Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28 518i-528i vs M535 alustat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwm5e28
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 474
    • suomusjärvi

    #16
    Originally posted by peeämwee View Post
    eli jos perusmalliseen haluaa muuttaa 520 alustan niin mitä kaikkea pitää muuttaa että saa katsastus sedän leiman? entä 528 alustan kanssa (levyjen koot jne)
    518i vs 528i

    Eteen:

    -tanko "rod" joka on etupalkin takana kiinni rungossa neljällä pultilla
    -jarrulevyt, tuuletetut 284x22, satulat.

    Taakse:

    -perä
    -veto-akselit
    -tukivarret
    -iskarit
    -taka-apurunko
    -jarrulevyt+satulat

    Eteen ei tartte paljon osia mut taakse melkeen kaiken.
    Sitten tietty moottori pitää vaihtaa ja vaihdelaatikko kanssa vastaamaan uuden moottorin tehoja.
    Tollasia eroja on 518i:ssä ja 528i:ssä. Epäilen että pitäis myös ABS löytyä ja hydraulinen jarrutehostin, mutta en osaa sanoa.
    Last edited by bmwm5e28; 18-01-2007, 20:09. Reason: Etu iskareita ovat samalla numerolla.
    Gentlemen prefer Blondes

    Dodge Challenger R/T 1970


    ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
    315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

    Comment

    • viktor
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 1272
      • ...

      #17
      entä osaisiko joku kertoa itä eroa on alustoilla/jarruissa verraten 520i -84 tuohon 525 tai 535 tekniikkaiseen? konetta ei ole tarkoitus vaihtaa, vaan päivitellä alusta vastaavaksi. painopiste jarruilla, eli isompaa settiä. jäykemmät puslat, vakaajat, tolpat jne?
      onkohan näistä mahdollisesti jotain juttua jossain sivustolla kootusti tai kirjallisuudessa?
      kiittäen jo etukäteen hyvistä vastauksista.
      Last edited by viktor; 17-01-2007, 22:18.
      ///M5
      "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

      Comment

      • osilpi
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2003
        • 486
        • Espoo

        #18
        Tuli muuten mieleen, että esim Monroe kauppaa samoja iskareita koko e28 -mallisarjaan. Pitääkin huomenna töissä kattoa, mitä Sachs tarjoaa.
        E34 525i 12v 1990
        Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

        ex-BMW:t
        E28 520iA 1983
        E28 520iA 1985

        Comment

        • bmwm5e28
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 474
          • suomusjärvi

          #19
          Originally posted by osilpi View Post
          Tuli muuten mieleen, että esim Monroe kauppaa samoja iskareita koko e28 -mallisarjaan. Pitääkin huomenna töissä kattoa, mitä Sachs tarjoaa.

          Pahus kävi virhe, Eli etu-iskarit on 518i-528i samat.

          Taka-iskarit vaihtuu, 518i-525i samat, etk:n mukaan.
          Gentlemen prefer Blondes

          Dodge Challenger R/T 1970


          ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
          315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #20
            Originally posted by bmwm5e28 View Post
            Pahus kävi virhe, Eli etu-iskarit on 518i-528i samat.

            Taka-iskarit vaihtuu, 518i-525i samat, etk:n mukaan.
            Niin, mikäköhän niissäkin erona? Jousethan on myös kaikissa eri jos tarkkoja ollaan, käytännössä samat kuitenkin lukuunottamatta nelos koneisia. M535 käyttää alkuperäisenä ilmeisesti Bilstein iskareita, mutta luulisin, että 535 ja 528 käyttää samoja.

            Comment

            • bmwm5e28
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 474
              • suomusjärvi

              #21
              Originally posted by Bmw Master View Post
              Niin, mikäköhän niissäkin erona? Jousethan on myös kaikissa eri jos tarkkoja ollaan, käytännössä samat kuitenkin lukuunottamatta nelos koneisia. M535 käyttää alkuperäisenä ilmeisesti Bilstein iskareita, mutta luulisin, että 535 ja 528 käyttää samoja.
              Näinpä, kirjoitin tuon listan ajatellen että saa osanumerot täsmäämään.
              Gentlemen prefer Blondes

              Dodge Challenger R/T 1970


              ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
              315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

              Comment

              • keksa23
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 100
                • Lapijoki central

                #22
                M535 iskarit+jouset/tolpat edessä

                Originally posted by bmwm5e28 View Post
                Näinpä, kirjoitin tuon listan ajatellen että saa osanumerot täsmäämään.

                :think Niin M535 on bilstein iskarit sekä edessä/takana,eroaa normi iskareista
                pituus/männän halkaisija +jouset.....lisäksi on muist.20mm madallus vakiona...

                ja 22v vanhana vähän enemmän...
                Last edited by keksa23; 18-01-2007, 22:01.

                Comment

                • bmwm5e28
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 474
                  • suomusjärvi

                  #23
                  Originally posted by keksa23 View Post
                  :think Niin M535 on bilstein iskarit sekä edessä/takana,eroaa normi iskareista
                  pituus/männän halkaisija +jouset.....lisäksi on muist.20mm madallus vakiona...

                  ja 22v vanhana vähän enemmän...
                  Jep ja 528i:ssä ihan "tavalliset" iskarit.
                  Gentlemen prefer Blondes

                  Dodge Challenger R/T 1970


                  ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                  315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                  Comment

                  • keksa23
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 100
                    • Lapijoki central

                    #24
                    E 28 madallus sarjat

                    Vähän ohi aiheen mut kuitenkin....


                    Mistä löytää uusia iskari+madallus sarjoja "järkihintaan" näihin M 535i autoihin ei tartte olla BILSTEIN valmisteita??????

                    On käyttis kovin matalalla...vakiosetilläkin...

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #25
                      Originally posted by keksa23 View Post
                      Vähän ohi aiheen mut kuitenkin....


                      Mistä löytää uusia iskari+madallus sarjoja "järkihintaan" näihin M 535i autoihin ei tartte olla BILSTEIN valmisteita??????

                      On käyttis kovin matalalla...vakiosetilläkin...
                      Esim. Us-parts myy weitec sarjoja, jousi setti n.150€.

                      Comment

                      • keksa23
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 100
                        • Lapijoki central

                        #26
                        Siis US partsiin huomenissa kilauttelua

                        Thanks vinkistä...

                        Comment

                        • keksa23
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 100
                          • Lapijoki central

                          #27
                          tuli silmäiltyä jarruja tarkemmin

                          :think Löytyy muuten sit eroa noissa iso/pikku "jarruissa" vaiks päätäpäin saman oloiset....


                          Satulaa löytyy sekä 2 tai 4 mäntäisenä...HUOM...siis 1/puoli tai 2/puoli

                          ja se jarrulevy siihen eri paksuisena vielä väliin ni avot...

                          Comment

                          • keksa23
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 100
                            • Lapijoki central

                            #28
                            Weitec....

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Esim. Us-parts myy weitec sarjoja, jousi setti n.150€.


                            Non ni... soitto US-partsiin:ei enää valmisteta........eikä ole varastossa

                            ELI asiointia ATOY:oy:n tiskille€€€€€€€€€€€€€€€€

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #29
                              Originally posted by keksa23 View Post
                              :think Löytyy muuten sit eroa noissa iso/pikku "jarruissa" vaiks päätäpäin saman oloiset....


                              Satulaa löytyy sekä 2 tai 4 mäntäisenä...HUOM...siis 1/puoli tai 2/puoli

                              ja se jarrulevy siihen eri paksuisena vielä väliin ni avot...
                              E28 etusatulat on yksimäntäiset liukuvat. M5 satulat on nelimäntäiset.

                              Comment

                              • bmwm5e28
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2003
                                • 474
                                • suomusjärvi

                                #30
                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                E28 etusatulat on yksimäntäiset liukuvat. M5 satulat on nelimäntäiset.
                                Jep, 535i:ssä on ainakin 1-mäntäiset ja m5:sessa 4-mäntäiset.

                                Onko jossain e28:ssa 2-mäntäiset, mene ja tiedä.
                                Gentlemen prefer Blondes

                                Dodge Challenger R/T 1970


                                ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                                315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎