Takakontissa on oma subtrooppinen ilmastonsa miljoonan erilaisen homelajin kanssa. Onko normaalia että E28:n kontti hikoilee runsaasti näillä syksyn keleillä? Konttia avatessa kannen sisäosa ja hattuhyllyn alapuolella oleva pelti on täynnä vesipisaroita. Vettä ei ole kontin pohjalla mutta kaikki pinnat on kosteina. Tuntuu että oikealla puolella olevan pienen huohotinputken teho ei oikein riitä...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E28 takakontti hikoilee
Collapse
X
-
Omassa ex E28:ssa sama ominaisuus lähes säällä kuin säällä kesähelteitä lukuunottamatta :thinkE34 Lenz 536ds -89
E34 osille tarve:
https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214
Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
Originally posted by T3BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
Comment
-
-
Itsellä ei takapaksiin tule kosteutta paitsi pesujen yhteydessä kun on tiiviste hieman huonona, tosin multa löytyy noi "tuuletus reiät". Mutta talvisin kyllä ikkunat vetää nopeasti "hikeen" jos ei ole puhallus päällä.:think
VW Bora 2.0 '99UrS4 230hp + alv 22%+more...E21 315 '83 future chassis for turbo engineE28 518i '86
-Turku Connection-
Comment
-
-
Joo kyllä se oli omassakin aikamoisessa hiessä silloin tällöin... Työkalut olivat myös ruosteessa. Itsellä oli pieni reikä vararengas kotelossa jonka paikkaamalla tilanne yllättäenhelpottui hieman.
Itsellä ei sentään mitään kasvustoa kontista löytynyt
Tyhmä ehdotus, mutta jos et muuta keksi niin laita kosteuden syöjiä sinne, just niitä joita on uusissa kengissäBMW E91 320D -07 Touring 163hp
Ex BMW E36 320I -98 Touring 150hp
Ex BMW E34 525I -92 Touring 192hp
Ex BMW E28 520I -87
Comment
-
-
Takalamppujen tiivisteet yleensä fuskaa, josta kosteutta/vettä puskee sisään. Valuvat vedet yleensä kulkeutuu paksin vesikanavien kautta lamppujen päälle ja jos lamppujen tiivisteet on heikossa hapessa tai lamput löysällä niin vettä tulee sisään.
Paksin tiivisteiden kunto etukulmista kannattaa tsekata myös(painuu kasaan aikaa myöden).
Onko takalokarien kaaret ehjät? Bensatankin täyttöaukko? Bensatankin mittarinanturin läpivienti?
Omiin e28:hin on auttanut noi jutut. Tuuletuksen parantaminen on sinänsä hyvä juttu, mutta jostain se kosteus sinne kuitenkin tulee ja pitäisi yrittää eliminoida pois.Last edited by Sparrow; 08-10-2007, 21:41.Original ist Besser!
-e46 330 Dt
-66 Mustang Ht
ex:e31 850, e34 M5, e39 530 Dat, e24 635 Csi, e46 320i touring, e34 525tds touring, e28 535i, e28 520i/535i, e21 316
Comment
-
-
Mulla ainakin ne takalamppujen tiivisteet oli finaalis. OIi hiekkaa,savea ja muuta umpioiden päällä joku sentti. Nyt on kaikki taas reilas ja aattelin tehdä auton lattiamatosta uudet tiivisteet. Mistäs muusta sitä vois koittaa tehdä? Meinaa maton kumi ei taatusti muuten vuoda
Ja taas yks vika noin sadasta vähemmän...Monta 80-luvun autoa
Comment
-
-
E28:ssa eroja
Epäidenttiset E28:t, kahdessa täysin kuiva takakontti aina vuodenajasta riippumatta ja yhdessä aina märkä pisaroissa sisältä. Ja hepskuti kukkuu - se kaikkein ruosteettomin on juurikin se "Märkäperä"❤
Eroa oon ettiny, ainoo vois olla vahva eristys sisätiloihin nähden, hattuhylly tupla, takapenkin alus ja taus täyseristettä..., mutta on kans hiljasin. Tarviiki tutkia onko se ilma-aukko sisätiloista paksiin varmasti auki? Onkos jossain kurakaarien sisäkotelojen pohjilla jotain valumavesireikiä tehtaalta?Last edited by tsbmw; 30-04-2018, 17:50.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Huikeeta!
Ukot uppaillu yli kymmenen vuotta vanhaa topikkia.
Itsehän ei tämmöisestä ole edes kuullut.
Omassa kontissa ei ole ollut oikeastaan koskaan tippaakaan vettä (koputetaan puuta).
Omassa hattuhyllyssä on aikanaan ollut kaiutinreiät noille blaukkarin loudspeakereille, mutta sittemmin sinne on vaihdettu aurinkoverhollinen malli.
Kontissa ei suoranaisesti ole tietääkseni mitään huohotuskanavia, ellei sitten kyljissä ole niissä "taskuissa".
Kontissa tonkinut ja istunutkin pariin otteeseen kun paineilmajärjestelmää asentelin.
Paikat, jotka tosiaan ite kattoisin ensimmäisenä on se kontin tiipari (muistaakseni joku 80e osa) ja sitten ne takavalojen tiiparit (40e kipale)
Katso myös ne luukut siinä pohjassa. Muistaakseni 3 kpl, joista yksi oli bensatankkiin menevä
Kyllä sen veden jostain sinne pitää päästä, jotta höyrystyy.
Varsinkin tänä kesänä kelit on kyllä suosinut autoharrastajia ainakin toistakseksiE92 M3 -10 Jerezschwarz
E28 528i -84 Diamantschwarz
G20 320e -22 Sunset Orange
Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael
E92 M3 -08 Silverstone 2
E38 740i -00 Imolarot 2
E46 320d -02 Orientblau
Comment
-
-
Originally posted by Lördagskorv View PostHuikeeta!
Ukot uppaillu yli kymmenen vuotta vanhaa topikkia.
Takakontti on tosiaan saanut olla kuivana tämän kevään. Ei paljon vettä ole näkynyt.
Comment
-
-
Ai jaa... eli vanha muka E28?
Ooon vissiin tipahtannun ajasta kun musta tää on edelleen makee revitettävä arkikäyttis. Tänäkin aamuna Renkomäen rampista Audin...
Tytär lainas tota pikkukoneista 528 ja sano et kaupunkiajossa ketterä, nopee, tehokas, kiva... haussa niiden perheeseen Saksasta käyttikseks nyt kun saavutetuista eduistani en luovu! Eihän se tykki oo, mut kevytkoppasena 1250kg/188hv reagoi suht kivasti ja kevyt, nykymittapuun mukaan jopa pienehkö. Soralla tää on kyll magee!
Miks muka "museoon"?Last edited by tsbmw; 25-05-2018, 19:07.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
Comment