Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitkä öljyt e28 535i ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robu84
    Bimmer Rookie
    • Oct 2003
    • 27

Mitkä öljyt e28 535i ?

Mitkä öljyt kannattaisi tollaseen laittaa? olen kuullut että 5w-40 tai 10w-40 oisivat oikeat viskositeetit mutta onko merkillä väliä? Onko mobil1 ihan ok pistää tollaseen vai pitäiskö satsata tollaseen castroliin? Onko niissä jotain eroa kun kerran viskositeetit ovat samat?
  • csimann
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 433
    • (not available)

Originally posted by Robu84 View Post
    Mitkä öljyt kannattaisi tollaseen laittaa? olen kuullut että 5w-40 tai 10w-40 oisivat oikeat viskositeetit mutta onko merkillä väliä? Onko mobil1 ihan ok pistää tollaseen vai pitäiskö satsata tollaseen castroliin? Onko niissä jotain eroa kun kerran viskositeetit ovat samat?
    Periaatteessa mikä tahansa hyvälaatuinen bensiinimoottorille tarkoitettu öljy kelpaa, kun otetaan huomioon millaisia öljyjä oli tarjolla moottorin valmistusajankohtana joskus -80 luvulla... Myös auton käyttötarkoitus vaikuttaa, eli onko pelkästään kesäkäytössä, käydäänkö radalla ajamassa etc.

Itse olen käyttänyt kaikissa M30 -moottorisissa Mobil 1 Rally Formulaa ja hyvin on toiminut. Öljynkulutus on ollut minimaalista ym. ja onhan se edullistakin --> usein tarjouksessa 24,90 kannu. En nyt silti erityisemmin tuota Mobilia mainosta, yhtä hyvin voisi laittaa vaikkapa Castroll:ia.

Comment

• Robu84
      Bimmer Rookie
      • Oct 2003
      • 27

jees kiitos, pistätin mobilit sinne.

Comment

• kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

Originally posted by Robu84 View Post
        Omassa 528i:ssä olen käyttänyt Mobil1 5W-40. Kerran kokeilin Shellin vastaavaa öljyä, jolloin venttiilikoneiston ääni kasvoi merkittävästi.
        Last edited by kaol; 28-03-2007, 22:40.
        Kokeilemalla se selviää...

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎