Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E28 518i monta "ongelmaa"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Betrunken
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 458
    • Vantaa

    BMW E28 518i monta "ongelmaa"

    Nämä viat eivät haittaa menoa mutta ärsyttävät
    -Liikeelle lähdossä tärinää että koko auto tärisee,sekin vain silloin kun lähtee pienillä kierroksilla liikkelle(alle 1500)

    -Tyhjäkäynti on kylmänä alle 800 mutta lämpösenä noin 1000,eikö sen pitäs olla toisin päin?

    -COarvo on kylmänä noin 3.0 ja lämpösenä yli 6.0,onko yhteyttä tyhjäkäynnin kanssa:think?

    -Autoa käynnistämisessä pitää kaasua painaa ja pitää vähän aikaa kierroksia yli 1500 ja sitten voin päästää kaasun että pysyy käynnissä.Tämä ongelma ei vaivaa lämpösenä vain ainoastaan kylmänä.
    -Kylmänä tuntuu että menee kuin "raketti" mutta lämpimänä kone hyytyy(mun mielestäni) ennen kun kierrokset nousee edes 5000,tämä on koettu esim kakkos vaihteella.
    -Nykimistä kierroksilla 2000-3000,sekin vain kun kaasua painaa pikkusen yli pinta kaasun.

    Tietoa autosta:
    -ajettu 417tkm
    -Autoon vaihdettu aina öljyt ennen 10tkm
    -Vielä sanoisin että olen ostanut uudenilmamäärä mittarin(käytetyn)niin CO arvot meni nollaan ja eikä totellut mitään säätöjä.
    -Tällä hetkellä käytän tätä vanhaa ilmamäärä mittaria kun on vaaralista ajaa liian laihalla seoksella.
    P.S:Eikä mitään viestijä että vie romusi romuttamolle koska se on minun käyttö autoni tällä hetkellä,ajaa voi mutta nuo "viat" häiritsee minua tällä hetkellä.
    Citroen ZX "Sacrebleu" edition
    EX:
    -Bmw E28 518i
    -Saab 9000
    -Lada 2105
    Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.
  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    #2
    Onko autosi suihkutusjärjestelmä K-Jetronic? Jos, niin kenties lämpöaikarele kenkkuilee. Se säätää seosta moottorin lämpötilan mukaan.

    Comment

    • Brawler
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1093
      • Mynämäki

      #3
      Vastataan kysyjän puolesta, notta 518i on l-jetillä.

      VW Bora 2.0 '99
      UrS4 230hp + alv 22%+more...
      E21 315 '83 future chassis for turbo engine
      E28 518i '86

      -Turku Connection-

      Comment

      • Betrunken
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 458
        • Vantaa

        #4
        Jos, niin kenties lämpöaikarele kenkkuilee. Se säätää seosta moottorin lämpötilan mukaan.
        Onko tätä systemiä kanssa L-Jetronicilla?

        Ja sanoisin vielä kaiken hulluimman jutun kun noin puoli vuotta sitten kokeilin sitä uudempaa ilmamäärä mittaria niin mittasin pakokaasu testerillä,sain arvoksi
        CO:0,2
        HC:89

        kokeillin sitten kierroksilla n,2000
        CO:Alle 0,1
        HC:70

        Lukuunottamatta lamba arvoa niin olisi mennyt katti auton arvoista läpi

        Sitten sellaisen paperin kanssa katsastamaan autoa niin katsastus setä sanoi että liian laihalla pyörii kone.

        Sitten laitoin sen vanhan ilmamäärämittarin takaisin niin johan CO arvot nousi taas laittomiin arvoihin ja se ongelma tuli takaisin että COarvo on kylmänä noin 3.0 ja lämpösenä yli 6.0,
        Eli voiko ilmamäärämittarilla ja lämpöaika releellä olla jotain yhteistä keskenään koska tuntuu että molemmat sekoilevat:think

        Onko keneläkään ollut samoja "ongelmia"
        Citroen ZX "Sacrebleu" edition
        EX:
        -Bmw E28 518i
        -Saab 9000
        -Lada 2105
        Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

        Comment

        • insp
          BTCF Member
          • Sep 2002
          • 827
          • Iittala

          #5
          Mietteitä ongelmista, nähä on vain mitä itse olen huomannut jotka VOIVAT vaikuttaa tähän ongelmaan.

          - Lisäilmaluistin, en tiedä onko tässä sähkönen vai jäähdytysnesteellä toimiva. Linkki näyttäisi että sähkönen (tämä) letku nro 21 ja 17 välissä oleva mokkula. Eli tämä on jumissa/hajalla. Ota irti, putsaa ja rasvaa.

          - Ilmuvuoto jossainpäin konetta, hommaa jostain suihkupullo johon voi pumpata painetta, nesteenä käy esmerkiksi laimentamaton pissapoika (jotain palavaa). Tämän jälkeen suihkuttelet jokapuolelle mistä ilmaa voi tulla, jos jostain muuttuu kierrokset niin siellä on vuoto.

          - Ilmamääränmittari on oikeasti hajalla tai säädöt päin veetä, koita katsoa kannen alta että onko liukupinta kulunut, jos on niin säädä se semmoiselle uralle jossa vielä on kontaktia. Tästä aiheesta on forumilla monta topiccia.
          ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #6
            Originally posted by Betrunken View Post

            Lukuunottamatta lamba arvoa niin olisi mennyt katti auton arvoista läpi
            Niin sen kuuluu mennäkkin jos se on kunnossa.

            Vaihde se ilmamäärän mittari. Se ruuvi siinä säätää vain ja ainoastaan tyhjäkäynti seosta. Seoksen kuormituksen aikana tiedät vain ja ainoastaan dynometrissä tai laittamalla lambdan putkeen ja mittaamalla ajon aikana.

            Jos tuntuu, että on laihalla, niin säädä ilmamääränmittarin hammaskiekosta jousta löysemmälle pari naksua. Ohjeet löytyy foormumilta.

            Comment

            • TheLoial
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 1109
              • Helsinki

              #7
              Tuntuu siltä että toisesta ilmamäärämittarista (jolla CO nousee pilviin) on säädetty kiekkoa suuremmalle lisäbensan toivossa. Toinen vaihtoehto on että se on väärän kokoisesta koneesta tai sitten se on muuten rikki.

              Koneesi käy turhan laihalla. Etsi imuilmavuodot ja säädä sen jälkeen CO-arvot kohdalleen ilmamäärämittarista.

              Originally posted by Betrunken View Post
              -Nykimistä kierroksilla 2000-3000,sekin vain kun kaasua painaa pikkusen yli pinta kaasun.
              Vuodon oire, käy laihalla

              Comment

              • Betrunken
                Bimmer Fanatic
                • May 2007
                • 458
                • Vantaa

                #8
                Kiitos paljon teille ketkä olette jo jaksaneet auttaa

                CO ongelma hävisi kun tein niin kun Masters sanoi

                Ja enää on ogelmana toi nykiminen ja se voi johtua hyvin imu vuodosta,alan tekemään sitä ensi vkl kun on vapaata.

                Tai sitten on vielä yksi ja se on toi tärinä liikelle lähdössä,kardaanin tuki kumi paskana(?)

                P.S:Olen saamassa autoani showroom kuntoon kun viime viikolla vaihdoin iskarit ja jouset taakse,ei enää perä ole maassa.Kun saisin noi ruosteet hiottua vähän vähemälle.Vanha sota ratsu elää vielä
                Citroen ZX "Sacrebleu" edition
                EX:
                -Bmw E28 518i
                -Saab 9000
                -Lada 2105
                Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

                Comment

                • keksa23
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 100
                  • Lapijoki central

                  #9
                  Nykiminen....

                  Jots koitas näitä..

                  Jakajan alipainekellon kalvon kunto=saa selville imemällä imusarjaan tulevasta letkusta/jos ei vastusta kalvo kellosta puhki, aiheutta juurikin tuon nykimisen
                  tasakaasulla kun kenttä pääsee heiluun sinne tänne.Vedättäessä ei nykimistä ole....

                  Lisäksi kylmäkäynnistys suuttimen kunto(kuuluuko suhaus virrat päälle kytkiessä KYLMÄNÄ)

                  Lisäksi vielä mahdolliset murtumat ilmam.mittarin ja läppärungon yhdistävässä kumiputkessa. :think

                  Comment

                  • tl81
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2006
                    • 67

                    #10
                    nokka-akseli, keinuv., nostimet

                    tuo että se puutuu lämpimänä voi oireilla myös siitä että on venttiilikoneistossa vikaa.

                    Comment

                    • Betrunken
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2007
                      • 458
                      • Vantaa

                      #11
                      Jakajan alipainekellon kalvon kunto=saa selville imemällä imusarjaan tulevasta letkusta/jos ei vastusta kalvo kellosta puhki, aiheutta juurikin tuon nykimisen
                      tasakaasulla kun kenttä pääsee heiluun sinne tänne.Vedättäessä ei nykimistä ole....
                      Tänään testasin niihän se oli että tämä oli viallinen,saattaa kestää jonkun aikaa että saa tuolta bemu varaosasta kunnossa olevan.

                      tuo että se puutuu lämpimänä voi oireilla myös siitä että on venttiilikoneistossa vikaa.
                      Kaksi vuotta sitten venttilien välykset tarkistin ja säädin.Mutta jos tarkoitat suurempaa vikaa niin taitaa olla autolla lähtö lähellä,ellen sitten löydä halvalla vaihto moottoria.

                      Jatkan taistelua viikonloppuna.
                      Citroen ZX "Sacrebleu" edition
                      EX:
                      -Bmw E28 518i
                      -Saab 9000
                      -Lada 2105
                      Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎