-84 518 bemussani oli jo ostohetkellä sellaista vikaa että tyhjäkäynnillä koneen lämmettyä (imun lähdettyä pois) kone alkaa humpata kierroksia.
Nyt menneenä perjantaina asiaa sitten haynes kirja kädessä tutkittiin ja tultiin tulokseen että autossa on pierpurgin kaasutin eikä kirja sitä tunne. Kyseessä lienee kuitenkin ihan 'oikea' asennus, sillä kaasuttimen apulaitteet istuivat sen kylkeen aivan mukavasti.
Humppausta ei saatu loppumaan ja kaipaisinkin foorumilaisten apua, eli kone humppaa niin, että kaasupoljinkin ihan fyysisesti liikkuu, onko tuo tyhjäkäyntisäätö elektroninen vai alipaineella ja missä on mahdolliset anturit? Muitakin ideoita otetaan vastaan. Käytännössä tyhjäkäynti on ihan ok jos "pakottaa" jalalla kaasupolkimen pysymään paikallaan.
Kaasuttimen kyljessä oleva 'kello' siis pumppaa tuota vivustoa missä vaijerikin on kiinni.
Mielestäni mitään imusarjavuotoa tms. ei tässä tapauksessa ole, tiivisteet näytti hyvältä ja joskus ne on selvästi vaihdettukin.
Nyt menneenä perjantaina asiaa sitten haynes kirja kädessä tutkittiin ja tultiin tulokseen että autossa on pierpurgin kaasutin eikä kirja sitä tunne. Kyseessä lienee kuitenkin ihan 'oikea' asennus, sillä kaasuttimen apulaitteet istuivat sen kylkeen aivan mukavasti.
Humppausta ei saatu loppumaan ja kaipaisinkin foorumilaisten apua, eli kone humppaa niin, että kaasupoljinkin ihan fyysisesti liikkuu, onko tuo tyhjäkäyntisäätö elektroninen vai alipaineella ja missä on mahdolliset anturit? Muitakin ideoita otetaan vastaan. Käytännössä tyhjäkäynti on ihan ok jos "pakottaa" jalalla kaasupolkimen pysymään paikallaan.
Kaasuttimen kyljessä oleva 'kello' siis pumppaa tuota vivustoa missä vaijerikin on kiinni.
Mielestäni mitään imusarjavuotoa tms. ei tässä tapauksessa ole, tiivisteet näytti hyvältä ja joskus ne on selvästi vaihdettukin.
Comment