heikkoa ja lämpinänä ei jaksa ottaa täysiä kierroksia.. Seuraavaan kuvaan haluaisin saada pari selvennystä.. Mitä antureita ovat nuo vesipumpun vieressä olevat..? Ja tuo alipaine kello, mitä kolmas nuoli osoittaa niin taitaa olla ihan turha, koska siinä on vaan läpi reikä.. Onko imusarajan alla vielä jotain alipaine/huohotin letkuja jota voisi tarkistaa? Ja onko iso homma irroittaa imusarja?
Comment
-
-
Tuota kylmäkäynnistystä on auttamassa tuo kylmäkäynnistyssuutin,joka moottorin ollessa kylmä suihkuttaa lisäpolttoainetta käynnistimen pyörimisen aikana. Tuon kylmäkäynnistyssuuttimen toiminta-aikaa ohjaa sekä sähkövirta että moottorin jäähdytysnesteen avulla lämmitettävä lämpö-/aika kytkin.
Comment
-
-
No niin, nyt on auto pelannu hienosti.. Luulen että kylmäkäynnistys suuttimessa on jotain häikkää, kun ei kylmänä oikein kierrä, mutta vähänkin kun lämpenee niin toimii.. Ja suurin ongelma oli seoksissa.. Ne oli niin perseellään kun vaan voi olla.. Nyt uusia tulppia ei tartte ostaa joka viikko, ja käret pysyy kahvin värisenä.. Ei sitä kolmikutosta tarttekkaan herätellä.. Mutta kiitti kaikille, jotka vaivautu asian suhteen..MB
EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82
Comment
-
Comment