Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 518i E28 konepuolen ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SoFro
    Bimmer Rookie
    • Jan 2003
    • 166
    • Nurmijärvi

    BMW 518i E28 konepuolen ongelma

    Terve

    Löytyisi tälläinen yksilö kuin BMW 518i E28, olisko ollut -87 tai -88.
    Yli vuoden ollut vikana, että ykkösellä ja kakkosella nykii, eikä pitäisi olla kengurubensaa, kun lisää kaasua, niin lopettaa.

    Nyt sitten on myös ilmennyt syksystä lähtien, kun alko tulemaan kylmät ilmat.
    Bemari ei pysynyt käynnissä, poksuili, ei kiertänyt kunnolla. Laitoin bensatankkiin jäätymisestoainetta, toimi taas. Seuraavana päivänä taas teki samaa, ettei tankkauksen jälkeen käynistynyt, jolloin otin virranjakajankannen irti ja suihkutin crc:tä, toimi taas.
    Toimi pari kuukautta ilman ongelmia, paitsi että ei pysynyt käynnissä, löyty imuvuoto ilmamäärämittarin jälkeen, joka kiristettiin nippusiteellä, taas tyhjäkäynti kunnossa. Uusi akku on vaihdettu, tulpat on vaihdettu, virranjakajankansi on vaihdettu.
    Nyt sitten on ilmennyt että auto alkaa tekemään tiukkaa moottorijarrutusta, bensankulutusmittari menee melkein tappiin, kun ajaa tienreunaan, niin sammuu. Tähän on auttanut, että on napauttanut sulakeboksia ja ilmamäärämittaria + joitakin sähköosia. Jolloin taas on hörähtänyt normaalisti käyntiin. Nyt sitten kulutusmittari aihahtelee millon missäkin.
    Missä vika?
    Oldschool cruising
  • keksa23
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 100
    • Lapijoki central

    #2
    Alipaine kalvo/kello jakajan kyljessä+letku

    Aloittaisin tuon kunnon tarkistamisella, letku irti imusarjasta ja imua

    jos ei vastusta/kuulu kalvon"poksahdusta" niin sökö, tuo kalvon rikkinäisyys

    aiheuttaa tuota nykimistä"pinta kasulla" ajettaessa.Eli jakajan ennakot muuttuu miten sattuu...

    Tuosta jäänestosta= tankki voipi olla puhki sieltä tankkausputken juuresta
    josta pääsee kosteus yms... kakkaa tankkiin=LUE VETTÄ

    Tiedä sitten olisko näistä jotain apua

    Haljenneen letkun ainakin uusisin, vetää sieltäkin ilmaa ja sekoittaa ilmamäärämittarin toiminnan,
    se ei kallis kikkare ole muistaakseni jotain 25 egee ja lisäksi se ennakko kalvo about 40e
    Last edited by keksa23; 11-03-2007, 21:53.

    Comment

    • SoFro
      Bimmer Rookie
      • Jan 2003
      • 166
      • Nurmijärvi

      #3
      Jos jollain muulla esiintyy vastaavaa, niin vika selvitetty. Ilmamäärässä vika, joku
      jää kiinni, eikä palaudu, tähän auttaa pieni napsautus väliaikaisesti tai sitten puhdistaa.
      Oldschool cruising

      Comment

      • insp
        BTCF Member
        • Sep 2002
        • 827
        • Iittala

        #4
        Originally posted by SoFro View Post
        Jos jollain muulla esiintyy vastaavaa, niin vika selvitetty. Ilmamäärässä vika, joku
        jää kiinni, eikä palaudu, tähän auttaa pieni napsautus väliaikaisesti tai sitten puhdistaa.
        Itellä oli sama ongelma että ilmamääränmittari "jumitti", eli se läppä joka on sisäpuolella hankasi reunaan, syynä että itse paketti oli vääntyny, saanu jonkun iskun? Talvipommi kun oli, niin "korjauksena" otin vähän lastua pois sisältä että läppä pääsi palautumaan.
        ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎