Announcement

Collapse
No announcement yet.

518 Pierpurg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • larppaxyz
    Newbiemmer
    • Mar 2007
    • 3

    518 Pierpurg

    -84 518 bemussani oli jo ostohetkellä sellaista vikaa että tyhjäkäynnillä koneen lämmettyä (imun lähdettyä pois) kone alkaa humpata kierroksia.

    Nyt menneenä perjantaina asiaa sitten haynes kirja kädessä tutkittiin ja tultiin tulokseen että autossa on pierpurgin kaasutin eikä kirja sitä tunne. Kyseessä lienee kuitenkin ihan 'oikea' asennus, sillä kaasuttimen apulaitteet istuivat sen kylkeen aivan mukavasti.

    Humppausta ei saatu loppumaan ja kaipaisinkin foorumilaisten apua, eli kone humppaa niin, että kaasupoljinkin ihan fyysisesti liikkuu, onko tuo tyhjäkäyntisäätö elektroninen vai alipaineella ja missä on mahdolliset anturit? Muitakin ideoita otetaan vastaan. Käytännössä tyhjäkäynti on ihan ok jos "pakottaa" jalalla kaasupolkimen pysymään paikallaan.

    Kaasuttimen kyljessä oleva 'kello' siis pumppaa tuota vivustoa missä vaijerikin on kiinni.

    Mielestäni mitään imusarjavuotoa tms. ei tässä tapauksessa ole, tiivisteet näytti hyvältä ja joskus ne on selvästi vaihdettukin.
  • Martti.Kaij
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 356
    • Oulu

    #2
    lämpimästi suosittelen nakkaamaan tuolla pietburgilla vesilintua ja laita tilalle weberin korvauskaasari. Loppuen lopuksi selviät tuon tekemällä monista murheista, ei oo nimittäi tuo pietburg mikää kovin huippulaite. Voikos olla et sulla o tossa tavallaa jääny ryyppy päälle?`ku eikö tossa oo automaatti ryyppy (korjaa jos olen väärässä).
    E46 328i

    REDLINE OILS
    UUC Motorwerks

    Comment

    • Korpiaho
      Bimmer Rookie
      • Feb 2005
      • 171
      • Hämeenlinna

      #3
      omassa 318:ssa oli samaista vikaa, eli tyhjäkäynti heitteli. Hämeenautosähkössä (HML) tiesivät kertoa että yleinen vika ja johtuu joidenki muoviosien kulumisesta. Ratkasivat minulla ongelman suurentamalla jotain esisuutinta, jolloin kaasari saa enemmän bensaa ja elektroniikka saa säädettyä oikean seoksen. Seosta säätämällä ei parantunut kun ruuvi loppui kesken. Nykyään kone käy todella nätisti, vaikka korjauksesta on jo vuosia.
      315 E21 -82 M98 (EX)
      316 E30 -88 M10B18 (EX)
      518 E34 -95 M43B18
      SUBARU LEONE 4WD
      PORSCHE 924 -83

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        #4
        En tarkasti, muista mikä kalvo tuosta Pierburgista menee puhki, mutta haulla tämäkin asia taitaa selvitä.

        Originally posted by Martti.Kaij View Post
        ei oo nimittäi tuo pietburg mikää kovin huippulaite.
        Ootkos ajanut BMW:llä, jossa Pierburg toimii? On niin tasaista ja vaivatonta kyytiä, että korvauskaasari-miesten ei tarvitse edes haaveilla sellaisesta. Pierburg on todellakin HUIPPULAITE.
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • Martti.Kaij
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 356
          • Oulu

          #5
          Originally posted by kaol View Post
          En tarkasti, muista mikä kalvo tuosta Pierburgista menee puhki, mutta haulla tämäkin asia taitaa selvitä.

          Ootkos ajanut BMW:llä, jossa Pierburg toimii? On niin tasaista ja vaivatonta kyytiä, että korvauskaasari-miesten ei tarvitse edes haaveilla sellaisesta. Pierburg on todellakin HUIPPULAITE.
          En oo ajanu. Mut en kyl oo kovinpaljoo hyvää kuullu puhuttavan tuosta kyseisestä kaasuttimesta. Mut en ala väittää vastaa ettei se oo hyvä kampe ku toimii.
          E46 328i

          REDLINE OILS
          UUC Motorwerks

          Comment

          • B-Tuning
            Bimmer Rookie
            • Feb 2006
            • 69
            • lappeenranta

            #6
            Ootkos ajanut BMW:llä, jossa Pierburg toimii? On niin tasaista ja vaivatonta kyytiä, että korvauskaasari-miesten ei tarvitse edes haaveilla sellaisesta. Pierburg on todellakin HUIPPULAITE.[/QUOTE]

            oma puimuri ainakin käy ja kulkee korvaus weberillä paljon tasaisemmin ja paremmin kuin entisellä pierburgilla. ja sama muutamalla muullakin tuttavalla. mut eihä siin jos on loistoyksilö ja hyvin pelittää

            Comment

            • larppaxyz
              Newbiemmer
              • Mar 2007
              • 3

              #7
              Originally posted by Martti.Kaij View Post
              lämpimästi suosittelen nakkaamaan tuolla pietburgilla vesilintua ja laita tilalle weberin korvauskaasari. Loppuen lopuksi selviät tuon tekemällä monista murheista, ei oo nimittäi tuo pietburg mikää kovin huippulaite. Voikos olla et sulla o tossa tavallaa jääny ryyppy päälle?`ku eikö tossa oo automaatti ryyppy (korjaa jos olen väärässä).
              Automaattiryyppy on, pitänee melkein kunhan sattuu kaunis päivä taasen kerran purkaa tuota ja katsella vivustoja tarkemmin ja repiä johtoja irti ja katsoa miten vaikuttaa Ongelma on kiusallinen korjata koska se ilmenee vain kun kone on normaalilämpöinen, eli paikallaan ku asiaa tutkii niin kone yleensä jähtyy sen verran että ongelma poistuu, ellei sitten käytä konetta jatkuvasti, mikä esimerkiksi tallissa on varsin epämiellyttävää.

              Auto on kaikinpuolin siistissä kunnossa muuten, että tuon kun saisi kuntoon (voisin jopa maksaa jollekkulle) niin kelpaisi ajella pari kuukautta kunnes olisi tarkoitus myydä.

              Kaasutin toimii loistavasti kyllä muuten, kun oli kireitä yli -30 pakkasia niin auto lähti silti kuin palmun alta käyntiin, kulkee todella tasaisesti yms.

              Vetoja tuossa ei kyllä ole, en sitten tiedä miten kuuluisikaan olla, mutta tuntuu että motarin rampillakin jää jalkoihin ja huiput ovat varmaan jossain 140km/h kulmilla.

              Noh, haaveena olisi että mokomasta pääsisi eroon kesän aikana ja ostaisi seuraavaa vuosikertaa olevan bemun

              Comment

              • jannel
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2002
                • 283

                #8
                Imusarjasta ilmanputsarille menevässä letkussa on ap:llä toimiva venttiili mistä on vanhemmiten yleensä kalvo rikki. Ei muistaakseni ihan ilmanen mutikka! Toinen mikä pierpuriin tahtoo ajan kans tulla on läppäakselin ja sen puslien kuluminen= alipainehukka=käyntihärö ja laiskuus (ei aukase 2kurkkua)
                Toimiva pierpuri on kyllä loistava kampe, auto toimii kuin ajatus!

                Comment

                • larppaxyz
                  Newbiemmer
                  • Mar 2007
                  • 3

                  #9
                  Originally posted by jannel View Post
                  Imusarjasta ilmanputsarille menevässä letkussa on ap:llä toimiva venttiili mistä on vanhemmiten yleensä kalvo rikki. Ei muistaakseni ihan ilmanen mutikka! Toinen mikä pierpuriin tahtoo ajan kans tulla on läppäakselin ja sen puslien kuluminen= alipainehukka=käyntihärö ja laiskuus (ei aukase 2kurkkua)
                  Toimiva pierpuri on kyllä loistava kampe, auto toimii kuin ajatus!
                  Paljon mahdollista että toinen kurkku ei aukea lainkaan, koska kun lätkä pohjassa kiihdyttää, alkaa kierrosten noustessa tuntua 'ahdistusta'.

                  Osaako joku muuten kertoa missä seosruuvi on kyseisessä kaasuttimessa? Minulla on vain tuo yksi suttuinen kuva tuosta ja kaikki selostukset ovat siinä saksaksi.

                  Kiitän myöskin kaikkia vastanneita

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎